recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DBB om MS MCE- Begynder
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDBB om MS MCE- Begynder

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kepsus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: DBB om MS MCE- Begynder
    Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 12:47

Hejsa

Jeg er helt ny på det her område, så i må evt lige bære over med mig.

Jeg har Mediacenter med windows 7, og fiber med dbnet, jeg har nu scannet ipadresser og har fået alle kanalerne, men mit spørgsmål går mere ud på hvorfor der er så mange der bruger dbbviewer ?, jeg syntes det er uoverskuligt og ikke nær så godt at bruge som Windows eget ??.

Jeg kører nu med et plugin til det, og har kanal lister osv, med 4 virtuale adapter så jeg kan se optage/se anden kanal osv...

Men hvad er det jeg "mangler", eller i for ud af at bruge dvbviewer

 

Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 15:04

Jeg vidste faktisk ikke man kunne få et plugin til iptv til win7 mediacenter.

Folk vælger nok tit Mediaportal eller dvbviewer i stedet, da det er noget mere fleksibelt.

Desuden kan du bruge dem i flere rum med en klient / server løsning. Her er windows igen begrænset til sine hardware extendere.

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Weebyx Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 15:25
Oprindeligt skrevet af kepsus kepsus skrev:

Hejsa

Jeg er helt ny på det her område, så i må evt lige bære over med mig.

Jeg har Mediacenter med windows 7, og fiber med dbnet, jeg har nu scannet ipadresser og har fået alle kanalerne, men mit spørgsmål går mere ud på hvorfor der er så mange der bruger dbbviewer ?, jeg syntes det er uoverskuligt og ikke nær så godt at bruge som Windows eget ??.

Jeg kører nu med et plugin til det, og har kanal lister osv, med 4 virtuale adapter så jeg kan se optage/se anden kanal osv...

Men hvad er det jeg "mangler", eller i for ud af at bruge dvbviewer

 

Kunne du evt fortælle lidt mere om hvordan du har fået IPTV til at virke i Windows 7 ?

/Weebyx

 

Til top
kepsus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 19:48
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Jeg vidste faktisk ikke man kunne få et plugin til iptv til win7 mediacenter.

Folk vælger nok tit Mediaportal eller dvbviewer i stedet, da det er noget mere fleksibelt.

Desuden kan du bruge dem i flere rum med en klient / server løsning. Her er windows igen begrænset til sine hardware extendere.

ja ok , men pt bruger jeg nogle linksys extender og det fungere fint.

Til top
kepsus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 19:53
Oprindeligt skrevet af Weebyx Weebyx skrev:

Oprindeligt skrevet af kepsus kepsus skrev:

Hejsa

Jeg er helt ny på det her område, så i må evt lige bære over med mig.

Jeg har Mediacenter med windows 7, og fiber med dbnet, jeg har nu scannet ipadresser og har fået alle kanalerne, men mit spørgsmål går mere ud på hvorfor der er så mange der bruger dbbviewer ?, jeg syntes det er uoverskuligt og ikke nær så godt at bruge som Windows eget ??.

Jeg kører nu med et plugin til det, og har kanal lister osv, med 4 virtuale adapter så jeg kan se optage/se anden kanal osv...

Men hvad er det jeg "mangler", eller i for ud af at bruge dvbviewer

 

Kunne du evt fortælle lidt mere om hvordan du har fået IPTV til at virke i Windows 7 ?

/Weebyx

 

Jeg har brugt plugin fra dvblogic,  (har sniffet de ip adresser jeg skulle bruge), så kan den lave en kanal liste, som du kan bruge inde i media centeret. Hvis du læser i deres manual, den er ret godt beskrevet.

Jeg har testet og kan medmit giga netkort , optage 3 kanaler, og se den fjerde uden at dte hakker (dog ikke i hd, har ikke prøvet det endnu)

 

Til top
kepsus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 22:19

ok, jeg har et lille problem, jeg skal ha styr på noget routing ?

mit ene nic er direkte i fiber til dbb, og det andet går til min router.

Det er også fint da jeg bruger det netkort fra msmce til routeren som trådløs forbinder mine extender.

 

Men hvis jeg vil på nettet fra min mce, så prøver den at route mit internet igennem  dbb, i stedet for mit internet, hvilken selvfølgelig ikke virker..

Nogen af jer der er hajer til routing ?

 

Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2009 kl. 22:31

#kepsus
Bruger samme opsætning i forhold til streamtv.dk og det virker OK.
Men dvbviewer er nødvendig, når man anvender TV-kort og kodet kanaler (bortset fra floppdtv).

Foruden de 4 virtuelle tunere har jeg opsat et DVB-S2 tv-kort til de engelske kanaler.. (direkte support i 7MC)
Det virker i 7MC, men hidtil har jeg ikke fået lavet en ordentlig EPG-opsætning, idet det er problematisk at opsætte en EPG i 7MC, når der er kanaler fra flere lande...

Derfor er jeg på nippet til at vende tilbage til DVBviewer, hvor det et lettere at organisere de mange kanaler i DVB-S og enklere at sætte en EPG op, dvbviewer kan f.eks. hente freesat EPG...

DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
cklausman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 08:17

Kepsus:

Jeg har en tråd omkring Dbnet i nedenstående, jeg synes jeg har gjort det samme som dig, kan du prøve at uddybe hvad du har gjort? Hvordan har du scannet? Hvilken protokol? hvilket IP range? etc.

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=66646& PN=1

på forhånd tak

/Carsten

Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af kepsus kepsus skrev:

ok, jeg har et lille problem, jeg skal ha styr på noget routing ?

mit ene nic er direkte i fiber til dbb, og det andet går til min router.

Det er også fint da jeg bruger det netkort fra msmce til routeren som trådløs forbinder mine extender.

 

Men hvis jeg vil på nettet fra min mce, så prøver den at route mit internet igennem  dbb, i stedet for mit internet, hvilken selvfølgelig ikke virker..

Nogen af jer der er hajer til routing ?

 

Bruger du dhcp ? det kan være din mce pc fanger fiberboksens dhcp server til IPTV i stedet for din routers.

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
cklausman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 10:37
Omkring dit routing problem, så er det fordi at du har to gateways - og det kan man ikke have! Du skal fjerne gateway fra dit netkort, som du har koblet dit IPTV signal til.
Jeg har ikke lige adgang til mit setup, så kan ikke være mere specifik.
Til top
kepsus Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 11:47

Cklausman !!!! Klart, tak for hjælpen.. nu vil jeg slet ikke skrive at jeg arbejder med it til hverdag. vedr scanningen, bridget jeg mit netkort og så op til den orginak kreatel modtager, bruge wireshark til at læse hvilken ipadresser de forskellige kanaler havde. Hvergang jeg skifter kanal på kreatel boksen kan du se hvad for ipadresse den bruger. Koblet det fra igen, clone min mac adres på htpc, så det var den samme som kreatel, og lad den stå til dhcp.

 

Derfeter kan du scanne efter flere kanaler, har kan man bruge div scanner programmer, jeg brugte selv det der var med fra dvbviewer, men det er smag sag.

 

 



Redigeret af kepsus - 08-Oktober-2009 kl. 12:21
Til top
cklausman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2009 kl. 12:43

Hvordan fik du wireshark til at virke med Win7? Da jeg installerede programmet, så fik jeg alle mulige fejl omkring inkompatibilitet mellem windows og wireshark - hvilken version brugte du?
Hvilken pakkeløsning har du fra Dansk bredbånd, er du i stand til at se nogle af viasats kanaler?

Jeg har deres Motorola VIP1910 Box, ved ikke om de kan gøre noget ekstra med den i forhold til deres tidligere bokse. Jeg har gjort præcis det samme som dig, dog har jeg forsøgt at scanne ip ranget igennem ProgDVB og åbne via VLC - uden held?

Kan du bekræfte flg.:

Ip range er 233.136.7.x
Protokol: UDP
Port. 5501

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu