recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > TV-stationer og kanaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Der "speakes" før udsendelsen er slut
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDer "speakes" før udsendelsen er slut

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2010 kl. 12:04
Nå ja, hvis ikke man gør opmærksom på problemet, så sker der intet. Og det er vigtigt at målrette henvendelsen til den relevante chef.
 
Håber da DR lytter til deres seere Big smile
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2010 kl. 16:57
Tror ikke at Ulla Pors lytter til særlig meget,da hun er på vej tilbage til TV2 Geek
    carsten
Til top
kanvas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 297
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2010 kl. 15:04
Oprindeligt skrevet af Hansemand Hansemand skrev:

I fredags blev der på DR1 og DR-HD vist filmen Heat. Jeg så filmen på DR-HD og gud hjælpe mig om ikke der igen blev "speaket" og sendt "reklame" ind over det hele inden selve handlingen var slut. Jeg skrev fluks til DR og skældte ud. I dag fik jeg så svar fra DR.

"Jeg skal dybt beklage, at slutningen af Heat blev afbrudt med en meddelelse om næste film. Det var en teknisk fejl der fremkaldte denne meddelelse for tidligt, den skulle naturligvis først have været bragt under rulleteksterne. Det er på ingen måde udtryk for den måde vi normalt vil oplyse om næste program på sendefladen. Det er en fejl, der desværre er sket et par gange før, men der arbejdes på at finde en løsning, der endegyldigt vil forhindre fejlen i at kunne opstå."

Med venlig hilsen


Utroligt at DR ikke kan finde ud af at stoppe det pjat, med alt det tekniske udstyr de råder over.

 
Har selv klaget til DR og fået nøjagtig samme svar. Hvis der er mange der klager, så man jo håbe på at det hjælperCry
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2010 kl. 15:42
Jeg lagde da mærke til, at efter filmen iaftes var speakerlyden ikke højere end lydsporet fra filmen Harley Davidson & the Marlboro Man. Så det kunne tyde på at jeg er blevet hørt. For det var det min anke lød på Big smile
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2010 kl. 15:46
Jeg fik dette svar fra DR i dag.

Tak for opsangen. Det er for dårligt og jeg kan desværre kun beklage endnu engang, at det overhovedet kan ske. Jeg kan dog forsikre dig, at jeg vil forfølge sagen igen, så der kan blive indført nogle rutiner, der kan forhindre dette i at blive ved med at ske.

Nu får vi så se hvad der sker.

Mvh Hansemand
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2010 kl. 15:52
Jeg har også lige fået svarLOL
 

Jeg skal dybt beklage, at slutningen af filmen i fredags blev afbrudt af en speaker. Det var en fejl. Vi har ingen intention om at afbryde med snak før filmen er færdig.

Speaken er ikke live, men er optaget på forhånd, og skal naturligvis først afvikles efter at rulleteksterne er begyndt. Desværre var der i fredags fejl i tidskoderne, så afmeldingen kom for tidligt. Vi er i færd med at gennemgå arbejdsgangene, så en sådan fejl forhåbentlig kan undgås igen.

Vedrørende lydniveauet, skal jeg ikke kunne sige hvorfor speaken lyder højere end filmens lyd, det burde den ikke, men det har måske noget med skiftet fra 5.1 lyd til almindelig stereo at gøre. Det vil jeg gå videre med til vores tekniske afdeling.

 

Med venlig hilsen--
--------------------------------------------------------------------------------------------
Henrik R. F. Birck
Kanalredaktør, DR Medier, DR HD

DR
DR Byen
Emil Holms Kanal 20, opg.2-4
DK-0999 København C
T +45 3520 3040
D +45 3520 4054
hbir@dr.dk

www.dr.dk

Til top
Filmelsker Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-December-2010
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2010 kl. 16:48
Ja, det gør de på alle kanaler syntes jeg. Og så når de kommer under rulleteksterne, så sidder man helt fordybet i en god filmsang og så BAM, så er speakeren der igen.

Hvad skal man dog gøre for at nyde en god film på en TV kanal nu om dage?

Men de har sfl. også et tidsprogram at overholde. Jeg kan bare godt lide at være helt inde i en film..helt til rulleteksterne slutter!
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2010 kl. 16:57
Jamen sådan har det altid været. Du må ikke kunne optage en film eller et stykke musik uden der er speak over. Det er noget rettigheds indehaverne har bestemt.Dead
 
Så hvis du vil sidde og nyde filmen uden speak helt til ende, så må du købe filmen selv.Angry
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2010 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jamen sådan har det altid været. Du må ikke kunne optage en film eller et stykke musik uden der er speak over. Det er noget rettigheds indehaverne har bestemt.Dead
 

Sikkert korrekt men vel ikke inden dialogerne er slut samt den sidste undertekst er væk. Så kan DR jo lige så godt  finde et tidspunkt i filmen hvor der ikke sker så meget/lidt og fyre noget  reklame af. Filmen skal saftsusemig være slut inden det reklame fis. DR kan råbe og skrige alt det de vil når der er rulletekster, for min skyld, hvis de ikke har andet at lave/skulle. Jeg skrev forøvrigt følgende til DR fredag aften:

Så var den gal igen her til aften med fredags filmen på DR-HD. Jeg forstår
simpelthen ikke at I ikke kan finde ud af hvornår en film er slut. I er i
besiddelse af det mest moderne tekniske udstyr og alligevel skal man høre
reklame ind over filmen inden den er færdig. Teksterne kunne ikke læses
ordentlig pga anden reklame tekst ind over. Det virker meget uprofessionelt.
Tag Jer nu sammen og lad være med at ligne TV2.


Mvh Hansemand
Til top
Filmelsker Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-December-2010
Status: Offline
Point: 9
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2010 kl. 17:20
Haha jamen det er faktisk meget sjovt du nævner det. Jeg er nemlig totalt imod piratkopiring, så jeg havde overhovedet ikke overvejet at optage det. Men det er der nok mange som har ;)
Super, nu er jeg nok mindre irreteret næste gang jeg ser en film på TV :)

Redigeret af Filmelsker - 06-December-2010 kl. 17:30
Til top
kanvas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 03-November-2005
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 297
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 11:38
Så er den gal igen i lørdagens " Hævn for dollars"
Speak før slutteksten er er på skærmen. NU er denne film jo ikke det store kunstværk, men alligevel.
Man kan bare konstatere at DR tilsyneladende er bedøvende ligeglade med deres seere.
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2010 kl. 11:46
Oprindeligt skrevet af kanvas kanvas skrev:

Så er den gal igen i lørdagens " Hævn for dollars"
Speak før slutteksten er er på skærmen. NU er denne film jo ikke det store kunstværk, men alligevel.
Man kan bare konstatere at DR tilsyneladende er bedøvende ligeglade med deres seere.

Prøv at skrive til dem (igen) og spørg dem hvad øvelsen går ud på? Jo flere der klager jo større chance for en ændring. Jeg så ikke selv filmen da jeg har set den et utal af gange. Det virker bare helt uprofessionelt på mig at et mediehus så stort ikke kan finde ud af hvornår en film er slut (dialoger og undertekster).


Redigeret af Hansemand - 12-December-2010 kl. 11:50
Mvh Hansemand
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu