recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denver DVR-150
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDenver DVR-150

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Emne: Denver DVR-150
    Sendt: 08-Maj-2004 kl. 14:52
Hej
Jeg ser i Netto-kataloget at der på mandag er et parti DVDrecordere fra Denver til 1899 kr. Hvis modellen er den samme som afbilledet i kataloget er der tale om en DVR-150. Den har Nicam stereotuner, er regionsfri, Dolby D. 5.1 udgang og indb. Dolby Digital dekoder. Optager på DVD+R/RW.
Er der nogen der har erfaring med denne maskine eller kender et sted hvor den har været testet/anmeldt? Umidelbart synes jeg nemlig at det lyder som et godt tilbud, men kender som sagt intet til netop denne model.
Mvh. og på forhånd mange tak.
/1000
Til top
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2004 kl. 15:04
DETTE ER SPECIFIKATIONERNE PÅ NETTO-DVDen :



DVD RECORDER WITH BUILT-IN NICAM STEREO TV TUNER

181-CHANNELS TUNING

RECORDS ONTO DVD+R, DVD+RW

RECORDER MODE:

HQ:1 HOUR

SP:2 HOURS

EP: 4 HOURS

SLP: 6 HOURS

PLAYS DVD, VCD, SVCD, CD, MP3, JPEG, DVD+R/RW, DVD-R/RW

MULTIREGION. RGB THROUGH SCART

PROGRESSIVE SCAN WITH OPTICAL 10-BIT VIDEO D/A CONVERTER WITH OVER 500 LINES OF HORIZONTAL RESOLUTION

DTS DIGITAL OUTPUT - OPTICAL/COAXIAL

DOLBY DIGITAL OUTPUT – 5.1 OUTPUT

DOLBY DIGITAL 5.1 DECODER BUILT IN

24BIT 96KHZ AUDIO DACS

COMPATIBLE WITH FULL DVD PLAYBACK FUNCTION: MULTI-ANGLE, MULTI-LANGUAGE, MULTI-STORY, PARENTAL CONTROL

MULTI-LANGUAGE ON SCREEN DISPLAYS

PAL/SECAM TV SYSTEM CONVERSION OUTPUT

CONNECTIONS BACK: SCART (OUT), SCART (IN), TV-TUNER RF IN/OUT, S-VIDEO IN/OUT, VIDEO IN/OUT, AUDIO IN/OUT, Y PB PR PROGRESSIVE OUT, COAXIAL OUT, OPTICAL OUT

FRONT PANEL INPUT: CVBS\S-VIDEO\2-CHANNEL ANALOGUE AUDIO\IEEE 1394 DV INPUT
FULL FUNCTION REMOTE CONTROL

UNIVERSAL POWER SUPPLY: AC 90V TO 240V, 50/60Hz

1 PCS. / EXPORT CARTON

1760 PCS. / 40’ CONTAINER

880 PCS. / 20’ CONTAINER

BARCODE: 5 706 751 003653

Til top
Ebbe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2004 kl. 15:22

Den har jeg såmænd osse siddet og forelsket mig i, problemet er, at jeg har absolut ingen erfaringer med dvd-recordere, så jeg håber du får svar, så smugkigger jeg nemli' Smile

MVH

Ebbe

Til top
boborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2003
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2004 kl. 22:16

Mit råd er at købe den og så returnere den, hvis den skulle være noget skrammel. Den er fint udrustet med tilslutningsmuligheder, synes jeg. Spørgsmålet er vel kvaliteten og stabiliteten på softwaren.

Tror den har premiere i Netto, så der er nok ikke nogen der har erfaringer.

Dem der køber den skal i hvert fald være velkomne til at skrive om deres erfaringer her.

Til top
Theill Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 10-Maj-2004
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2004 kl. 13:53

Hej folkens.

Jeg var tilfældigt forbi Netto her til morgen og faldt over en af de 4 recordere de havde i "min" butik. Jeg har ikke den store erfaring ud i DVD-verdenen, men meget ud i HIFI, computer og elektronik. Min umiddelbare dom over denne maskine er meget positiv. Den fungerer aldeles udemærket, både mht. afspilning og optagelse af DVD - slår i hvert fald min superVHS med mange længder!! Ydermere giver både MP3 og CD afspilleren udemærket lyd, prisen taget i betragtning. Heller ikke ved tilslutning til min udgang fra min PC har der været problemer, de mange indgange til recorderen gør det nemt at finde en passende opsætning. Et ekstra plus i mit specielle tilfælde er at man kan styre audiovolumen via DVD'ens fjernbetjening, hvilket er en stor fordel for mig, da jeg bruger et PA-trin direkte fra mine inputenheder.

Håber i kan bruge det til noget :-)

Til top
guldlos Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Maj-2004
Status: Offline
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2004 kl. 17:58

Jeg har også investeret i denne optager idag, men jeg skal levere den tilbage igen. Allerede efter kun en times test har jeg fundet følgende:

Fejl:

Hvis man har brugt tunerdelen i ca. 5 minutter uden at optage eller noget andet bliver lyden meget dårlig og skrattende - både i den analoge udgang i scartkablet og i den digitale coax-udgang. Det kan jeg ikke leve med. - Er der andre der har samme problem?

Irritationsmomenter:

Ved brug af ejectknappen fra slukket tilstand sker intet. Man er nødt til at tænde  optageren vente på at den loader og så trykke på eject - det er for ringe.

Det er ikke muligt at bruge blanke tegn ved instilling af kanalnavne.

Man kan ikke holde knappen i bund når man skal ændre kanalnavne - der skal et tryk til før der kan skiftes tegn.

Man kan ikke slette fundne kanaler (de kan dog skippes)

Ved sortering af kanaler skal man tvinges til at se hver enkelt kanal man flytter forbi (1-2 sekunder  pr stk) Det tager LAANG tid hvis man har fuld pakke fra TDC. Jeg opgav.

Jeg kan ikke anbefale andre at købe denne optager, men vil dog gerne høre om det kun er mig der har været uheldig?

Mvh

Guldlos

Til top
martin Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 01-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2004 kl. 21:29
Hej jeg hat også købt den idag, men måtte levere den tilbage igen, da den ikke virkede . Nummer to jeg fik gider ikke at optager og siger der ikke ér nogen disk i maskinen. Og det med kanalerne og lyden kan jeg kun give guldlos ret i, det er noget lort. jeg prøver at ringe til hotline imorgen og se hvad de siger, ellers ryger den tilbage.
Til top
Ebbe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2004 kl. 23:36

Tja, jeg kunne ikke stå for tilbudet, så jeg måtte osse til lommerne.

Og ja, som guldlos nævner, så er der nogle skønhedsfejl, men hvis ikke den gi'r mig større problemer, så er den ok for mig. ( jeg har dog ikke problemer med lyden (endnu)).

Har optaget lidt fra tv, men er for træt til at lege mere med den i dag/nat, så jeg fortsætter i morgen. Fortsættelse følger.

MVH

Ebbe

Til top
warfly Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2004 kl. 08:18

Positivt: 
 Optagelserne er faktisk rigtig gode.
 DV in (Mangler på phillips DVR70)
 Eject knap på fjernbetjening (Mangler på phillips DVR70)

Og så kan jeg føje følgende til de negative ting:

* Valg af RGB som output glemmes når afspilleren slukkes. Nogle gange også bare fordi man hopper lidt rundt i menuerne.

* RGB output er meget mørkt og farveløst.

* Til indexskærm bruges en meget tynd hvid font, der vises på en blå baggrund med et gult denver logo. Det er næsten helt umuligt at læse teksten der beskriver hvad man har optaget/hvor længe/hvornår.

* Fjernbetjeningnen er MEGET retningsbestemt, og ligger dårligt i hånden med vægten ude ved senderen.

* Hvis der vælges dansk som menu sprog mangler alle de danske tegn, og er bare erstattet af et mellemrum. Enkelte andre tegn mangler også. F.eks. står der "Redig r". Meget forvirrende, man slår den hurtig over på engelsk igen.

* Ved afspilning af en dårlig skive går den helt i baglås istedet for at melde fejl. Ud med stikket før det kører igen.

* Kun et scart stik

Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2004 kl. 17:10

Hva' pokker, jeg købte den også

Indtil nu yderst tilfreds, ja den har en lidt dårlig index skærm. Det kan jeg leve med.

MEN, hvis den fryser som, de andre recorders jeg har haft. Tilbage til butikken.

At der er en eject knap på remoten, kan da være fuldstændig lige gyldigt. Hvis man trykker eject er det vel alligevel for at tage skiven ud eller lægge en ny i.

Med mindre man regner med at kaste skiven i fra sofaen af

snowatom

Til top
killer Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-Maj-2004
Sted: Czech Republic
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2004 kl. 18:11

Hejsa

Er der timer i den ? sådan at man kode den til at optage noget

Til top
1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Maj-2004
Status: Offline
Point: 159
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2004 kl. 18:16
Hej
Til alle jer der har købt en Denver DVDrecorder i Netto. Husk at der kun er een uges fuld returret i Netto. Jeg troede faktisk at det var 14 dage, men nej - du kan kun bytte apparatet til penge indenfor een uge. Jeg var iøvrigt i Netto idag og levere maskinen tilbage - det var der flere der havde gjort kunne jeg se, for igår var der 2 tilbage - idag 4 !!!! Nå, men iøvrigt sagde indehaveren at hvis man har haft apparatet tilsluttet derhjemme kan det under ingen omstændigheder leveres tilbage. Kun i uåbnet stand. Jeg sagde at det var det rene vrøvl, for man har lov til at teste sit apparat såfremt det leveres tilabe i perfekt stand og i original emballage (det ved man når ens kone arbejder i forbrugerstyrelsen). Det troede han ikke på. Skulle nogle af jer derfor få problemer med at levere varen tilbage fordi I har afprøvet den derhjemme, skal I blot henvise til kundeservice hos forbrugerstyrelsen på 32 66 90 00. De kan så bekræfte overfor Netto.

Min svigerfar havde jeg lokket til at købe maskinen og hans virkede heller ikke - billedet frøs og zoom kunne den kun halvvejs. Men Netto nægtede at tage maskinen retur. Jeg gav dem en overhaling i telefonen og henviste iøvrigt til reglen om afprøvning af elektriske apparater indenfor returperioden. De tog maskinen retur uden indvendinger. Dette blot som info hvis I skulle komme ud for noget lign.
Mvh
/1000
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu