recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ødelagt PX80
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketØdelagt PX80

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
SuperJunior Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 17:07

Jeg har åbenbart ikke ret. :) Så sletter lige mine indlæg.



Redigeret af SuperJunior - 02-April-2008 kl. 22:28
--------------------------
Samsung LE32M87
Onkyo 605
KEF 5005.2
Til top
Rekvium Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 17:17

Det er jo egentlig ikke fordi jeg vil ha' pengene tilbage og truer med bål og brand.  Jeg vil bare have det fjernsyn jeg har betalt for. Og skulle de blive i tvivl, så har jeg købt et nyt TV. IKKE et repareret TV!

Jeg takker for alle jeres svar. Dejligt at se at de fleste er på min side.

Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 17:17
Det vil være godt for alle andre at vide hvordan det går. Hvis ikke de løser det til din tilfredshed, vil der ikke være andre, der tør binde an med DIL
Til top
SuperJunior Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 17:25

Jeg har åbenbart ikke ret. :) Så sletter lige mine indlæg.



Redigeret af SuperJunior - 02-April-2008 kl. 22:28
--------------------------
Samsung LE32M87
Onkyo 605
KEF 5005.2
Til top
Rekvium Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 17:29
Det håber jeg. Mange tak.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af SuperJunior SuperJunior skrev:

Ifølge købeloven overgår risiko for varen så snart sælger har leveret varen til selvstændig fragtmand.

Så hvis ikke andet er aftalt, så er det fragtmanden du skal tage kontakt til, og evt. kræve erstatning. Det er hvad jeg kan se i lidt papirer fra erhvervsret.

Så Dansk IT lager har ikke pligt til at skulle levere en ny vare, med mindre i har aftalt noget omkring fragten. For da de ikke selv leverer (pladskøb) så har Dansk IT lager overgivet risikoen.

Gider du ikke lige tage et kig på købeloven og forbrugeraftaleloven? Ovenstående er så forkert som det kan være.

Ved forbrugerkøb er udgangspunktet at levering er sket når køber har modtaget varen. I teorien kunne man aftale noget andet, men det giver ingen mening hvis der er tale om fjernhandel. Køber har 14 dages returret, og den påvirkes ikke af at fragtfirmaet ødelægger varen. Sælger hæfter for varens hændelige undergang i fortrydelsesperioden.

Forhandleren skal sende en ny vare (det lyder ikke som en skade som man kan reparere sig ud af). Længere er den ikke. Forholdet mellem fragtfirmaet og sælger er køber inderligt uvedkommende.



Redigeret af JesperLund - 02-April-2008 kl. 17:45
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Lau16 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 17:47

Blev det ikke leveret på en palle?

 

 

 

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 17:48

Oprindeligt skrevet af SuperJunior SuperJunior skrev:

Nej nej, og derfor er det også godt at Dansk IT lager går ind i sagen, og hjælper dig med at få erstatning fra GLS, da det er dem som du kan kræve af. Istedet for de læner sig tilbage, da de ingen risiko har, når de har leveret TV´et til selvstændig fragtmand. Så det skal nok gå,

Du arbejder forhåbentligt ikke med internethandel?

Hvis du gør, må du ikke tage det personligt, men ovenstående synes at være en udbredt misforståelse hos visse netbutikker.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Klondike Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 17:52
Er også meget intereseret i at høre hvordan din sag går, da jeg påtænker at købe en fladskærm hos Dansk it lager.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 17:54

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

jeg ville nægte at lade dem reparere den for hvad går ellers i stykker efterfølgende... ellers brug din returret. og afvis betaling.

Det er kun hvis du nægter modtagelse af varen at du kan afvise betalingen i banken. Når køber har haft varen i hænde, er banken ikke forpligtet til at tilbageføre dankort transaktionen (logikken er at når køber ikke har haft varen i hænderne, er der ingen tvivl om at returnering mod fuld tilbagebetaling er berettiget; det samme gælder ikke nødvendigvis hvis køber har modtaget varen og taget den i brug).

Bortset fra det er jeg enig. Der er stadig returret, men hvis jeg var køber ville jeg slå koldt vand i blodet og se om forhandleren ikke leverer en ny skærm og tager den gamle retur. Køber skal jo betale returfragten, hvis returretten udnyttes.

Og så er der et par GLS chauffører der må stå til en skideballe...

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 17:58

Oprindeligt skrevet af MartinJohansen MartinJohansen skrev:

Denne tråd er blot en konfirmering af hvorfor jeg ikke køber skrøbelige store ting online uanset hvor mange knaster jeg kan spare...

Har du overvejet hvordan varerne kommer frem til din lokale butik? Selvfølgelig kan man trygt købe et plasma TV eller en vaskemaskine over nettet, og hvis fragtfirmaet ikke kan finde ud at behandle varen ordentligt under levering, er det sælgers problem.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 18:17
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Det er kun hvis du nægter modtagelse af varen at du kan afvise betalingen i banken. Når køber har haft varen i hænde, er banken ikke forpligtet til at tilbageføre dankort transaktionen (logikken er at når køber ikke har haft varen i hænderne, er der ingen tvivl om at returnering mod fuld tilbagebetaling er berettiget; det samme gælder ikke nødvendigvis hvis køber har modtaget varen og taget den i brug).

Er du sikker?, for jeg ville da mene at betalingen bør kunne afvises hvis ikke der har fundet en fejlfri levering sted.

Det svarer lidt til hvis du bestiller noget i rødt og får det leveret i sort.. altså har du ikke modtaget det som du har bestilt.. og det samme kunne jeg i et frækt øjeblik godt finde på at forsøge med såfremt jeg modtog en skærm som udenpå ikke havde skader men indeni feks havde knust glas... om jeg ville få held med det må jeg spørge min bank om

Ellers kunne butikkerne jo sende kasser med aviser, også kunne man ikke afvise for man har jo fået pakken... det er selvfølgelig bedrageri men alligevel et tankespil

(altså mht at afvise betalingen.. returretten er vi enige om)



Redigeret af rhsin - 02-April-2008 kl. 18:21
Mvh

René
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu