recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - D link 615 som acces point
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

D link 615 som acces point

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
wokmot Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juni-2005
Sted: Næstved Denmark
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wokmot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: D link 615 som acces point
    Sendt: 23-Maj-2013 kl. 14:03
Kan den bruges til det?? Og hvordan gøres det!?
Jeg er ret novice med det!!

Vh

Nat
Panasonic TH-50PZ80E‏

Onkyo TX-SR876

BenQ W5000, PS3, wii,

Zaptor
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 14:10
Forbind din 615 til din router med kabel. Det er IKKE wan porten på din 615 du skal bruge men port 1.
Slå DHCP server fra, giv den fast IP, samme wifi opsætning som den anden router (SSID + PW) bare på en anden kanal.
Til top
wokmot Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juni-2005
Sted: Næstved Denmark
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wokmot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 14:51
Tak for svar Kim!! (Er IKK hjemme pt)
Men kan jeg forbinde uden kable, da router står ved en lukket hjørne??
Panasonic TH-50PZ80E‏

Onkyo TX-SR876

BenQ W5000, PS3, wii,

Zaptor
Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 18:13
Nej det kan du ikke.
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 20:11
Gør som jeg, skrot det gamle skidt og køb en asus rt-ac66u, og den alene dækker hele huset.

Redigeret af audiogon - 23-Maj-2013 kl. 20:12
Til top
wokmot Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juni-2005
Sted: Næstved Denmark
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wokmot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 01:42
ups for øvrigt er det en d-link 655!!
Panasonic TH-50PZ80E‏

Onkyo TX-SR876

BenQ W5000, PS3, wii,

Zaptor
Til top
wokmot Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juni-2005
Sted: Næstved Denmark
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wokmot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 01:54
nå jeg har allerede en stofanet std trådløs router i forvejen og en swich, skal min 655 sættes til swich el direkte på trådløs-routeren??
Panasonic TH-50PZ80E‏

Onkyo TX-SR876

BenQ W5000, PS3, wii,

Zaptor
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 06:48
Den kan godt sættes til din switch
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 14:02
Oprindeligt skrevet af wokmot wokmot skrev:

nå jeg har allerede en stofanet std trådløs router i forvejen og en swich, skal min 655 sættes til swich el direkte på trådløs-routeren??

Den standard fra Stofa kører ikke på N teknologi, men G.

Den 655 har jeg haft, og den har været utroligt ustabil, og efterfølgende en 645 med Smartbeam + en Extender.................

Det er kun halv kram. Tag nu bare og køb en Asus router og sælg det andet. Sæt Asus direkte til dit Stofa modem og nyd WIFI overalt i huset og udenfor.
Til top
wokmot Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juni-2005
Sted: Næstved Denmark
Status: Offline
Point: 272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wokmot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 14:16
det var da ret brugbar info, med N og G teknologi!!
@audiogon
et forstående spørgsmål, kan N teknik godt køre på 655 teknik,??

og ser nu at din foreslå router koster lidt af en bondegaard!! og tak for hjælpen!!
Panasonic TH-50PZ80E‏

Onkyo TX-SR876

BenQ W5000, PS3, wii,

Zaptor
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 09:00
Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:

Den 655 har jeg haft, og den har været utroligt ustabil, og efterfølgende en 645 med Smartbeam + en Extender.................

Det er kun halv kram. Tag nu bare og køb en Asus router og sælg det andet. Sæt Asus direkte til dit Stofa modem og nyd WIFI overalt i huset og udenfor.


Undskyld, men hvor mange routere har du prøvet? Jeg er helt med på at du er glad for din ASUS, men hvad grundlag ligger der for at anbefale og skamrose den i alle tråde der handler om trådløst netværk.

Den kan godt være god, det er slet ikke det, men jeg kan slet ikke genkende dine problemer med d-link. Har min D-link DIR-825 kørende nu på vidst nok 2. eller 3. år og den har aldrig været slukket eller genstartet (hvis ikke det var for at rette indstillinger). Mine forældre har en vidst nok 615 stående, og den bliver aldrig slukket eller genstartet og virker bare. Har oplevet det samme med flere Linksys.

@wokmot: det skulle kunne lade sig gøre med DD-WRT firmware at sætte din 615 op til det der hedder point to multipoint. Dvs den kan modtage et signal trådløst og sende det videre (ala extender) uden kabel - har ikke selv prøvet det, da jeg har kabel rundt i huset til de forskellige switche/acces points.

/ask


Redigeret af jacobask - 25-Maj-2013 kl. 09:10
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2013 kl. 16:34
Jeg har haft 2 stk D-link DIR 655, og en 645, og cisco router(husker ikke nr), andre routere fra Stofa, og fra TDC + extendere, men som nævnt så har jeg måttet genstarte i gennemsnit 1 gang hver uge. Først genstarte modem fra Stofa, og derefter tænde igen for D-link, og det er prøvet på alle mulige måder og rækkefølger. Internettet kørte først efter genstart.

Det er så ikke længere nødvendigt, og det er en befrielse. Så der er al mulig grund til at skamrose den router, og hastigheden er helt i top, i alle hjørner og kanter + udenfor mit hus på 226 m2, og det kunne ikke lade sig gøre tidligere, heller ikke med extendere på.

Så for at slippe for en masse bøvl, og routere, accespoints, extendere og kabler alle steder+ halvlanghåret opsætning + ekstra strømforbrug, og som alligevel ikke helt rigtigt virker, så er den Asus testvinder vejen frem. Læs meget gerne test på nettet, og find ud af at de rigtige eksperter (og ikke en botnakke som migWink) skriver om hastighed og stabilitet.

Også benytter jeg mig kun af N 2,4 ghz delen indtil videre....Smile


Redigeret af audiogon - 25-Maj-2013 kl. 16:42
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu