recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dansk hotline til Nierle
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDansk hotline til Nierle

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Emne: Dansk hotline til Nierle
    Sendt: 26-Januar-2004 kl. 12:00

Hej Alle!

Nierle har ind imellem haft problemer med kommunikationen til de mange danske kunder. Når kunderne har skrevet, angående eventuelle fejl i leveringen, har de måske ikke fået svar.

Derfor har de nu oprettet en dansk hotline, hvor til man kan skrive på dansk. De garanterer et hurtigt svar.

Skriv til Lis på email:   lj [snabela] nierle.de

Senere tilføjelse:  Den nævnte email-adresse lader til at være fjernet igen, og man kan ikke længere skrive til Nierle på dansk (men kun engelsk og tysk).

  /Lars



Redigeret af Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Bob1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2004 kl. 11:32
Først vil jeg skynde mig at advare folk mod at handle hos Nierle det er et kæmpe hustler-firma. Det er de værste i branchen!

En lille historie om deres handelsmetoder: Jeg bestilte 100 Ritek dvd'er 20 december. Vel vidende at julen og nytåret kunne forsinke posten, ventede jeg til 8. januar med at kontakte Nierle. Efter et par dages venten fik jeg svar -Jeg skulle vente en uge mere så ville de løse problemet. Da der var gået 10 dage havde jeg stadig intet hørt. Jeg skrev til dem igen. Denne gang fik jeg slet ikke svar. Så skrev jeg en lang mail hvor jeg ikke lagde fingre imellem. Svaret jeg fik var på en linie:everything has been send, please contact your post. Firmaet fralægger sig derved ethvert ansvar for en forsendelse som jeg på ingen måde havde mulighed for at efterlyse.

På det tidspunkt havde jeg skudt en hvid pil efter mine penge og ikke mindst mine varer.
Så en dag 5 uger efter min bestilling bliver jeg ringet op af en tysker der siger mine varerfejlagtigt er blevet returneret og vil blive sendt mandagen efter. På trods af den dårlige kundeservice forventer jeg nu endelig en afgørelse i sagen.

Varene kommer efter 5 dage. jeg henter pakken på posthuset. Til min store skræk opdager jeg at Nierle har sendt mig 100 Vanguard-medier. Hustlerne har bare sat et klistermærke på cakeboxen, hvor der står Ritek 1970? De har bevidst forsøgt at sælge disse underlødige medier som Ritek.

Hold jer langt væk fra dette skod firma!!!
Founder And Protector Of The Royal Danish Sweettalking Society
Til top
Shumway Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2004 kl. 11:49

Jeg har nu handlet der flere gange uden problemer.

Det skal dog siges, at jeg aldrig har haftfat i deres reklamationsafd., og det er desværre her at kæden hopper af for de fleste virksomheder. Også de danske!

/Shumi



Redigeret af Shumway
Til top
Bob1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2004 kl. 11:55
Jeg har selv handlet der flere gange tidligere- uden problemer. Tilmed fået de varer jeg har betalt for. Men denne gang har de bevidst svindlet med deres produkter. Verdens dårligste medie, bliver ikke til Ritek blot ved at man påsætter en hjemmelavet label.

Det er en meget grov udnyttelse af internethandlen. Det er bedrageri. Og Nierle har gjort det i flere tilfælde læs om dem på www.firmacheck.dk
Founder And Protector Of The Royal Danish Sweettalking Society
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2004 kl. 12:30

Hej Bob

Hvad siger Nierle selv til det ?

Det kan jo være en fejl, en arbejdsdreng på lageret der har sat forkerte mærkater på eller andet. Har du skrevet til dem og forelagt problemet ?

Hvis ikke, så prøv via den email nævnt øverst i denne tråd. Du kan skrive på dansk.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Bob1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2004 kl. 13:10
Hej Lars
Founder And Protector Of The Royal Danish Sweettalking Society
Til top
Bob1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2004 kl. 13:18
undskyld! prøver igen.

Hej Lars

Jeg ved at der kan være tale om en fejl. Men efter den behandling som jeg har fået og den tid det har taget at få etableret kontakt til dette firma, ønsker jeg ikke længere at kommunikere direkte med dem.

Jeg frygter, at jeg vil være pensioneret inden sagen ville få en ende. Det eneste jeg kan gøre nu, det er at oplyse andre om de metoder dette firma bruger. Desuden tager man ikke fejl af Ritek og Vanguard.

Jeg prøver ikke at drive folk over til andre forhandlere, jeg forsøger bare at advare andre om at komme i samme situation som den jeg er havnet i: 1100 kr. fattigere og 100 ubrugelige medier rigere
Founder And Protector Of The Royal Danish Sweettalking Society
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2004 kl. 13:25

Hej Bob

Ok, jeg ville nok aligevel prøve at skrive til hende Lis på lj [snabela] nierle.de

Hvis Nierle mener det alvorligt men at ansætte en dansker til at passe de danske kunder, så bør hun også kunne trække i de rette tråde så du enten får pengene igen, eller får de varer du er berettiget til.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2004 kl. 10:40

Hej Alle

Jeg så et andet sted at artikel no 2029 er fjernet fra Nierles sortiment pga. problemer, og at der kan reklameres over dem (man kan få pengene modregnet i næste ordre).

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Bob1 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 31-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2004 kl. 09:51
Nu har jeg så skrevet til Nierle på ovennævnte adresse. Jeg skrev mailen i sidste uge og jeg har endnu ikke fået svar - Jeg regner ikke med at høre fra dem!

Jeg skrev en pæn mail til dem, hvor jeg redegjorde for mine oplevelser og fortalte dem, at jeg følte mig snydt p.g.a. de forfalskede Ritek. Jeg skrev til dem, at jeg gerne hørte fra dem, hvis de havde en logisk forklaring på forfalskningen. Men jeg har som sagt intet hørt.
Så jeg må hellere skyde en hvid pil efter fornuftige forklaringer og i stedet indse, at jeg er blevet snydt.
Founder And Protector Of The Royal Danish Sweettalking Society
Til top
boborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2003
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2004 kl. 10:03
Den danske email adresse er vist nok nedlagt igen ifølge indlæg på Usenet. Man skal vist bruge ag@nierle.de (og skrive på engelsk).
Til top
nakah Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2004 kl. 12:12

Jeg har også handlet hos Nierle for 2 uger siden. Jeg har endnu ikke modtaget bestilte vare. Ringet til dem, men tager ikke telefonen. Sent 5 mail uden svar. DET ER EN LORTE STED. I SKAL IKKE HANDLE HOS DEM.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu