recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Død Boks H3126 - Løsning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Død Boks H3126 - Løsning

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rasso01 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasso01 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Død Boks H3126 - Løsning
    Sendt: 04-Februar-2015 kl. 19:15
Min boks der netop har rundet garanti periodens udløb døde for et par dage siden. Samsung i vanlig stil.
Naivt kontaktede jeg support og udvidet support for blot at konstatere at løsningen var ny boks til 2000.-
Spurgte til om ikke man kunne reparere eller måske få et diagram. NIXEN BIKSEN.
I betragtning af at vi betaler mere end kr 6000 for at se TV og andre 3000+ til YouSee pr. år for internet er det da uden sammenligning elendig kunde service. Så nu kigger vi da efter en anden leverandør. Små 10.000 pr. år. kan nok få andre op af sofaen og måske med bedre kunde service. YouSee bør da nemt kunne overhales.
Godt gal i skralden, kick startede jeg min gamle elektronik uddannelse.
(det efterfølgende skriv er kun for fagmænd. Det er livsfarligt at rode med strømforsyninger m.m. og jeg fraskriver mig alt ansvar for skader og død)
Åbner man boksen er strømforsyningen en SMPS. Switch Mode Power Supply. En gennemmåling af først strømforsyningens udgang viste at de 3.3 volt viste 0.6v. Det lugtede så lidt af en syg lyt. Og bingo 2 stk. lytter C502 og C392 på 3300uF 10V var syge. Den ene afbrudt, den anden havde en værdi på 2100 uF altså langt uden for tolerance.
Konen sendt af sted til Brinck (medens jeg sov til middag) og 16 kr. fattigere kørste boksen så igen. 2000.- sparet.
Lad dette være input til andre i forum (og til Yousee hvis de læser med)Se dog at få noget ombytterservice eller reparationsservice op og stå. Det vil spare jer for kundeflugt på boks siden. Så kan i måske holde på x gange 10.000 ....mange bække små.....
rasso01
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2385
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2015 kl. 08:00
Cool. Jeg lavede samme finte på min monitor da den opgav - et par friske lytter og den var glad igen. For øvrigt også en Samsung.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2015 kl. 20:22
Den fejl du havde, hvordan gav den sig udslag? Jeg har en 3106 som er helt død. Ikke engang lys i standby-lampen.
Ning
Til top
rasso01 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasso01 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2015 kl. 22:11
Det startede med at Standby lampen blinkede rødt/grønt. Den havde svært ved at starte. Når så den kørte, kørte den fint. Men så kunne den kun komme i gang ved at holde OK inde sammen med Tænd knappen på bagsiden.
Efter et par dage gik den helt død. Ingen lys i standby eller andre steder. Helt død.
rasso01
Til top
soli Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-December-2004
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 08:31
Hov, det lyder helt lige som mit problem.

Nu er jeg ikke elektronik uddannet, men kan se at disse 2 lytter buler opad, så er det dem du skiftede ?


Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2016 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af soli soli skrev:

Hov, det lyder helt lige som mit problem.

Nu er jeg ikke elektronik uddannet, men kan se at disse 2 lytter buler opad, så er det dem du skiftede ?


Har ikke selv denne kasse, men med det udseende og min erfaring med switch mode power supply vil jeg helt klart starte med at skifte dem.  Smile

Mvh. JørgenT
Til top
soli Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-December-2004
Sted: Kbh
Status: Offline
Point: 339
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér soli Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2016 kl. 07:17
Fik skiftet 3 lytter til den store formue af 42 kr og nu køre den igen :-)

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu