recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Død iPad - (helt død)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Død iPad - (helt død)

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Død iPad - (helt død)
    Sendt: 08-Februar-2024 kl. 11:51
Da jeg arbejede på den i går blev skærmen pludselig sort og så kom appleskærmen på og skulle logge på igen. Tænkte ikke noget videre over det men troede bare lige den havde lyst til at reboote. Så efter fem minutter skete det samme igen og har ikke siden kunne få kontakt til den. Nu står den bare og skiftet imellem sort skærm og Apple skærm hele tiden. Hvad kan jeg gøre? 


THE END
----------

Synes lige jeg vil give jer slutningen på min iPads liv. Tog den med ind til Humac for at de skulle tilslutte den en computer, da jeg ikke selv har en. Deres dom var, at de gav fejlkode 4013 under opdateringen og var færdig. Den dom ville jeg lige have konstateret en andet sted også, og tog den med i Power. Ikke helt samme resultat, men de erklærede den også for død.

Man må bare konstatere, at deres produkter ikke er skabt til at blive lavet, men til at blive smidt ud og købe noget nyt.

Har du noget værdifuldt på din enhed, så tag jævnligt backup, for måske er det din "tur" næste gang.




Redigeret af Guld medlem - 11-Februar-2024 kl. 11:53
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D
Apple TV 4K 32GB (2nd Generation)
Beolab 1
Beolab 4000
2 x Beolab 2
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2024 kl. 12:44
Kan du ikke genstarte den, eller er den helt død?

Min iPad 7.gen gik pludselig i sort efter 3 år. Den havde pixelleret i nogle videoer inden den gik i sort. Og forespurgt om den kunne repareres, blev der sagt nej. Så det kostede en ny!
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2024 kl. 13:09
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Kan du ikke genstarte den, eller er den helt død?

Min iPad 7.gen gik pludselig i sort efter 3 år. Den havde pixelleret i nogle videoer inden den gik i sort. Og forespurgt om den kunne repareres, blev der sagt nej. Så det kostede en ny!
Den reagerer overhovedet ikke på nogle af knapperne.
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D
Apple TV 4K 32GB (2nd Generation)
Beolab 1
Beolab 4000
2 x Beolab 2
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2024 kl. 15:50
Hvilken model og alder?
Nogen reaktion når den tilsluttes lader?


Redigeret af JørgenT - 08-Februar-2024 kl. 15:52
Mvh. JørgenT
Til top
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2024 kl. 15:58
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Hvilken model og alder?
Nogen reaktion når den tilsluttes lader?
Tror den er ca. fire år gammel, gen. 6

Nu er den løbet tør for strøm og har sat stikket i. Nu begynder den bare at lave samme skift imellem sort skærm og logo skærm. Så ingen ændring der.
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D
Apple TV 4K 32GB (2nd Generation)
Beolab 1
Beolab 4000
2 x Beolab 2
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2024 kl. 16:20
Du kan finde Model Axxxx nummer på bagside og tjekke her:

Ikke at det gør den store forskel. LOL

Med PC og iTunes kan man gendanne/restore enhed, men tror ikke den når så langt med det loop.

Jeg har for nylig købt en defekt iPad Air (1) Model A1474 (til et ophug eksperiment), den har et lignende loop med et kort rødt skærmglimt efter æble logo, og kun når den er tilsluttet lader eller PC. Kan ikke tænde på batteri alene.
Og når ikke at blive genkendt af iTunes inden sort skærm.
Jeg skal have målt på batteri når jeg skiller den ad, kunne måske være et batteri/strømforsynings relateret problem.


Redigeret af JørgenT - 08-Februar-2024 kl. 16:21
Mvh. JørgenT
Til top
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2024 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Du kan finde Model Axxxx nummer på bagside og tjekke her:

Ikke at det gør den store forskel. LOL

Med PC og iTunes kan man gendanne/restore enhed, men tror ikke den når så langt med det loop.

Jeg har for nylig købt en defekt iPad Air (1) Model A1474 (til et ophug eksperiment), den har et lignende loop med et kort rødt skærmglimt efter æble logo, og kun når den er tilsluttet lader eller PC. Kan ikke tænde på batteri alene.
Og når ikke at blive genkendt af iTunes inden sort skærm.
Jeg skal have målt på batteri når jeg skiller den ad, kunne måske være et batteri/strømforsynings relateret problem.
Tror heller ikke, at det hjælper meget at forbinde den til en PC og iTunes når den er så hjælpeløs.

Lad mig høre, hvis du finder ud af noget nyt. 

Tak for din tid.
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D
Apple TV 4K 32GB (2nd Generation)
Beolab 1
Beolab 4000
2 x Beolab 2
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2024 kl. 19:31
Prøv en hard reset (ikke genstart). Læs her hvordan. 


Til top
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2024 kl. 23:35
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Prøv en hard reset (ikke genstart). Læs her hvordan. 


Det er lykkes mig at få skærmen på, som viser, jeg skal forbinde IPad’en til en computer. Så jeg er kommet videre med din hjælp.

1000 tak.


Redigeret af Guld medlem - 08-Februar-2024 kl. 23:37
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D
Apple TV 4K 32GB (2nd Generation)
Beolab 1
Beolab 4000
2 x Beolab 2
Til top
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 568
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2024 kl. 00:30
Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:


Det er lykkes mig at få skærmen på, som viser, jeg skal forbinde IPad’en til en computer. Så jeg er kommet videre med din hjælp.

1000 tak.

Fedt :) håber du får liv i den igen. 
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2024 kl. 01:37
Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

Synes lige jeg vil give jer slutningen på min iPads liv. Tog den med ind til Humac for at de skulle tilslutte den en computer, da jeg ikke selv har en. Deres dom var, at de gav fejlkode 4013 under opdateringen og var færdig. Den dom ville jeg lige have konstateret en andet sted også, og tog den med i Power. Ikke helt samme resultat, men de erklærede den også for død.
Jeg ville nu ikke betragte hverken Humac eller Power som professionelle serviceværksteder.
Ingen af dem har interesse i at reparere en brugt enhed, da de hellere vil sælge dig en ny.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Guld medlem Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-April-2020
Status: Offline
Point: 204
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guld medlem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2024 kl. 01:46
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af Guld medlem Guld medlem skrev:

Synes lige jeg vil give jer slutningen på min iPads liv. Tog den med ind til Humac for at de skulle tilslutte den en computer, da jeg ikke selv har en. Deres dom var, at de gav fejlkode 4013 under opdateringen og var færdig. Den dom ville jeg lige have konstateret en andet sted også, og tog den med i Power. Ikke helt samme resultat, men de erklærede den også for død.
Jeg ville nu ikke betragte hverken Humac eller Power som professionelle serviceværksteder.
Ingen af dem har interesse i at reparere en brugt enhed, da de hellere vil sælge dig en ny.
Jeg giver dig fuldstændig ret, og jeg tror ikke på at min ipad pludselig har fået en hardware-fejl. Har set at der findes 50+ videoer på yt om hvordan man løser et bootloop problem bl.a. med software fra andre producenter end Apple.

Der må da sidde nogle Apple Hacker Nørder et sted i en mørk kælder og roder med disse problemer. Henvis mig gerne videre til nogle der kan hjælpe.

Mit næste move bliver at prøve det her https://youtu.be/PIJwlLiZJ-o?si=8x6-DAh8fzoJmNxK


Redigeret af Guld medlem - 12-Februar-2024 kl. 02:50
Beovision Avant 55"
OPPO BDP-103D
Apple TV 4K 32GB (2nd Generation)
Beolab 1
Beolab 4000
2 x Beolab 2
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu