recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Denver DVR-150
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDenver DVR-150

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
JoLa Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2004 kl. 13:15

Nej det er rigtigt Fuji skiverne virkede da også perfekt i den NEC 1100 A DVD-brænder som jeg har prøvet dem i, når først man havde brugt
erase.

Så der er intet der tyder på, at der skulle være noget galt med skiverne som sådan. Meeen! 

Jeg har nu også testet med TDK i min DV-150 og her er der heller ingen problemer. Så det vil sige, at mit eksemplar virker med Sony,
Verbatim, Imation, Memorex og TDK (+RW) uden problemer, mens alle
de Fuji skiverne som var købt i Netto (5 stk) fejlede. Så kan man jo udlede af det, hvad man vil!

 



 



Redigeret af JoLa
Til top
Ebbe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juni-2004 kl. 16:55

Jeg har lige fra starten af kørt med Fuji-skiver i min. Dog ikke købt i Netto, men "importeret" fra DL til min LG-brænder. Der har på intet tidspunkt været problemer med min dvr-150'er med ovennævnte skiver, har osse kørt optagelse på timer som flere ellers har klaget over, no problems.

At den så er ret bøvlet når man skal ha' sorteret i kanaler, samt at der ikke er back-up akku i, således, at når man klokker i det og får slukket på væggen, så er det HELT forfra igen, tilligemed et par andre gener, tja det må jeg nok leve med. Personligt er jeg meget tilfreds med optagekvaliteten. Jeg betragter den som erstatning for en vhs'er......

Konklusion: Rimeligt tilfreds herfra Smile

MVH

Ebbe

 

Til top
tcdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2004 kl. 22:10
Kort opsummering her fra: Ingen problem med de i netto købte Fuji skiver. Ingen store store problem efter den sidste firmware opdatering. Den optager og den afspiller, men brugergrænsefladen kunne godt være en del mere poleret.
TC
Til top
sjako Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2004 kl. 12:20

Jeg har desværre også et problem med min DVR-150. Efter en timer-optagelse er den slukket uden lys/ur i display. Jeg kan ikke tænde for den. ( og jeg har prøvet med en anden stikkontakt  ) Den er helt død.

ps.: det var også en FUJI-skive

Til top
Ebbe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2004 kl. 17:27

Pudsigt, jeg har lige indleveret min i Netto i går, efter en timer-optagelse om natten var der absolut intet liv i skidtet om morgenen. Forsøgte også at pille den fra stikkontakten og la' hvile et øjeblik, men ak, stadig intet liv

Nå, den kommer forhåbentlig frisk tilbage fra "sygehuset", savner den allerede.

MVH

Ebbe

 



Redigeret af Ebbe
Til top
Morten B Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2004 kl. 22:05

min døde også ved timer optagelse den første aften. derfor blev den returneret STRAKS.

mvh morten

Til top
Jønke Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2004 kl. 00:29

Står og tænker på at købe enb sådan maskine, men skal da lige ha et på det rene. Ebbe skrev at den glemmer når man slikket for stikkontakten.  Er det virkeligt rigtigt????.  Hvad glemmer den og hvad skal man gøre igen hver gang?.

Har nemlig alt mit isenkram sat til en stikkontakt som jeg slukker for hver aften. satte nemlig en elmåler på kablet som trækker TV,Video,DVD,Sat og ant forstærker og disse tager omkring 50W i standby, og har derfor ikke tænkt mig at lave om på mit lille sparekup ved at slukke for skidtet hver aften. Men med en Denver kunne det jo gi problemer!

Til top
Ebbe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2004 kl. 06:29

Der er ingen form for hukommelse i maskinen, altså ingen back-up batteri, således vil den glemme alle kanaler, indstillinger mv. når du slukker på væggen. Jeg har selv haft den vane du beskriver, men det har jeg måttet vænne mig af med, som nogle nævner, så er den lidt bøvlet at sortere/navngive kanaler på.

Nu er det hele ikke negativt, men jeg tror nok, at hvis jeg kunne gøre det om, så valgte jeg ikke denne model.

MVH

Ebbe

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2004 kl. 14:32

Hej Ebbe

Oprindeligt skrevet af Ebbe Ebbe skrev:

Der er ingen form for hukommelse i maskinen, altså ingen back-up batteri, således vil den glemme alle kanaler, indstillinger mv. når du slukker på væggen.

Hm, det lyder da som en alvorlig mangel. Dead

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Pannen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Branchemedlem

Oprettet: 12-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2004 kl. 15:46

Ebbe..

Så er det vist godt vi får din maskine ind?

Det eneste den glemmer er ur/dato.. Kanalindstillinger osv. skal den huske. (vi slukker også alt her i huset hver nat)

 

Til top
Ebbe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 78
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2004 kl. 17:12

Fedt, så glæder jeg mig endnu mere til den kommer tilbage fra "sygehuset", faktisk burde den allerede stå i (en forhåbentlig kort) kø Smile, da jeg afleverede i Netto i lørdags. ( ved godt at week-enden kom imellem, men når nu man er afhængig, hi )

MVH

Ebbe

 

Til top
Jønke Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2004 kl. 22:00

Tak for svarene omkring hukommelse.

Efter at have set dataene på den var jeg nemlig blevet noget varm på den, meeen hvis den glemte alt hver gang stod den på vippen.

Men alt i alt er konklusionen at den "kun" glemmer dato og ur, og det kan jeg godt leve med tror jeg, vil nok mest bruge den til her og nu optagelser og især til at indspille alle mine video8 bånd og DV bånd gennem de sidste 10 år inden de smuldrer bort på de magnetiske bånd. Og da den tilmed har DV indgang og skriver et godt billede er det endnu et plus, tror sørme jeg investerer i den en af dagene.

Kan Pannen fra Denver Danmark evt fortælle hvad standby forbruget er på modellen. Hvis den er ubetydelig kan jeg måske finde en løsning med at la strømmen være tændt kun til denne?.



Redigeret af Jønke
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu