recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Copy-once problem med Selector
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCopy-once problem med Selector

 Besvar Besvar Side  123 15>
Forfatter
Besked
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1372
Direkte link til dette indlæg Emne: Copy-once problem med Selector
    Sendt: 14-August-2005 kl. 07:41

Hej,

De seneste dage har jeg oplevet at når jeg fra min Sony HX710 optager TV2 gennem (den gamle) Selector  (RGB) bliver disse altid stemplet som "Copy-Once", hvilket bla betyder at man ikke kan overføre til en DVD-skive.

Det har ikke været der tidligere på denne kanal, så jeg vil lige høre om andre har samme problem på den nye Selectorbox (Sagem 60).  Tidligere var problemet der kun, hvis man zappede forbi de analoge udgaver af TV2, DR men nu er problemet der også hvis man zapper forbi den digitale udgave af TV2 (programnr 3 på Selector)

filmfreak



Redigeret af filmfreak
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2005 kl. 09:38
Jeg har haft samme problem (men har ikke kunnet fastsætte, hvad det skyldes).

Min løsning er, at jeg hiver strømmen fra Selector, venter 5 sek., og sætter den til igen. Så er det (indtil videre) forsvundet når jeg tænder den.
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2005 kl. 09:43

Jeg har KUN oplevet problemet på den gamle Selector, den nye Selector kører upåklageligt på alle kanaler.

Og for mig har det ikke været nødvendigt ligefrem at tage strømmen. Jeg har bare lukket ned ned normalt i et par minutter og så tændt den igen og så naturligvis undgået DR1 og DR2 4:3 kanalerne. Men dette er løst med den nye Selector.

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2005 kl. 09:52

Hej,

Jeg har den gamle Selector og er ikke rendt ind i problemet. Jeg håber heller ikke at gøre det. Der var en gang et indlæg, jeg ikke lige kan finde, hvor en eller anden advarede mod overhovedet at bruge Selector på de 2-3 mest sete kanaler og jeg spurgte så, om det var noget andre kendte til eller måske blot fejl i en periode. Nu er der så en ny tråd her om sagen her, men jeg synes, andre med den gamle Selector godt måtte svare, om de har (ikke har haft en enkelt gang) et problem ved optagelser, der skal ende på DVD.

Jeg kan se, at filmfreak også i april i Debat om 710/910 tråden har været inde på problemer og måttet reboot'e Selectoren. Og har villet teste det mere. (Var det kun efter flere timers drift m.v.)

Er der andre, der siden april-maj har oplevet copy-once på 3'eren, altså TV2's programplads på Selector? Eller ved blot at zappe forbi den?

Har nogen spurgt TV2, om de faktisk sendte med beskyttelse?  

Hvis man som jeg ikke har betalingskanaler, der skal dekodes, men blot bruger Selector for bedre billede, er der så noget, man bør vide om zapperi - gælder den omtalte advarsel?

 

 



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1372
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2005 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af norbert norbert skrev:

Jeg har KUN oplevet problemet på den gamle Selector, den nye Selector kører upåklageligt på alle kanaler.

Og for mig har det ikke været nødvendigt ligefrem at tage strømmen. Jeg har bare lukket ned ned normalt i et par minutter og så tændt den igen og så naturligvis undgået DR1 og DR2 4:3 kanalerne. Men dette er løst med den nye Selector.

hej nobert,

Har du prøvet at optage i dag fra TV2 (programnr 3) fra Selector ?

Det hjælper sådan set ikke  at slukke Selector da kopibeskyttelsen kommer fra selve TV2-kanalen.Men det er sikkert noget TDC selv putter på da de jo selv digitaliserer det analoge signal fra TV2 og lægger det på Selector ?

Som sagt er dette problem opstået for nyligt hos mig.

filmfreak

 

Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2005 kl. 10:09
Jeg har netop lige nu prøvet at optage et lille stykke, og den har optaget det fint uden restriktioner. Jeg bruger den nye selector.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2005 kl. 10:13

Oprindeligt skrevet af norbert norbert skrev:

Jeg har netop lige nu prøvet at optage et lille stykke, og den har optaget det fint uden restriktioner. Jeg bruger den nye selector.

Fint med nyeste nyt! Lige nu overspiller jeg noget VHS, men jeg skriver, når jeg har tjekket op på TV2-optagelser fra min rigtig gamle Selector. 



Redigeret af Carser
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
norbert Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2005 kl. 10:17
Jeg skiftede netop den gamle selector ud med den nye på grund af disse problemer. Men så vidt jeg husker, havde jeg ingen problemer med at optage på min Philips DVDR990 DVD-recorder, problemet kom først, da jeg fik min harddiskrecorder.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2005 kl. 10:38

Hej igen,

Interessant, Norbert.

Filmfreak, jeg tænker: Kan der være noget med, at problemet med den gamle kun indtræder hvis man zapper mens recorderen står i rec-mode/rec pause. Altså at der måske ikke er et problem, hvis man nøjes med at optage fra en kanal?

Jeg har set, at Sonys system-menuer er beskyttede eller kører med en eller anden overlayteknik, så de ikke kan overføres til VHS uden rul o.l. hvor TV-film på HDD godt kan. Måske kunne noget lignende, der ikke er synligt, men "driller" recorderen ske på Selector ved zap?

PS: Jeg kører også RGB. Min Selector låser ca. en gang hvert halve år og skal reboote, ellers har der aldrig været noget "kopi-halløj" med den som kilde.  

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2005 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Fint med nyeste nyt! Lige nu overspiller jeg noget VHS, men jeg skriver, når jeg har tjekket op på TV2-optagelser fra min rigtig gamle Selector. 

Og det har jeg nu: Der er kopihindring på. Det er første gang, jeg oplever det. Det bør ikke være sådan. Og jeg har ikke zappet. Kun optaget rulletekster fra en serie, der lige sluttede et afsnit af.

Jeg vil gerne gøre noget ved det. Tror I, det er TDC eller TV2, der lægger os disse hindringer i vejen?

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1372
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2005 kl. 11:46

Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Filmfreak, jeg tænker: Kan der være noget med, at problemet med den gamle kun indtræder hvis man zapper mens recorderen står i rec-mode/rec pause. Altså at der måske ikke er et problem, hvis man nøjes med at optage fra en kanal?

Tidligere var problemet der kun hvis jeg zappede forbi de analoge udgaver af DR og TV2 (programnr. 50x), men nu er problemet som sagt også kommet på den 'digitale' udgave af TV2 (program 3). Dvs hvis jeg zapper forbi TV2 eller stiller den på TV2 er problemet der straks! Med andre ord: Det er ikke længere muligt at undgå 'copy-once' på optagelse fra TV2  Det har ikke noget selve recorderen at gøre - det er Selector der udsender signalet - som TDC sandsynligvis har puttet på?

Nobert: Jeg går ud fra at du også optager på en Sony HX710 eller 910 ?

Gad vide om der kan være regionale forskelle på det digitale signal der sendes ud til Selector, siden ikke alle har problemet? Jeg modtager fra Kbh. Amt.

Men hvis det med sikkerhed kan løses med den nye Selector vil jeg overveje at anskaffe mig denne på trods af dens fejl mht. 16:9/timer samt problemet med 5.1 lyd sammen med stereo lyd på SCART.

filmfreak 

 

 

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2005 kl. 11:58

Hej Filmfreak,

Tak for svar med flere detaljer. Jeg bor på Amager og jeg vil ikke undvære at kunne optage fra TV2 via Selector. Før jeg køber en ny, vil jeg kontakte TDC pr. mail med link til denne tråd. Så kan de fortælle, om der er noget med de ældre Selectorer, med TV2 eller om de har lagt noget til signalet.

Det kan vi jo ikke vide. Eller er det snarere et Sony-problem?!?

Alle andre:

Hvad med andre mærker recordere? Er der nogen, der læser dette, der måske lige kunne tjekke om en helt ny TV2-optagelse fra en gammel Selector også trigger no copy/copy once e.l. på deres Pio, JVC, Philips, Pana....?

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 15>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu