recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Død" YouSee boks her til morgen....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"Død" YouSee boks her til morgen....

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 11:22

Oprindeligt skrevet af pdrhan pdrhan skrev:

Det ombytter IKKE i TDC butikken selvom boksen er købt der fik jeg at vide af yousee kundeservice - man skal ringe til dem og de laver så en sag hvor de sender en ny boks afsted sammen med en returlabel til den gamle boks.....sindsygt man så skal gå og vente på at modtage det...istedet for at kunne få den med  det samme i butikken.....

På min kvittering fra TDC Telebutik står der klart og tydeligt:

Bemærk venligst:
Solgt på vegne af YouSee.
Der er ingen fortrydelsesret for køb af digitalmodtager.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af pdrhan pdrhan skrev:

Det ombytter IKKE i TDC butikken selvom boksen er købt der fik jeg at vide af yousee kundeservice - man skal ringe til dem og de laver så en sag hvor de sender en ny boks afsted sammen med en returlabel til den gamle boks.....sindsygt man så skal gå og vente på at modtage det...istedet for at kunne få den med  det samme i butikken.....

På min kvittering fra TDC Telebutik står der klart og tydeligt:

Bemærk venligst:
Solgt på vegne af YouSee.
Der er ingen fortrydelsesret for køb af digitalmodtager.

Og hvad vil du sige med dette?  De skal da stadig modtage den defekte boks og sørge for at den bliver lavet..

Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af pdrhan pdrhan skrev:

Det ombytter IKKE i TDC butikken selvom boksen er købt der fik jeg at vide af yousee kundeservice - man skal ringe til dem og de laver så en sag hvor de sender en ny boks afsted sammen med en returlabel til den gamle boks.....sindsygt man så skal gå og vente på at modtage det...istedet for at kunne få den med  det samme i butikken.....

På min kvittering fra TDC Telebutik står der klart og tydeligt:

Bemærk venligst:
Solgt på vegne af YouSee.
Der er ingen fortrydelsesret for køb af digitalmodtager.

Og hvad vil du sige med dette?  De skal da stadig modtage den defekte boks og sørge for at den bliver lavet..

Nej det skal de ikke.
Eksempel: Jeg beder en autoforhandler om at sælge min bil for mig. Han sælger på vegne af mig og hæfter ikke - der skal selvfølgelig være gjort opmærksom på det.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af pdrhan pdrhan skrev:

Det ombytter IKKE i TDC butikken selvom boksen er købt der fik jeg at vide af yousee kundeservice - man skal ringe til dem og de laver så en sag hvor de sender en ny boks afsted sammen med en returlabel til den gamle boks.....sindsygt man så skal gå og vente på at modtage det...istedet for at kunne få den med  det samme i butikken.....

På min kvittering fra TDC Telebutik står der klart og tydeligt:

Bemærk venligst:
Solgt på vegne af YouSee.
Der er ingen fortrydelsesret for køb af digitalmodtager.

Og hvad vil du sige med dette?  De skal da stadig modtage den defekte boks og sørge for at den bliver lavet..

Nej det skal de ikke.
Eksempel: Jeg beder en autoforhandler om at sælge min bil for mig. Han sælger på vegne af mig og hæfter ikke - der skal selvfølgelig være gjort opmærksom på det.

Den tror jeg ikke holder i retten. Enhver butik kan således skrive at alt hvad de sælger, sælges på vegne af xxx og dermed totalt fralægge sig  enhvert ansvar for deres varer., Men mon ikke en hvis jurist herinde kan svare på dette?

Uanset hvad de skriver kan de vel ikke stille køber dårligere end efter købeloven.



Redigeret af niepe - 30-April-2008 kl. 12:10
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af pdrhan pdrhan skrev:

Det ombytter IKKE i TDC butikken selvom boksen er købt der fik jeg at vide af yousee kundeservice - man skal ringe til dem og de laver så en sag hvor de sender en ny boks afsted sammen med en returlabel til den gamle boks.....sindsygt man så skal gå og vente på at modtage det...istedet for at kunne få den med  det samme i butikken.....

På min kvittering fra TDC Telebutik står der klart og tydeligt:

Bemærk venligst:
Solgt på vegne af YouSee.
Der er ingen fortrydelsesret for køb af digitalmodtager.

Og hvad vil du sige med dette?  De skal da stadig modtage den defekte boks og sørge for at den bliver lavet..

Nej det skal de ikke.
Eksempel: Jeg beder en autoforhandler om at sælge min bil for mig. Han sælger på vegne af mig og hæfter ikke - der skal selvfølgelig være gjort opmærksom på det.

Den tror jeg ikke holder i retten. Enhver butik kan således skrive at alt hvad de sælger, sælges på vegne af xxx og dermed totalt fralægge sig  enhvert ansvar for deres varer., Men mon ikke en hvis jurist herinde kan svare på dette?

Uanset hvad de skriver kan de vel ikke stille køber dårligere end efter købeloven.

Jeg er meget sikker på, at YouSee har undersøgt forholdende INDEN de begyndte at sælge boksen.
Vores problem er oftes, at vi ikke læser, hvad der står på kvitteringen.

Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 18:28

Købeloven siger intet om, på hvilken måde sælgeren skal afhjælpe mangler, men blot, at dette skal ske inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen. Forhandleren må således gerne henvise køberen til at kontakte en anden part, da dette ikke kan antages, at være en væsentlig ulempe for køberen.

Det er korrekt, at hvis man sælger en genstand på vegne af en anden, så er man som udgangspunkt ikke ansvarlig for mangler, men dette forhold er reguleret af kommissionsloven, som jeg ikke vil komme nærmere ind på her.

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 18:33
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Jeg er meget sikker på, at YouSee har undersøgt forholdende INDEN de begyndte at sælge boksen.

Vores problem er oftes, at vi ikke læser, hvad der står på kvitteringen.



Det skal du ikke regne med. Eksemplet med brugtvognsforhandleren kan ikke bruges, da det er kommisionshandel, hvilket køberen gøres opmærksom på i købsaftalen (tilsvarende med ejendomshandel).

Bliver køberne i telebutikkerne gjort opmærksomme på at de ikke indgår en aftale med telebutikken men med YouSee? Det er ikke nok at dette står med småt på kvitteringen efter at handelen er afsluttet.

Næste spørgsmål: kan man overhovedet bruge det trick? Umiddelbart tvivler jeg på det. Ellers ville vi formentlig se samme nummer med Xbox, iPod og andet skrammel hvor butikkerne gerne vil have kunderne til at reklamere direkte til producenten.

Et andet problem for TDC/YouSee: hvis aftalen ikke indgås med telebutikken, smager det af fjernsalg eller salg uden for det normale forretningssted, og så er der obligatorisk returret (flere muligheder).

Sandal: hvad mener du?


Redigeret af JesperLund - 30-April-2008 kl. 18:34
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 18:44
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Købeloven siger intet om, på hvilken måde sælgeren skal afhjælpe mangler, men blot, at dette skal ske inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen. Forhandleren må således gerne henvise køberen til at kontakte en anden part, da dette ikke kan antages, at være en væsentlig ulempe for køberen.


Jeg tvivler på at sælger kan pålægge forbrugeren at tage kontakt til en tredjepart, når varen er solgt fra en butik. Forbrugerens mangelbeføjelser er i forhold til sælger. Hvem der udfører reparationen kan principielt være lige meget, men hvis reparationen ikke forløber tilfredsstillende for køber (tid eller udfald), kan køberen i sagens natur ikke fremsætte krav om ophævelse af handelen overfor en tredjepart. Det kan kun gøres overfor sælger. Derfor vil jeg anbefale at alle mangelindsigelser går via sælger/butikken.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 18:57

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Jeg tvivler på at sælger kan pålægge forbrugeren at tage kontakt til en tredjepart, når varen er solgt fra en butik. Forbrugerens mangelbeføjelser er i forhold til sælger. Hvem der udfører reparationen kan principielt være lige meget, men hvis reparationen ikke forløber tilfredsstillende for køber (tid eller udfald), kan køberen i sagens natur ikke fremsætte krav om ophævelse af handelen overfor en tredjepart. Det kan kun gøres overfor sælger.

Jeg er helt enig. Forbrugeren kan altid fremsætte sine krav mod forhandleren. Forhandleren kan godt henvise til tredjepart, men hvis tredjeparten ikke opfylder forpligtigelsen på vegne af forhandleren, så kan forbrugeren altid gå til forhandleren.

Jeg ved ikke hvordan forholdet er mellem TDC Butikken og YouSee, så hvorvidt der er tale om et kommissionsarrangement, skal jeg ikke kunne sige, men jeg er heller ikke helt hjemme i kommissionsloven, så skal undersøge det nærmere, hvis det er.



Redigeret af Sandal - 30-April-2008 kl. 19:12
"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 19:11
Nå men jeg har lige fået ombytter boksen - en spritny- der lige har opdateret softwaren , så nu er den igen som den gamle var før sen gik død....
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Købeloven siger intet om, på hvilken måde sælgeren skal afhjælpe mangler, men blot, at dette skal ske inden for rimelig tid, uden udgift og uden væsentlig ulempe for køberen. Forhandleren må således gerne henvise køberen til at kontakte en anden part, da dette ikke kan antages, at være en væsentlig ulempe for køberen.

Det er korrekt, at hvis man sælger en genstand på vegne af en anden, så er man som udgangspunkt ikke ansvarlig for mangler, men dette forhold er reguleret af kommissionsloven, som jeg ikke vil komme nærmere ind på her.

Tak for input :-). men var det netop ikke dette ALDI blev svinet til for i et forbrugerpogram for nyligt? (At henvise til tredjepart iforbindelse med reklamation). I den forbindelse var forbrugerstyrelsen da helt oppe i det røde felt..

vil da også mere at det er en væsentlig ulempe at man selv skal kontakte Yousee (kan virkelig være døden)+ besøge posthuset nogle gange..

Til top
Sandal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2585
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 10:43

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Men var det netop ikke dette ALDI blev svinet til for i et forbrugerpogram for nyligt? (at henvise til tredjepart iforbindelse med reklamation). I den forbindelse var forbrugerstyrelsen da helt oppe i det røde felt...

Det skal jeg ikke kunne sige, har ikke selv hørt om det, men hvis du har et link, så vil jeg meget gerne se det.

Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Vil da også mere at det er en væsentlig ulempe at man selv skal kontakte Yousee + besøge posthuset nogle gange.

Mener du virkeligt, at et telefonopkald (som er gratis) og en (måske to, hvis forbrugeren ikke er hjemme, når postbudet kommer med pakken) på posthuset, er en væsentlig ulempe? Så går du vidst i lidt små sko

"Det er pudsigt, at der med de relativt få ord, der findes i sproget, kan siges så meget sludder." - Robert Storm Petersen.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu