recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Debat om "Feedback til TDC"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDebat om "Feedback til TDC"

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Emne: Debat om "Feedback til TDC"
    Sendt: 29-Juni-2006 kl. 08:47
(syntes lige at jeg skylder at skrive at dette indlæg er flyttet, og det indlæg jeg henviser til er fra "Feedback til TDC")

Kære Lars.

For min skyld må du gerne exkludere mig for det jeg skriver nu, for det kommer fra mit hjerte.

Jeg følger med spænding dette indlæg, fordi det er ekstremt sagligt. Jeg syntes faktisk at det indlæg med Power <-> varme <-> reset, var ekstremt interesant feedback til TDC. Det var skrevet sobert, og meget professionelt.

Derfor syntes jeg faktisk du overreagerer. Det var jo ikke et skud imod tdc eller sagem, men et skud, som faktisk gav Steen og co. nogle værktøjer, og selvom det til dels er gætteværk, så er fejlfinding jo til tider det samme. Især når det er fejl der sker uforklarligt.

Der har jo været masser af gæt og meldinger om HDMI osv. Det er jo feedback. Jeg syntes løsningen omkring endnu et subjekt omkring feedback omkring beta'en er bedre, end at man nu banker konstruktive og meget aktive / konstruktive brugere på plads.

Jeg har set det før i et andet forum jeg var medlem af. Og det medførte oprettelsen af et alternativ, hvor alle de aktive brugere smuttede. Lav (mellem venner) ikke den samme dumhed.  Recordere.dk har, syntes jeg, en meget meget proper omgangstone, og en meget stor respekt for de emner vi diskuterer.

Keep it that way.




Redigeret af hummelmose - 29-Juni-2006 kl. 15:24
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 09:35

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg følger med spænding dette indlæg, fordi det er ekstremt sagligt. Jeg syntes faktisk at det indlæg med Power <-> varme <-> reset, var ekstremt interesant feedback til TDC. Det var skrevet sobert, og meget professionelt.

Måske, men det er bare ikke feedback på Selector HD.

Man kan have alle mulige lomme-filosofier, og komme med mage gode ideer til udviklingsingeniørene hos TDC og Sagem. Bare ikke i det emne, der alene handler om brugere med Selector HD der giver feedback til TDC - og TDC der bruger disse brugere som sparingspartnere.

Frie debatter har det med at løbe løbst - og så løber TDC skrigende bort igen. Derfor er det emne underlagt en meget stram moderering.

Og det er ikke engang til debat - sådan er det.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 10:27
Syntes du ikke du skylder os, som faktisk er dem der skaber det forum her, at forklare hvad restriktioner du har skrevet under på, eller har indviliget i over for TDC.

Der er ingen der har skrevet noget som TDC ikke kunne bruge. Der sidder knap 100 mennesker der hver har betalt 2.495,- kr. for en mursten med lys i.

At der så lige kommer en person og siger, at det kunne være strømforsyningen, der giver nogle problemer, men jeg ejer ikke en selector, men udfra de data jeg har til rådighed, burde det være et issue. Så bør man da sige 1.000 tak for den info. Både fra TDC's og vores andres side.

Jeg er enig med dig i at siden er til feedback, og ikke andet, men det var feedback.

Jeg syntes faktisk ikke jeg har oplevet nogle debatter herinde der er løbet løbsk. Jeg syntes at folk er rigtigt flinke til at skrive sammen, og tale endog meget pænt til hinanden. Og det skyldes netop at det her er voksne mennesker vi har med at gøre.

Jeg syntes du skulle have skelet til antallet af beskeder som personen har skrevet, og kvaliteten af det skrevne. Så kunne du have valgt at trække det ud af forumet, og lave en ny tråd, som den du nu har skabt for mig, men at slå ned på sådan en melding minder for meget om censur på et for mig sygt plan.

Nå, jeg gider bruge mere tid på den diskussion, men jeg tror ikke jeg er den eneste, der har den holdning.

/Jens
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 10:46

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Syntes du ikke du skylder os, som faktisk er dem der skaber det forum her, at forklare hvad restriktioner du har skrevet under på, eller har indviliget i over for TDC.

Ingen.

Jeg ønsker bare at holde en ren linie i det emne, så det bliver så brugbart som muligt. Strømlinet feedback.

Og hvor seriøst Carsers indlæg end var, så var det ikke feedback på Selector HD. Han ejer ikke en selv.

Men jeg vil dog indskyde, at for en udviklingsingeniør er sådan et indlæg vel på niveau med at minde en ASP.NET udvikler om at DLL-filer skal placeres i /bin ... uden at tage stilling til om han vitterligt gætter rigtigt her eller ej.

Men havde Carser haft en Selector HD selv, og målt at temperaturen på CPU'en indeni var for høj i forhold til datablad - så var det feedback. Men gætterier på det niveau er ikke feedback - håber du forstår forskellen.

Så den stramme linie, er også et forsøg på at holde debatten på det rigtige niveau. Først og fremmest, så det er ægte bruger-feedback. Ellers løber debatten af sporet ret hurtigt, og vil blive fyldt med gode forslag og gode ideer som bare ikke har en pind med feedback at gøre.

  /Lars



Redigeret af Lars - 29-Juni-2006 kl. 10:48
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 10:53
Jeg tror du kan slette ca. 75% af indlægene så, men jeg tror bare at du gør en større sag ud af det, end det er.

Det kunne sagtens (Jeg siger ikke det er), men det kunne sagtens være rigtigt det han siger. Alle os der har købt den, ved at vi har købt et "ikke salgsklart" produkt, og vi deltager på lige fod over for tdc. ulønnet og frivilligt. De får ÆGTE GULD. Det eneste vi kræver er at blive hørt og taget seriøst.

Der er ikke en enste herinde, som har kaldt TDC øgenavne (selvom de til tider fortjener det ), alle har taget flot imod det initiativ. Og alle tager både opgaven og æren meget seriøst. Så jeg syntes, og det vil jeg have lov til at syntes, at du var for tidligt ude.

Men lad det nu ligge Lars. Debat er jo også retten til at være uenige :-)


Redigeret af hummelmose - 29-Juni-2006 kl. 11:36
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 13:51

Hej,

 

Jeg opdagede lige, at denne tråd var oprettet.

 

Jeg er indforstået med, at tråden "Feedback til TDC" er til feedback fra ejere af boksen. Og at jeg ikke bør skrive i den før jeg selv evt. har købt mig en Selector HD.

 

_________

 

 

Af post mellem webmaster Lars og et par af brugerne og mig selv fremgår der noget, som ikke er kommet frem i debatten i tråden og heller ikke hører til der:

 

Lars har siden mit indlæg (det på side 32 med billede af en ældre Selector-model) to gange truet mig med øjeblikkelig eksklusion fra forummet, første gang endda før jeg nåede at svare forholdsvist hurtigt på hans postede spørgsmål.

 

Andre i tråden har også kommenteret lidt, og dele af det, der ikke er gengivet i denne her tråd eller i feedback-tråden er dette:

Jeg synes at Webmaster Lars overreagerer på det kraftigste. Det kan godt være at han mener at diskussionen ikke hører til i den tråd, men så må han gå ind og henvise til videre diskussion i en anden tråd - i stedet for at love bål, brand, udelukkelse og hvad-ved-jeg.

Jeg forstår slet slet ikke hans reaktion. Indtil hans indlæg synes jeg at det var en god og konstruktiv diskussion om hvilke ting der kunne være årsag til Selectorens genstarter - og så dukker der pludselig formaninger og trusler op fra webmasteren. Totalt uforståligt.

Jeg tror at Lars er så meget oppe at køre over TDC bruger hans forum til feedback, at han prøver med alle midler at gøre dem tilpas - også selvom det tilsyneladende går ud over hans sunde fornuft og dømmekraft.

Hold mig endelig underrettet, hvis du hører mere fra Lars.

 

Via e-mail underretning har jeg også set andre skrive (positivt) om mit indlæg, og det er ikke kommet med hverken i tråden selv eller flyttet hertil.

 

Det sjove er: 

  • At det var mig, som TDC henvendte sig til som en slags repræsentant for brugerne hér i forbindelse med tidligere firmwareproblemer til de alm. Selectorer og debat hér. Jeg foreslog så Selectors produktchef at skrive direkte i forum og ikke via mig, og det kom der god dialog ud af og også en artikel fra hende selv ud af.
  • Og at jeg i går også refererede to TDC-medarbejdere til at blive brugere hér.
  • Og at en stor del af udfald og fejl på TDC’s net faktisk forårsages af udstyr, der bliver for varmt.

Det, der ikke er spor sjovt er:

  • At Lars i stedet for venligt og eventuelt bestemt at bede mig om at moderere mig lidt eller blot flytte eller fjerne mit indlæg indfører en meget hård tone,
  • At Lars betvivler hvad jeg udtaler mig om og åbenbart vil gå så vidt som til at udelukke mig, fordi han ikke mener, at mit feedback er værdigt til at blive kaldt andet end "gætværk" og "lomme-filosofi" og
  • At Lars ikke tror på, at TDCs ingeniører og teknikere og Sagem selv vil kunne evaluere min kommunikation og tåle at høre min mening og så selv evt. kommentere den.
  • At enkelte brugere, der kommenterer sagen, tilsyneladende udsættes for censur.

Man må da vel komme med lidt af sin ekspert-viden, uanset om man har en Selector eller ej, hvis det kan hjælpe TDC/Sagem med at få løst et problem!?
 

Ja, det troede jeg også! 

 

Lars har mig bekendt heller ikke selv en Selector HD. Og mener, at netspændingen er 220V...

 

Jeg kunne da også bare have forholdt mig passivt eller mailet, skrevet eller ringet til TDC. De viser mig fin respekt og har hjulpet mig, naboer og forum-brugere hér mange gange og omvendt. Men det er altså dem, der skal fejlsøge professionelt på Selector HD og ikke mig.

 

Jeg skrev ikke som jeg gjorde for at skabe kontrovers, men for at bidrage til, at også Selector HD som Sagem 60* kan komme til at fungere bedre. At det så foregik i den gale tråd var jeg ikke videre opmærksom på, og det beklager jeg hermed.

*Det er beskrevet bl.a. her: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12415, og der kan man så også få en idé om jeg skriver for at hjælpe brugere eller TDC eller hvad jeg nu aldeles frivilligt bidrager med.



Redigeret af Carser - 30-Juni-2006 kl. 00:16
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 14:37
Kære Carser.

Hvis det kan være nogen trøst, så syntes jeg dit indlæg var både sagligt og relevant, uanset om du ejer en selector HD eller ej. Som jeg tidligere har skrevet, så er ALT feedback brugbart feedback for TDC. Det må være dem og ikke Lars der skal filtrere, og det syntes jeg faktisk Steen har været god nok til indtil nu.

Hvis recordere.dk fortsætter sådan her, så tror jeg ikke Lars skal blive overrasket over at se alternative fora dukke op. Det er sket før, og desværre kan det ske igen, og det er altid fordi en moderator / ejer er "kogt over".

Det tjener ingen hvis det sker, og som forum ejer, skal man altid huske, at ens forum ikke er bedre end dets brugere.


Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 14:41

Normalt vil jeg ikke blande mig i den slags (person) stridigheder, og ved heller ikke om jeg har volume nok til at udtale mig, men gør det nu alligevel:

Jeg har fuld forståelse for Lars' linie i forummet i almindlighed, og i TDC tråden i særdeleshed. Jeg har selv tit (uforvaren) ført diskussioner væk fra div. trådes oprindelige indhold, og har forståelse for den nødvendige redigering der måtte være i forbindelse med at moderer.

MEN efter at have løbet sagens skærmydsler igennem, vil det være stupidt at smide Carser ud for en sådan bagatel. Især fordi at Carser har biddraget til hjælp for andre, og kommet med sin tekniske råd.

Problemet bør løses her og nu, evt. ved blot at oprette to seperate (permanente) tråde - den nuværende Feedback, som Lars rigtigt nok siger KUN bør forbeholde sig feedback fra dem der har en HD Selector, og så en anden og ny tråd, der mere løst kan diskutere HD selectoren.

Og lad os så komme videre og undgå alt det personfnidder, for en bagatel....

Thomas



Redigeret af fumse - 29-Juni-2006 kl. 17:23
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af fumse fumse skrev:

Normalt vil jeg ikke blande mig i den slags (person) stridigheder, og ved heller ikke om jeg har volume nok til at udtale mig, men gør det nu alligevel:



Syntes det er forkert at kalde det person fnider. For jeg syntes faktisk at alle har holdt en sober tone over for hinanden. Det eneste diskussionen går på, er om man på nogen som helst måde, kan kalde Carsers indlæg om evt. overophedning for usaglig / urelevant for en bestemt tråd.

Men jeg gider faktisk ikke bruge mere tid på det. Men det jeg griner over inde i mig selv, er at 5 mio mennesker (sådan ca.) kan stå sammen om at forsvare 12 åndsvage tegninger i en ubetydelig avis, men så snart en bruger af et lille hyggeligt forum kommer med en teori (for det er jo ikke andet), så skal man ekskluderes, flyttes og ellers bare holdes nede, og det er der ingen der som sådan protesterer over.

Men fred være med det. Jeg håber bare ikke det er fremtidens recordere.dk. Jeg har bare været så glad for dette forum, fordi det altid har været bund seriøst, og ekstremt sober i sin tone mellem brugerne.



Redigeret af hummelmose - 29-Juni-2006 kl. 14:54
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7883
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 15:47

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

...at 5 mio mennesker (sådan ca.) kan stå sammen om at forsvare 12 åndsvage tegninger i en ubetydelig avis...

5 mio. - 1, jeg har ikke været med....

Nå det var et sidespring...

Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 16:10
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

...at 5 mio mennesker (sådan ca.) kan stå sammen om at forsvare 12 åndsvage tegninger i en ubetydelig avis...

5 mio. - 1, jeg har ikke været med....

Nå det var et sidespring...



Pr. 1. januar 2006 var Danmarks befolkning på 5.427.459, så der er rigeligt at trække fra :)


Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 19:50
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Det, der ikke er spor sjovt er:

At Lars i stedet for venligt og eventuelt bestemt at bede mig om at
moderere mig lidt eller blot flytte eller fjerne mit indlæg indfører en
meget hård tone,

At Lars betvivler hvad jeg udtaler mig om og åbenbart vil gå så vidt som
til at udelukke mig, fordi han ikke mener, at mit feedback er værdigt til at
blive kaldt andet end "gætværk" og "lomme-filosofi" og

At Lars ikke tror på, at TDCs ingeniører og teknikere og Sagem selv
vil kunne evaluere min kommunikation og tåle at høre min mening og
så selv evt. kommentere den.

At enkelte brugere, der kommenterer sagen, tilsyneladende udsættes for
censur.


Du mangler et punkt IMHO: At dit indlæg havde været i orden hvis du selv
havde en Sagem 81.

Det er lidt tåbeligt at man ikke kan komme med evt. forklaringer bare
fordi man ikke selv ejer boksen.

Der er jo lige så mange "gætterier" i mange af de andre indlæg i tråden.

Redigeret af lunddal - 29-Juni-2006 kl. 19:54
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu