recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dali Helicon 400 - forstærker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dali Helicon 400 - forstærker?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Piter Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Januar-2009
Sted: 8kilo
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Piter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 11:38
Yes, er helt enig :) Men skulle da lige høre om jeg skulle prøve lidt nyt da jeg altid har kørt stereo forstærker til mine højtalere. 
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 11:48
der er en NAD T973 effektblok til salg her http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=113206&title=nad-t973-effektforstrker den var et godt bud indenfor dit budget, så kan du køre biampet ind på dine højtalere.
 
Jeg har haft sådan en fætter tidligere.. det er ikke en M25 men den vil helt sikkert give dig et løftet lydtryk
Mvh

René
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 15:57
Som andre, mener jeg ikke du kan finde en surround reciver der høre hjemme sammen med en Helicon 400.. Som du selv foreslår så er der NAD C375BEE.. men prøv lige om du kan få mulighed for at høre den op mod C356BEE Jeg foretrækker C356.. den er meget mere transientvillig og lyder derfor meget mere dynamisk og realistisk.. C375 har mere power.. men det er mere tung i anslagene og med noget varmere klang, som så får den til at virke en anelse mere hyggelig.
 
Det er smag og behag..
 
Jeg har haft Helicon 400 af alle typer samt 800 MS4 og MS5 og tror snart ikke der er en NAD forstærker der ikke har fået lov at trække dem.
 
Skulle jeg sammensætte et sæt af brugt grej idag med Helicon 400 blev det følgende-->
 
NAD S500-->XLR kabel-->NAD S300-->Dali Silverwave 4--> Helicon 400.
 
Kan ikke finde noget til den brugt pris der kommer bare tæt på den performance.
 
Med en fornuftig akustik og opstilling vil du kunne få det til at performe med god 3D dynamik punktformighed og realisme. Hifi dyder der er adskillige hundrede kilometer imellem disse dage.
 
Det gør grin med et nyt sæt NAD M5 / M3.
 
 


Redigeret af stridsvognen - 11-August-2012 kl. 16:00
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Piter Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Januar-2009
Sted: 8kilo
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Piter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 17:15
Ja det er rigtigt nok det du siger med 375BEE og 356BEE selv været inde og høre begge forstærker. Men der er noget mere power i 375BEE. 356BEE er ganske fin også men så vil jeg have en effektforstærker til den anden højtaler.

S-serien er ikke til at støve op synes jeg. Men det er også noget rigtig lækkert kram.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af Piter Piter skrev:

Ja det er rigtigt nok det du siger med 375BEE og 356BEE selv været inde og høre begge forstærker. Men der er noget mere power i 375BEE. 356BEE er ganske fin også men så vil jeg have en effektforstærker til den anden højtaler.

S-serien er ikke til at støve op synes jeg. Men det er også noget rigtig lækkert kram.
 
Hvis ikke de 2x80w er nok i C356, så tror jeg du har en håbløs opstilling hvor dine højtalere kobler helt forkert til rummet.
 
En Helicon 400 er ikke en power højtaler.. Og den en er forholdsvis uproblematisk at drive.
 
Jeg har drevet dem med NAD 3020 og Pioneer M22 uden problemer til normal lytning.
 
Du kunne smide et billede op af dit lytterum og højtaleropstilling, så skal jeg gerne komentere på det.
 
Beskriv eventuelt hvad væge gulv og loft er lavet af.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Piter Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Januar-2009
Sted: 8kilo
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Piter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 18:05
Okay. Jeg havde bare på fornemmelsen at de gerne vil have lidt mere power. Har også kigget på en C372 som er lige en tand større men lidt ældre selv.

Der bliver og flyttet helt rundt i stuen, når de kommer hjem. Bor i lejlighed med murstens vægge, parketgulv og mener mit loft er pudset med strå-net i.
 


Redigeret af Piter - 30-August-2012 kl. 18:11
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af Piter Piter skrev:

Okay. Jeg havde bare på fornemmelsen at de gerne vil have lidt mere power. Har også kigget på en C372 som er lige en tand større men lidt ældre selv. Jeg skal først hente mine kommende helicon 400 på Fredag i næste uge, så har ikke lige mulighed for at tage billeder.

Der bliver og flyttet helt rundt i stuen, når de kommer hjem. Bor i lejlighed med murstens vægge, parketgulv og mener mit loft er pudset med strå-net i.
 
 
Tror bare du skal gøre dine forsøg, Du er meget power fokuseret.. Lydkvalitet måles ikke i W..Wink
 
Har du ikke styr på din akustik kan du købe udstyr til milioner, og det vil attid lyde forfærdeligt eller middelmådigt..
 
Så prøv at starte med at studere lidt akustik, og vær sikker på at du har styr på dine net faser og kabelføring.
 
Kan anbefale dig at finde en gl. NAD 3020, og få det til at spille.. Når det kobler godt til rummet og magien flyder ud af højtalerne kan du prøve andre amps... Men det er meget muligt at du ikke finder noget der lyder bedre de første par hundrede tusinde du bruger på andre forstærkere.
 
Du skal kunne lave dybdeperspektiv 3D varieret højdeperspektiv og  ikke mindst Q sound hvis det er opstillet korekt.
 
Kan du ikke få det til at virke med en 3020 så er det spild af penge at fortsætte.Tongue


Redigeret af stridsvognen - 11-August-2012 kl. 18:50
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 19:05
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Kan du ikke få det til at virke med en 3020 så er det spild af penge at fortsætte.Tongue


+1

Det er bare verdens bedst lydende forstærker - no doubt - Bjørn Erik Edvardsen ramte noget magisk ved et tilfælde. Appartet er bygget af standard "skodkomponenter" og det er udgangstrinnet der er fedt (forforstærkerdelen er lidt la-la).

Kalus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 19:14
er du tæt på aalborg så giv denne et lyt hos sun audio  http://www.advance-acoustic.com/en/produits/index/detail/id/91/sec/1 den lyder faktisk ret godt 
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Piter Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Januar-2009
Sted: 8kilo
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Piter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:


  
Net faser og kabelføring.
 
Du skal kunne lave dybdeperspektiv 3D varieret højdeperspektiv og  ikke mindst Q sound hvis det er opstillet korekt.
 


Nu bliver jeg godt nok helt blank når du fyrer sådan noget af Confused

Ja, jeg går måske for meget op i Watt som man ikke burde gøre :) Kunne da være lidt sjovt at prøve med en NAD3020, men der er nok ikke mange til salg. Jeg vil da prøve mig lidt frem og håber da at jeg får det hele til at spille godt.

Bor i Århus, så kommer ikke så tit til Aalborg desværre.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2012 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af Piter Piter skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:


  
Net faser og kabelføring.
 
Du skal kunne lave dybdeperspektiv 3D varieret højdeperspektiv og  ikke mindst Q sound hvis det er opstillet korekt.
 


Nu bliver jeg godt nok helt blank når du fyrer sådan noget af Confused

Beklager..Embarrassed
 
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Piter Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-Januar-2009
Sted: 8kilo
Status: Offline
Point: 163
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Piter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2012 kl. 23:51
Hehe :) Jeg er lidt i tvivl om hvad for et højtaler-kabelsæt jeg ud og købe? Nogen gode forslag? 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu