recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Den anden side af Steve Jobs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDen anden side af Steve Jobs

 Besvar Besvar Side  <1 5678>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af Onaj Onaj skrev:


Jeg fatter HAT af folk der flasher deres nye Iphone eller whatever Apple produkt, velvidende de er produceret under stærkt kritiske forhold.
Ikke bare fordi de er produceret i Kina, de steder Apple får lavet meget af deres bling fra er i den laveste ende af skalalen for fabrikker der laver produkter til de """udviklede""" lande, jeg forventer mere (meget mere!) af en virksomhed som har så store overskud på deres produkter som Apple har.


Så er der godt nok ikke mange produkter du kan købe.

Det giver selvfølgelig ekstra hits, når det er Apple der nævnes i en artikel om en eller anden kinesisk fabrik, men f.eks. Foxconn laver blandt mange ting også PS3, XBox 360, Nintendo Wii, computere for HP, Dell, udstyr for Cisco.

Redigeret af lunddal - 18-Oktober-2011 kl. 09:40
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12225
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 09:50
Oprindeligt skrevet af Onaj Onaj skrev:


Jeg fatter HAT af folk der flasher deres nye Iphone eller whatever Apple produkt, velvidende de er produceret under stærkt kritiske forhold.


Jeg tror du får svært ved at finde andre mobiltelefoner der er produceret under meget bedre forhold. Det samme kan siges om så mange andre lignende produkter.

De fleste mobiltelefoner indeholder vel stadig også det der konfliktmetal fra Afrika? Og så videre...
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB824 | Zidoo Z1000 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | Mac Mini w/ Roon
Til top
Onaj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 09:55
Helt korrekt, men nu skriver vi om det rådne æble og dets leder.

Lige en pointering fra artiklen jeg linkede til:
http://legalplanet.wordpress.com/2011/10/03/apples-china-problem/
"
So, let’s assume the allegations of pollution are true.  Others have suggested that it is unfair for Chinese NGOs to single out Apple.  The answer to this is, of course, that the NGOs did not single out Apple.  Apple singled itself out with a particularly uncooperative and non-transparent response to these serious allegations.  The Chinese NGOs issued a report last year that highlighted problems among dozens of high-tech firms.  Most of the other firms, however, engaged with the Chinese NGOs and explained or sought to fix their environmental problems.  Apple has, inexplicably, stonewalled."


Jo jeg har engang købt en brugt WII der nu ligger i en skuffe, jeg skrive dette fra en firma Lenovo PC, har selv købt en brugt HP bærbar fra min tidligere arbejdsgiver og taler i mobil fra en HTC.

Men så vidt det er mig muligt holder jeg mig fra virksomheder der kører på den måde som Apple køres, især når jeg er blevet bevidst gjort om de voldsomt kritisable forhold som det er tilfældet med Apple.

Clown

Reklame on:
www.recordere.dk /bm-radio.dk Kan varmt anbefales.
Reklame off:
Til top
Jwin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2008
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

At kalde en mand for sociopat uden nogen som helst form for dokumentation er injurierende også selvom det er skrevet i en "lille" klumme publiceret på en hjemmeside med mange tusinde besøgende hver eneste uge.

Der er mange andre der har brugt ordet sociopat om flere af Silicon Vallys personligheder. Læs f.eks. denne meget underholdende bog:

Accidental Empires: How the Boys of Silicon Valley Make Their Millions, Battle Foreign Competition, and Still Can't Get a Date Link til Wikipedia

Her beskrives mange af de fremstormende personligheder (Jobs, Ellison, men sjovt nok ikke Gates) som sociopater og bogen mener faktisk, at hele computer revolutionen ikke kunne finde sted uden disse egenskaber hos dem.

(PS: Ingen af dem har sagsøgt forfatteren)

J

Edit: link indsat

Redigeret af Jwin - 18-Oktober-2011 kl. 17:17
Til top
Peter49 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Juni-2008
Status: Offline
Point: 256
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 13:20
Fatter ikke formålet med den klumme. Morten Bay må da have store jobmuligheder på Se & Hør.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 13:52
Hmm.. Den anden side af Steve Jobs.. Hvis en mand virkelig har opført sig som forfatteren af klummen forslår, så vil jeg tro det er yderst problematisk at skabe en fremtid for sig selv blandt mennesker man konstant "pisser på".. Ydermere ville offentligheden ha vidst at manden var et gigantisk tyvagtigt røvhul hvis det rent faktisk var sandt, sjovt nok kommer dette først ud EFTER hans død..
 
Citér Hans arbejde har rent historisk betydet meget mere for hele verden end Steve Jobs', der trods alt "blot" har givet os nogle lækre biler at køre i på informationsmotorvejen. I den analogi opfandt Baran asfalten og benzinen og lærte os, hvordan vi bygger veje. Foruden hvilke bilerne kan være ret ligegyldige.
 
 
En gang negligerende ævl..
 
Biased og utroværdig klumme med faktuelle fejl.. Har på fornemmelsen at man har været mere optaget af at artiklen kom fra Morten Bay, end hvad Morten Bat rent faktisk havde skrevet i den.. Dårlig form..


Redigeret af Therien - 18-Oktober-2011 kl. 13:54
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Kermode Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2008
Status: Offline
Point: 221
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 14:51
God artikel.

Bemærk iøvrigt også den nylige artikel som påpeger at han måske selv var skyld i sin død. Fordi han i sin stædige tiltro til sin egen fortræffelighed IKKE ville have normal behandling for kræften, men ville prøve diverse naturmetoder til at bekæmpe det. Og da de ikke virkede fik han først for sent den mere videnskabelige behandling, og der havde kræften bredt sig for meget.
--
DR - landets største jobskabelses ordning.
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 14:58
God og oplysende artikel.
 
Hvad folk tager med sig fra den, er deres egen sag.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 15:46
Jeg fatter så ikke at skribenter på recordere.dk kan finde på at skride i vrede over sådan en klumme. Det er sgu hvad jeg kalder barnlig opførsel, uanset hvor enig eller uenig man er i det skrevne. http://newz.dk/kritisk-jobs-klumme-faar-skribent-til-at-forlade-recordere-dk#new
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 16:08
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Jeg fatter så ikke at skribenter på recordere.dk kan finde på at skride i vrede over sådan en klumme. Det er sgu hvad jeg kalder barnlig opførsel, uanset hvor enig eller uenig man er i det skrevne. http://newz.dk/kritisk-jobs-klumme-faar-skribent-til-at-forlade-recordere-dk#new
der er lidt forklaring om dette her http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=103023&title=skribent-forlader-recorderedk
Mvh

René
Til top
Ole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

recordere.dk teamet

Oprettet: 04-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 874
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2011 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Jeg fatter så ikke at skribenter på recordere.dk kan finde på at skride i vrede over sådan en klumme. Det er sgu hvad jeg kalder barnlig opførsel, uanset hvor enig eller uenig man er i det skrevne. http://newz.dk/kritisk-jobs-klumme-faar-skribent-til-at-forlade-recordere-dk#new
der er lidt forklaring om dette her http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=103023&title=skribent-forlader-recorderedk

Ja, lad os holde os til emnet (artiklen) i denne tråd, og så evt. diskutere newz.dk-artiklen i den anden tråd.

...Ole
Moderator, recordere.dk
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 13:55
At føre en diskussion omkring visioner og lederskab ned på en diskussion omkring operationel ledelse, har altid været et af de billigste tricks. Så er der noget konkret at tage fat i, fordi diskussionen hives så langt ned. Det er der desværre nogen som hopper med på, og så kan det let bruges som hurtige konkrete argumenter i en diskussion, som egentlig ikke handler om noget særlig konkret. Der er vist ingen der er i tvivl om, at manden ikke har været perfekt og at han har været hård, men hvad så?

De største visionærer er jo dem med en langsigtet plan, og dem som tør føre den ud i livet. Det kan man ikke tage fra Steve Jobs. Der har været masser af mennesker med i processen, som har tilført mere konkrete elementer såsom design, styresystem, salgsgas osv. til regnestykket, men visionen har Steve Jobs været bannerfører for. Hvis man ikke kan finde det i sig selv at hylde mennesker, der giver så meget til menneskeheden, så synes jeg man bør se lidt indad. Det behøver man virkelig ikke være køber af produkterne eller fan af virksomheden for at anerkende.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 5678>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu