recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - colormunki photo eller design
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketcolormunki photo eller design

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Emne: colormunki photo eller design
    Sendt: 21-April-2010 kl. 16:52
Hej.

Jeg har kigget efter en ny farvekalibrator i den bedre ende og er faldet lidt for X-rites colormunki. Jeg kan se at den findes i to forskellige modeller: Design og Photo der stort set koster det samme. ( ca 3200 i UK med fragt og Vat)

Jeg kan forstå at selve hardwaren er den sammen og at forskellen ligger i softwaren. Hvad jeg ikke kan se er hvad den egentlige forskel er. Så vidt jeg kan se kan de med nogle få undtagelser stort set det samme ???

Er der nogen af jer der kan kaste lidt lys over hvad forskellen er?

tvkartoffel
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2010 kl. 17:04

Efter hvad jeg kan se så er forskellen den medfølgende software.
 
What is the difference between the ColorMunki Photo and the ColorMunki Design?
The ColorMunki Photo (black) and the ColorMunki Design (white) are identical in terms of hardware (see below for more details). However, there are differences between the two sets of software, the ColorMunki Photo software is also supplied on a CD.

The ColorMunki Photo’s printer profiling function offers image specific optimisation, plus grey balance, B&W and FleshTones enhancement options. A DigitalPouch image transportation function, which checks for appropriate viewing conditions on the recipient’s side before sending the image, is also featured. The ColorMunki Photo is shipped with Munsell colour libraries on-board, and additionally, PANTONE libraries are available for download once you have registered your product.

The ColorMunki Design’s printer profiling function features spot colour optimisation based on the specific needs of designers. The product is shipped with PANTONE libraries on-board, including the Matching System, Goe and PANTONE Fashion and Home, and additionally, Munsell colour libraries are available for download once you have registered your product.
 
Håber du blev klogere.Back to top
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2010 kl. 17:36
Mere her:

"The differences between ColorMunki Design and ColorMunki Photo are primarily in the design of the software interface. ColorMunki Design opens with a palette display, inviting designers to scroll through and pick and choose colors to assemble color palettes. Intuitively, this is how designers work, and the interface is set up in this way.

The ColorMunki Photo interface is somewhat more ‘utilitarian’ in nature. The user is prompted with links for workflow, i.e., ‘calibrate my monitor’, ‘profile my printer’, ‘match my screen to my printer’, etc. Clicking on any of these links will immediately launch this feature. Professional photographers typically want to ‘get down to business’ right away, and the interface reflects this.

Functionally, the products are very similar. ColorMunki Design allows a users to synchronize color palettes to a printer profile, whereas ColorMunki Photo allows you to synchronize images to the printer profile. When profiling a printer, ColorMunki Design allows users to extract a color palette from an image, and fine-tune the printer profile for this palette, whereas ColorMunki Photo allows you to optimize a printer profile to an image by selecting the primary colors within that image. For example, if the photographer is using mainly portraits, they select an image that contains mainly flesh tones and the optimize profile will select mainly these flesh-tones and neutral colors in the optimized profile to bring the gamut closer."

http://blog.xritephoto.com/?p=598

Umiddelbart er ser det ud til at X-rite er i gang med at pestilere deres kunder på samme måde som microsoft gør med deres utallige versioner af Vista.

tvkartoffel


Redigeret af tvkartoffel - 21-April-2010 kl. 18:13
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2010 kl. 23:08
Hvis du skal bruge den medfølgende software til at kalibrere din pc skærm er Colormunki Design software fino. Dette er taget fra colormunki´s hjemmeside
 
Display Calibration
With both easy and advanced modes for LCD and Laptop displays, you’ll master the color jungle in a snap. Easy mode has predetermined selections, so you don’t need to be a color expert. For those looking for more control over whitepoint, contrast, brightness or ambient measurements, choose the advanced mode. And, DDC auto detect control will quickly determine if your monitor is compliant and if so, perform all advanced calibrations automatically, delivering a high quality profile.
 
Hvis du skal bruge Spectroradiometeret til at kalibrere dit LCD/Plasma ville jeg benytte spectracal´s
Calman software, som også er det som profferne bruger.
Jeg kan fortælle dig at de også sælger colormunki design som bundle med software ($799).
Jeg ved du har kendskab til HCFR, og kan fortælle dig at de pt er ved at teste en beta version 1.3 som understøtter Colormunki, spørgsmål om tid før den kommer:)
Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2010 kl. 14:50
Oprindeligt skrevet af SuperBilleN SuperBilleN skrev:

Hvis du skal bruge den medfølgende software til at kalibrere din pc skærm er Colormunki Design software fino. Dette er taget fra colormunki´s hjemmeside
 
Display Calibration
With both easy and advanced modes for LCD and Laptop displays, you’ll master the color jungle in a snap. Easy mode has predetermined selections, so you don’t need to be a color expert. For those looking for more control over whitepoint, contrast, brightness or ambient measurements, choose the advanced mode. And, DDC auto detect control will quickly determine if your monitor is compliant and if so, perform all advanced calibrations automatically, delivering a high quality profile.
 
Hvis du skal bruge Spectroradiometeret til at kalibrere dit LCD/Plasma ville jeg benytte spectracal´s
Calman software, som også er det som profferne bruger.
Jeg kan fortælle dig at de også sælger colormunki design som bundle med software ($799).
Jeg ved du har kendskab til HCFR, og kan fortælle dig at de pt er ved at teste en beta version 1.3 som understøtter Colormunki, spørgsmål om tid før den kommer:)
Ja, det er interessant!
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu