recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denver DVR-150
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDenver DVR-150

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Pannen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Branchemedlem

Oprettet: 12-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2004 kl. 15:56

Til Snowatom

Det er vi kede af at du synes. Men det er ikke kun Denver der har haft lidt "nybegynder vanskeligheder" indenfor recordere. Det er et nyt marked for alle, og vi prøver at lokalisere alle fejl og evt. irritationsmomenter inden vi sender noget på markedet.

Dette er dog svært at gøre 100% for det der måtte være irriterende for dig, kan være fuldstændig ligegyldigt for andre, så det er desværre noget som man må ordne løbende med opdateringer (dette er da heldigvis en mulighed, så alle kan blive tilfredse med deres Denver produkt)

Til top
guldlos Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Maj-2004
Status: Offline
Point: 74
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2004 kl. 21:22

Oprindeligt skrevet af Pannen Pannen skrev:

Vedr. jeres DVR-150 så er der enkelte fejl vi også selv har konstateret.

Det være sig Indexskærmen skal være uden logo. (så man bedre kan se navnene på sine optagelser)

Æ, Ø og Å skal være der i den danske OSD

Man skal kunne lave blanke mellemrum i TV kanal navngivningen.

Hvis I selv har fundet fejlene, hvorfor er de så ikke udbedret inden optageren kommer i butikken. Jeg mener at alle 3 er fejl man falder over første gang man tænder optageren og indstiller den. Det ville have sparet mange (mig selv incl.)for en masse problemer, hvis den var blevet testet inden den blev smidt i butikken. Jeg ville hellere have ventet den uge/måned og så få et produkt der bare spillede(optog) fra starten.

Jeg har afleveret min DVR-150 tilbage, men jeg kan dog ikke udelukke at jeg vil købe den igen senere når de værste børnesygdomme er overståede. Jeg synes at det var en rigtig god indpakning (flot kabinet i en god størrelse og med gode tilslutningsmuligheder). Men indtil videre beholder jeg min Medion fra Aldi.

Oprindeligt skrevet af Pannen Pannen skrev:

Dette er dog svært at gøre 100% for det der måtte være irriterende for dig, kan være fuldstændig ligegyldigt for andre, så det er desværre noget som man må ordne løbende med opdateringer (dette er da heldigvis en mulighed, så alle kan blive tilfredse med deres Denver produkt)

Jeg synes det lyder rigtig positivt. Jeg vil forslå at I opretter en opgaveliste på jeres hjemmeside, så interesserede kan se hvor langt I er nået, og hvad man kan forvente af rettelser i næste og fremtidige patches.

Til top
warfly Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2004 kl. 08:34

Oprindeligt skrevet af Pannen Pannen skrev:


RGB signalet. (eller YUV som den hedder på denne afspiller) stiller den sig automatisk på hvis man kører med scartstik. CVBS (composit video signalet) kan man kun tvinge den over på hvis man kører med Composit tilslutning (Rød, Hvis og gul phono)

YUV er bestemt IKKE det samme som RGB.
Afspilleren har 3 muligheder, YUV, CVBS og RGB (når man trykker på knappen kan man kun se en liste med YUV og CVBS, men trykker man pil ned to gange kommer også RGB muligheden, prøv det -det giver et helt andet billed. Desværre glemmer den bare denne indstilling når man slukker den og tænder den igen (den hopper over på YUV).

Ang. at den fryser, så nævner du at der en skive der skal følge med, så man ikke bare må trykke helt vildt på fjernbetjeningen. Man trykker selvfølgelig på en masse knapper når den ikke lige reagerer, og lige meget hvor vildt man trykker må den da ikke gå i baglås over det.

Denveren har mange software mæssige "børnesygdomme" som helt klart burde være fundet ved en test inden (havde man sat en QA afdeling eller bare 5 almindelige brugere til at teste et par dage var de blevet fundet. Ret amatøragtigt at producenten ikke har gjort det).

Til top
Ebbe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2004 kl. 09:00

Warfly har ret... Hold da kæ.. for en forskel, når man tvinger den i RGB, desværre glemmer min også indstillingen når man slukker. Jeg har yderligere den pudsighed, at når min 150'er står i standby, og jeg vil se tekst-tv på fjerneren, så står billedet og "pumper" lyst/mørkt i takt med kolon på uret i 150'eren, når den ikke er i standby, så er det umuligt at se tekst-tv, det bli'r kvalt af output. Måske man alligevel skulle overveje at aflevere igen, om ikke andet, så for at få lidt gang i fejlfindingen, hi.

MVH

Ebbe

 

Til top
snowatom Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2004 kl. 11:45

Så kom den første opdatering til deres DVD-optager (DVR-150).

www.denver.dk

Denne skulle efter sigende løse NICAM noise problemet

snowatom

Til top
tcdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2004 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af snowatom snowatom skrev:

Så kom den første opdatering til deres DVD-optager (DVR-150)


Har lige installeret den. Den løser umiddelbart ikke andre problmer end NICAM problemet, så spild ikke tid på den hvis du ikke har dette problem.

Tilgengæld midstede jeg min kanal opsætning - ved ikke om det er sammen problem som andre har nævnt, eller bare fordi at opdatering af bios sletter alt.
TC
Til top
hedi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 42
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2004 kl. 20:28

Nu har jeg også bøvlet med min Denver DVR-150 i et par dage og har opblevet alle de sammen problemer som beskrives i dette forum

Sikke en skuffelse, men det bekræfter kun min mistanke, man skal holde síg fra de billige produkter.

Jeg må væbne mig med tolmodighed, og afvente en DVD-optager som kan optage i 2 lag.

Min gik tilbage til netto i går.

Henrik 

 

 

Til top
kaergaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Maj-2004
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2004 kl. 15:54

Hold jer fra den, min blev returneret igår p.g.a problemer med timeren. Problemerne bekræftedes ved kontakt til Hot-line. Der er en defekt i firmwaren fik jeg oplyst. Når jeg satte den til at optage 6 timer, standsede den  efter 12 min, og da jeg via timeren ville optage en film på 2 timer, standsede optagelserne efter ca. 1 t og 30 min.

Overvejer nu Philips dvdr70; -men den lader åbenbart til også at have sine småfejl?



Redigeret af kaergaard
Til top
peterlyd Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2004 kl. 20:26
Jeg kan kun bekræfte at min 150'er mister rgb output på scart stikket, når der slukkes. Kan Denver ikke bekræfte at det bliver fixet. Det er jo vigtigt, i manualen står:RGB video udgang (bedst). Med Scart Video UDGANGEN får du den bedste billedkvalitet. Det er dog vigtigt at leverandøren kender forskel på composite og component i scarstikket nåd der tales om aftestning. Mit fjernsyn skifter fra "alt i en ledning" til 4 seperate indgange når der kommer spænding på pin 16. Dette sker kun når 150 forceres i menuen til rgb, men forsvinder altså når man sætter den i sleep mode.
Til top
Pannen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Branchemedlem

Oprettet: 12-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2004 kl. 15:00

hej med jer.

 

Så er updaten endelig landet her på kontoret, og er på vej på hjemmesiden (kommer dog an på vores webmaster, hvornår han har tid)

Den retter følgende ting.

1. Dvr-150 mister indstillingen RGB når man sætter den i standby (dette er nu rettet. den husker RGB indstillingen) og ja. .Sorry jeg var lidt for hurtig til at skrive at YUV var det samme som RGB. .dette er naturligvis ikke tilfældet.

2. Danske bogstaver æ, ø og å vises korrekt i den danske menu.

3. Man kan lave blanke mellemrum når man navngiver tv kanalerne

4. indexskærmen har nu fået en sort firkant så det er nemt at se hvad ens optagelser hedder.

5. Nicam noise problemet som enkelte mennesker har haft bliver også rettet med denne update.

Som sagt kommer den først på hjemmesiden når vi får kontakt til vores webmaster. Men hvis nogen af jer gerne vil have den med det samme, så er I velkomne til at henvende jer til mig pr. mail. morten.pannen@intersales.dk

Til de enkelte mennesker der har problemer med timeren, og at den ikke optager tiden ud, så prøv nogle andre medier end Fuji. (vi har på fornemmelsen at dette medie ikke er særlig kompatibelt med Dvr-150, da vi har lavet prøve optagelser på mange forskellige Dvr-150 med andre medier (verbatim, sony og imation) uden nogen som helst problemer.

Spørgsmål. så  brug blot løs af hotline servicen, eller min e-mail.

Til top
wamsler Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2004 kl. 17:05
hmmm det lyder som om dette tiltag kommer for sent, næsten alle der har købt "utysket" har leveret det tilbage???
Til top
boborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2003
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Maj-2004 kl. 18:02

Har ikke købt én, men jeg synes dog, at man skal rose den åbenhed og servicevilje der tilsyneladende er omkring produktet.

Ofte ser man firmaer der producerer elektronisk isenkræm, der ikke er særlig snakkesaglige, specielt når det drejer sig om fejl og mulighederne for at få sådanne rettet.



Redigeret af boborg
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu