recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CI+ CAM i ikke CI+ udstyr til Canal Digital
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CI+ CAM i ikke CI+ udstyr til Canal Digital

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: CI+ CAM i ikke CI+ udstyr til Canal Digital
    Sendt: 23-Februar-2021 kl. 13:23
Jeg modtager tv fra Canal Digital, men nogle enkelte kanaler kan ikke modtages.

Det er kanaler som TV3 MAX og Viasat Ultra HD.

Så vidt jeg kan forstå at det fordi kanalerne benytter kort parring med programkortet og modtagerenheden. Så hvis programkortet ikke sidder i den rigtige modtager/CAM, så kan de lukke for at man ikke kan se kanalerne.

Mit udstyr understøtter ikke CI+ CAM, jeg har programkortet siddende direkte i en kortlæser.
Men jeg vil have mulighed for at tilkøbe CAM slot, som dog stadig ikke er CI+.

Canal Digital sælger kun CI+ CAM.

Men jeg synes at kunne læse at CI+ er bagudkompatibelt.

Så jeg håber at nogen herinde kan svare på om jeg kan se eksempelvis TV3 MAX, på et Canal Digital CI+ CAM med tilhørende kort i en modtager som ikke er CI+ Smile



Redigeret af Cyberguyen - 23-Februar-2021 kl. 19:11
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2021 kl. 15:04
CI+ cams har det med at volde problemer. Har du ikke mulighed for at anskaffe/prøve et modul uden +? Hvis jeg husker ret bruger Canal Digital Conax. Det burde være muligt at opdrive et Conax cam uden +, eventuelt brugt. Vedrørende Viasat Ultra HD kræver det selvfølgelig, at modtager/TV er UHD kompatibelt.

Og så skal du nok lige have rettet overskriften. Så vidt jeg kan se mangler der et +.Wink


Flemming


Redigeret af fltk - 23-Februar-2021 kl. 16:03
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2021 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

CI+ cams har det med at volde problemer. Har du ikke mulighed for at anskaffe/prøve et modul uden +? Hvis jeg husker ret bruger Canal Digital Conax. Det burde være muligt at opdrive et Conax cam uden +, eventuelt brugt. Vedrørende Viasat Ultra HD kræver det selvfølgelig, at modtager/TV er UHD kompatibelt.

Flemming
Jeg har to Strong CI+ moduler til CanalDigital, til to forskellige Sony tv, de har aldrig voldt problemer. De har været brugt i flere forskellige tv i husstanden, igennem årene, helt uden nogen former for bøvl.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2021 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

CI+ cams har det med at volde problemer. Har du ikke mulighed for at anskaffe/prøve et modul uden +? Hvis jeg husker ret bruger Canal Digital Conax. Det burde være muligt at opdrive et Conax cam uden +, eventuelt brugt. Vedrørende Viasat Ultra HD kræver det selvfølgelig, at modtager/TV er UHD kompatibelt.

Flemming
Jeg har to Strong CI+ moduler til CanalDigital, til to forskellige Sony tv, de har aldrig voldt problemer. De har været brugt i flere forskellige tv i husstanden, igennem årene, helt uden nogen former for bøvl.


Jeg kan kun sige, at du har været heldig. Mange andre, også mig selv, har oplevet problemer med et CI+ modul.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2021 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

CI+ cams har det med at volde problemer. Har du ikke mulighed for at anskaffe/prøve et modul uden +? Hvis jeg husker ret bruger Canal Digital Conax. Det burde være muligt at opdrive et Conax cam uden +, eventuelt brugt. Vedrørende Viasat Ultra HD kræver det selvfølgelig, at modtager/TV er UHD kompatibelt.

Og så skal du nok lige have rettet overskriften. Så vidt jeg kan se mangler der et +.Wink

Flemming
Overskriften er nu rettet...

Jeg kan sikkert godt skaffe et CI CAM med Conax, men min leverandør vil ikke sælge mig et programkort uden modtager eller CAM.

Jeg er nødt til at få parret programkortet med det CI CAM jeg køber, men er det muligt på nogen måde hos Canal Digital?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2021 kl. 21:16
Vedrørende krav til parring må jeg melde pas. Vi må have nogle Canal Digital kunder på banen som kan be- eller afkræfte om det virkelig er et must.

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Februar-2021 kl. 23:30
Jeg er 99% sikker på at program kortet skal parres med modtager eller CAM, for at visse kanaler vil virke.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2021 kl. 08:19
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg er 99% sikker på at program kortet skal parres med modtager eller CAM, for at visse kanaler vil virke.


Så er jeg til gengæld 99% sikker på, at hvis parring er et must, så vil ingen kanaler virke hvis parring ikke har fundet sted. Hvis parring er sket vil alle kanaler virke, medmindre et skide CI+ modul laver lort i det. Mit råd til dig vil derfor være at købe et brugt CI modul på DBA til 100-150 kr. Virker det ikke kan du altid sætte det til salg igen.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2021 kl. 08:50
Pairing betyder vel dybest set kun, at programkort "parres" med CAM. Det er vel kryptering / dekryptering der afgører om et bilede vises. Hvis Canal Digital bruger CI+ kryptering, skal TV være CI+ certificeret, og CAM være CI+. TV og modul udveksler standarder, og svarer protokol ikke overens, vil billede jo mangle. 
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2021 kl. 09:33
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Pairing betyder vel dybest set kun, at programkort "parres" med CAM. Det er vel kryptering / dekryptering der afgører om et bilede vises. Hvis Canal Digital bruger CI+ kryptering, skal TV være CI+ certificeret, og CAM være CI+. TV og modul udveksler standarder, og svarer protokol ikke overens, vil billede jo mangle. 


Det er desværre ikke korrekt. CI+ har intet med kryptering at gøre. Canal Digital anvender Conax kryptering. CI+ er en metode som udbydere/filmselskaber m.v. kan anvende til f.eks. at blokere for at optage eller springe forbi reklamer i optagelse. Så vidt jeg ved er der ingen udbydere i DK der p.t. faktisk anvender CI+. Til trods herfor skaber CI+ moduler meget ofte problemer.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2021 kl. 09:45
Til Cyberguyen
Den relaterer sig til diverse images på en Linux/Enigma2 modtager. Ved ikke om du har en sådan, men der er måske alligevel guldkorn at hente.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2021 kl. 09:47
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg er 99% sikker på at program kortet skal parres med modtager eller CAM, for at visse kanaler vil virke.


Så er jeg til gengæld 99% sikker på, at hvis parring er et must, så vil ingen kanaler virke hvis parring ikke har fundet sted. Hvis parring er sket vil alle kanaler virke, medmindre et skide CI+ modul laver lort i det. Mit råd til dig vil derfor være at købe et brugt CI modul på DBA til 100-150 kr. Virker det ikke kan du altid sætte det til salg igen.

Flemming
Som jeg kan læse andre steder, så er det kun 2 kanaler som benytter parring.
https://www.linuxsat-support.com/thread/140809-tv3-max-hd-og-viasat-ultra-hd/
Hvilket også undersøtter at min box fra Canal Digital kan vise alle kanaler, men jeg mangler 2 kanaler, når jeg bruger kortet andre steder.

Jeg skal investere i CAM læser og et CAM kort, for måske at kunne sælge CAM kort videre. Så der er udgifter for en lille tudse, som jeg ikke kan sælge videre.

Derfor håbede jeg på at der var én herinde som kunne sige: "Jeg købte selv et CAM uden CI+, som Canal Digital bare registrerede produktnummeret på og så kørte det"

Eller at CI+ moduler virker i et ikke CI+ system.

Jeg frygter at de på sigt vil låse flere kanaler og derfor vil jeg også gerne være på forkant Confused


Redigeret af Cyberguyen - 24-Februar-2021 kl. 09:48
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu