recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali Helicon 400 - forstærker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dali Helicon 400 - forstærker?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Piter Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Januar-2009
Sted: 8kilo
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Piter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dali Helicon 400 - forstærker?
    Sendt: 09-August-2012 kl. 20:23
Hej.

Hvad for en forstærker vil i mene jeg skal have til sådan et sæt? Jeg har pt. en H/K 980 sterro forstærker som nok ikke rækker?

/Piter
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2012 kl. 22:44
Oprindeligt skrevet af Piter Piter skrev:

Jeg har pt. en H/K 980 sterro forstærker som nok ikke rækker?


Hvorfor rækker den ikke?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Piter Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Januar-2009
Sted: 8kilo
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Piter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-August-2012 kl. 22:49
Jeg tænker bare at den bliver for lille til højtalerne og ikke levere nok power.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 08:48
Jeg har Helicon 800, og jeg har prøvet lidt inden for denon NAD og Pioneer, og den som jeg syntes har fået højtaleren til at folde sig bedst ud er en NAD M25 effektblok som jeg kører på højtaleren biampet.
Jeg havde i en periode den direkte på min Pioneer SC-LX71 og der syntes jeg ikke der var den samme "tyngde" i lyden hvis man kan sige det sådan... det er en højtaler som kræver noget punch.
Så jeg syntes du skulle prøve og se om du kunne låne dig til noget NAD også tage den med i vurderingen.
Mvh

René
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 09:14
Der er også sådan en lille sag til salg
 
Burde kunne sparke liv i det meste
 
 
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2012 kl. 18:45
Nad S200 er en NAD 218 der bare lyder ringere men i en pænere kasse.. Hvis du kunne tænke dig at købe brugt fra NAD S serie der også lyder, så foreslår jeg  S300 og S250.
 
M25 som er nævnt længere oppe er en fin amp.. lyden er lidt pæn, men massere af power.
 
En NAD C356BEE er den bedst lydende integrerede forstærker jeg har hørt , som kan købes ny idag.
 
Denon ville jeg ikke ønske mig sammen med et sæt dali højtalere medmindre du kan finde en gl. PMA S1 eller POA 3000z Alt andet de har lavet i nyere tid er ret fesent i mine øre.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Piter Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Januar-2009
Sted: 8kilo
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Piter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 00:42
Jeg havde også selv tænkt på noget Nad forstærker og evt en effekt også. Men må lige tjekke marked ud så.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 00:47
Oprindeligt skrevet af Piter Piter skrev:

Jeg havde også selv tænkt på noget Nad forstærker og evt en effekt også. Men må lige tjekke marked ud så.
 
Hvad er ønskerne..? Pris ? surround eller stereo.?
 
Nad har lavet mange fine forstærkere, men også meget skrammel.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-August-2010
Sted: Vejen
Status: Offline
Point: 539
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 09:29
Hvad med en H/K 990?
Ellers, som andre er inde på, smid en nad blok efter din nuværende, og se hvor meget der sker af forbedringer, køb brugt - så kan du nemmere komme af med den igen uden det store tab - hvis det skulle vise sig ikke at være noget for digWink
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

 
Denon ville jeg ikke ønske mig sammen med et sæt dali højtalere medmindre du kan finde en gl. PMA S1 eller POA 3000z Alt andet de har lavet i nyere tid er ret fesent i mine øre.
 
TJo, det er vel mere preferencer det kommer an på her Wink
Jeg har PMA sa 11 spændt foran mine MS4`er, og det lyder sgu meget hyggeligt
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
Piter Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Januar-2009
Sted: 8kilo
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Piter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 10:44
Jeg havde forstillet mig omkring 6000,- på brugt marked, men ved ikke helt om det holder. Har kigget på NAD C375BBE og C372 som er lige lidt ældre evt med en effektforstærker på . HK 990 ser også ud til at være en lækker forstærker, men så skal muldvarpen lidt længere op af hullet :)

Jeg er mest ude efter en stereo forskærker men en surround kunne sagtens have interesse.

Har set der er en Pioneer SC-LX81 surround tilsalg herinde, er det et godt bud? Jeg har selv pioneer bluray, plasma så vil selvfølgelig stå meget godt med mit setup. Men ved ikke helt hvordan lyden er på dem.




Redigeret af Piter - 11-August-2012 kl. 10:48
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af Piter Piter skrev:

Jeg havde forstillet mig omkring 6000,- på brugt marked, men ved ikke helt om det holder. Har kigget på NAD C375BBE og C372 som er lige lidt ældre evt med en effektforstærker på . HK 990 ser også ud til at være en lækker forstærker, men så skal muldvarpen lidt længere op af hullet :)

Jeg er mest ude efter en stereo forskærker men en surround kunne sagtens have interesse.

Har set der er en Pioneer SC-LX81 surround tilsalg herinde, er det et godt bud? Jeg har selv pioneer bluray, plasma så vil selvfølgelig stå meget godt med mit setup. Men ved ikke helt hvordan lyden er på dem
 
Med al respekt, så fortjener de højtalere mere end en reciver kan give dig..Vil anbefale dig og holde dig til en intregret forstærker til stereo...
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu