recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Chromecast - DNLA - Windows 10
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chromecast - DNLA - Windows 10

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Abjo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-December-2015
Sted: Esbjerg, DK
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Abjo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Chromecast - DNLA - Windows 10
    Sendt: 27-December-2015 kl. 10:37
Har Chromecast sluttet til anlægget og musik liggende på en server med DNLA. På min android phone bruger jeg app´en BubbleUPnP, og det fungerer rigtig fint, men jeg kan ikke finde noget brugbart til Windows10. Hvad gør man lige her?
Til top
HenrikStevn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Februar-2014
Status: Offline
Point: 913
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikStevn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 11:03
Chromecast-support er noget som applikationsudviklerne skal skrive ind i deres applikationer, jeg kender desværre ingen PC-applikationer som understøtter det endnu.

Så jeg ville foreslå at rette en forespørgsel til udviklerne af din yndlings-afspiller til Windows, og spørge om de har overvejet Chromecast-support.
Til top
Abjo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-December-2015
Sted: Esbjerg, DK
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Abjo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 11:20
Der er en del PC app´s som kan anvendes med Chromecast, men alle kun til lokalt indhold på PC´en. En løsning kunne være PLex app´en som er en virtuel server, men så skal al musikken kopieres over til den, så ser det ikke som en løsning. Det undrer mig lidt at der ikke er andre der har dette behov ....
Til top
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2063
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 18:21
Kan VLC ikke????
miri
Til top
Abjo Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 26-December-2015
Sted: Esbjerg, DK
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Abjo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2015 kl. 18:34
Har prøvet VLC, men uden held. Har "løst" problemet på den nemme måde - har købt en Lenovo Android tablet til 799,- :-)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu