recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denon til Marantz?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Denon til Marantz?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juni-2010
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Denon til Marantz?
    Sendt: 10-April-2023 kl. 11:34
Hej!

Jeg har kigget lidt på at udskifte min receiver, en Denon X4300H, med en Marantz Cinema 70S

Jeg har et 5.1 setup og bruger en særskilt forstærker og har derfor ikke brug for mange muskler i en receiver.

Mine højttalere er fra Arendal og forstærkeren er en Primare A30.7.

Jeg har egentlig været rimelig tilfreds med Denon'en, men kunne godt tænke mig noget mere musikalsk og mindre tilbagelænet.

Hvad tænker I?

Er der nogen der har et bedre bud?

På forhånd tak for hjælpen Smile



Redigeret af Wish - 10-April-2023 kl. 14:42
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2023 kl. 11:46
Du skal ændre links, der er et https:// for meget i alle links.



Redigeret af JeTex - 10-April-2023 kl. 11:47
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2023 kl. 11:53
Hvis du har en særskilt forstærker til stereo?, hvor er det så udskiftning af receiver vil give en anden lyd.
Al det Marantz jeg har hørt, er så tilbagelænet, at det ikke opfylder dit ønske om mindre tilbagelænet. 
Og det kan såmænd også være dine højttalere, der gengiver tilbagelænet, det er nødvendigvis ikke forstærkeren.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juni-2010
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2023 kl. 12:34
Tak for det, links skulle være rettet til nu Smile

Har ikke en særskilt forstærker til stereo, jeg mente min Primare som effektforstærker.

Har du et bud på en anden retning jeg kunne kigge i, hvis Marantz'en ikke er optimal?

Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2023 kl. 13:48
Oprindeligt skrevet af Wish Wish skrev:

Tak for det, links skulle være rettet til nu Smile
Har du prøvet dem? LOLWink
Mvh. JørgenT
Til top
Wish Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Juni-2010
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wish Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2023 kl. 14:42
Links fjernet, det var for teknisk
Til top
Morten HL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-December-2019
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten HL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2023 kl. 10:52
Jeg ved ikke om Audessey appen virker til din Denon reciever, men ellers tror jeg du vil få mere ud af at ofre de ca. 100 kr. den koster og så bruge den til at ændre "kurven" på dine højtalere, så de kommer til at lyde mere som du vil have det. Man kan godt få en Denon til at lyde som en Marantz, eller omvendt ved selv at ændre på EQ opsætningen f.eks. via Audessey. 

Jeg skiftede selv fra en NAD til en Denon for et år siden og jeg synes ikke der var den store forskel. Men det kommer selvfølgelig an på hvad man lytter efter. Jeg tror du vil få mere ud af at f.eks. skifte højtalerne end at skifte forstærkeren. Hvis du gerne vil have en anden lyd. 
LG CX 65"
Denon X6700 H
Dali Rubicon 6 JE
Dali Rubicon Center
Dali Menuet
Dali Fazon Sat (6 stk.)
Dali Sub P10-DSS (2 stk.)
ATV4 2022
Shield TV 2019
X BOX X
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2023 kl. 19:34
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Hvis du har en særskilt forstærker til stereo?, hvor er det så udskiftning af receiver vil give en anden lyd.
Al det Marantz jeg har hørt, er så tilbagelænet, at det ikke opfylder dit ønske om mindre tilbagelænet. 
Og det kan såmænd også være dine højttalere, der gengiver tilbagelænet, det er nødvendigvis ikke forstærkeren.
Som JeTex siger...  Denon lyder MINDRE tilbagelænet end Marantz. De har så nærmet sig Marantz mere de senere år.. Din X4300 lyder godt. Jeg har selv en X3600 med effektamp på. Havde en Marantz før men blev sindssyg af det lille koøje display. (Jeg holder tit øje med hvilket signal den detektor..)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu