recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Derfor er Sonos bedre end Squeezebox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDerfor er Sonos bedre end Squeezebox

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Kenneth Lund Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Emne: Derfor er Sonos bedre end Squeezebox
    Sendt: 27-December-2009 kl. 09:07
Jeg sætter sikkert røven i klaskehøjde med det her indlæg, men jeg tager chancen:

Mvh Kenneth WedMore Lund

Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :]
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 09:51
Det er godt nok lavt!!
 
Alene fordi Squeezebox har 18 kanpper er den dårligerer. Hvad er det for en argumentation. Min Squeezebox har faktisk færre knapper end Sonos'en som du afbilder.
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 09:58
Hej

Som jeg ser det bliver det en kort tråd :) Jeg har haft en squeezeboks i et år nu og har læst en del om Sonos og fået en demo i hifiklubben.
Sonos er 10 gange bedre og thats it, så her får man hvad man betaler for som jeg ser det.
Til top
Kenneth Lund Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 09:58
@PerW: At nogle Squeezebox-modeller har enormt mange knapper er blot ét af flere argumenter, så når du skriver at det "alene er derfor den er dårligere", tænker jeg at du enten kun har skimmet eller ikke læst blogindlægget i sin helhed før du farer ud med din melding :)



Redigeret af Kenneth Lund - 27-December-2009 kl. 10:05
Mvh Kenneth WedMore Lund

Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :]
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 10:14
Haha. Ja du stikker den frem.
 
Og jeg skal gerne være den første der bider på krogen. :) Edit: der kom så lige et par indlæg imens jeg skrev :)
 
For det første tillykke med dit gode valg af musikstreaming-system.
 
Nå. Så kommer kritikken.
Hvilken squeezebox er det lige du sammenligner med? Der findes ganske enkelt ingen Squeezebox med touchskærm, indbyggede højtalere og knapper(!!!)
 
Der findes to med højtalere. Boom og Radio. De har knapper. 11 plus nogle preset-taster. Dem kan du da ikke seriøst tælle med i antallet af knapper. Det er som at lade programmerne i startmenuen tælle med i hvor mange knapper din mus har. S5 har nul knapper og ingen touchskærm. Hvilken er lettest at betjene?
Lydkvaliten har jeg ikke mere sammenligningsgrundlag end du tilsyneladende selv har. Jeg er imponeret over lyden i min Radio. For dens størrelse forstås. Der er to enheder i. S5 har fem, så vidt jeg husker. Det må selvklart give større lyd. Boom har vist fire enheder; jeg har ikke hørt den.
 
Enheden med touchbetjening er slet ikke udkommet endnu. (Ingen knapper overhovedet) Men dens DAC skulle være god og i hvertfald understøtte sample rates et godt styke over almindelig CD lyd. Den har hverken højtalere eller forstærker. Matched med det rette udstyr spiller den uden tvivl S5 af banen. Ellers er der jo Transporteren som konkurrerer med udstyr i 100k kr klassen til blot 4-5 gange prisen for en S5 (plus effekt og højtalere).
 
Og så er der software- og netværks-siden. Jeg har ikke pillet i månedsvis. Inden det lå der en anden periode hvor jeg ikke pillede i månedsvis. Derimellem lå en periode, hvor jeg kastede mig ud i noget beta-software, men så beder man jo selv om det.
 
Facebook applikationen er til grin. Med tiden kan den måske blive brugbar. Den giver ret til at de kan sætte et logo på kassen. Mere er der ikke i det. Flickr... Tjae, hvor fedt er det at have et slideshow kørende med den kunster man hører med billeder man aldrig før har set? Ellers kan man jo bare lade være med at installere App'en.
 
Der er sikkert flere punkter jeg ikke har svaret på, men pyt nu med det. Du er glad for dit system, og jeg er glad for mit.


Redigeret af Muele - 27-December-2009 kl. 10:16
Til top
Kenneth Lund Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af Muele Muele skrev:


Hvilken squeezebox er det lige du sammenligner med? Der findes ganske enkelt ingen Squeezebox med touchskærm, indbyggede højtalere og knapper(!!!)
 

Ligesom jeg generelt sammenligner med de forskellige Bose-enheder, gør jeg det samme med Squeezebox, som jo også består af flere forskellige enheder. 

Eks. http://www.youtube.com/watch?v=4Par9ZF8maw
Mvh Kenneth WedMore Lund

Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :]
Til top
Muele Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 747
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 10:44
Men det giver jo ikke mening at skære en Squeezebox Receiver, en Squeezebox Radio og en Tranporter over samme kam.
 
Det er fint at du er glad for dit system, men denne måde at retfærdiggøre dit valg ved at nedgøre konkurrenterne uden at have sat dig ind i dem er for lamt(!!!)
 
(Hov, det er da forresten nok noget du har lært på SONOS' fourm. Der sker det hele tiden.)
 
Jeg ønsker ikke at piske en flamewar op, så jeg vil stoppe her.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 10:47
Det kan da godt være at du synes facebook interfacet ikke er noge værd. Men det er jo bare et bi produkt. Squeezebox har lavet en applikation der logger hvad du spiller og overfører det til din Last.fm konto. Så giver funktionen jo lige pludselig mega mening.
 
Og nej jeg har ikke læst viderer for det var for tyndt, hvis antallet er knapper er den væsentlige faktorer.
Til top
Kenneth Lund Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 10:48
@muele: Det er systemerne - eller filosofien / koncpetet - mere end konkrete modeller, jeg sammenligner, så jeg synes nu det giver fint mening.  At min konklusion ikke falder ud med dit valg af produkt, gør jo ikke at mit indlæg har til formål at nedgøre nogen. Jeg konkluderer bare, at Sonos - for mig at se - har det bedste produkt. Det kan du så ikke li' og fred være med det, da :)

@perw: Ja, "flot" at du reagerer sådan når du ikke engang gør dig den umage at sætte dig ind i hvad jeg skriver. Du fordrejer det jeg skriver og nægter at sætte dig ind i det - det kan jo kun give misforståelser så og dem vil jeg ikke bidrage til her - den kamp må du selv kæmpe, så  ;-)

Der er ingen tvivl om at de 4 produkter henvender sig til forskellige brugergrupper - det ville også være forretningsmæssigt selvmord at gøre andet - og derfor er det da helt naturligt at de er gode på hver deres punkter. Nu synes jeg så bare at Sonos er bedst, men I to skal da være velkomne til at argumentere for, hvorfor Squeezebox skulle være bedst - det er da et frit land vi lever i, men I har valgt at argumentere MOD min holdning frem for at argumentere FOR jeres egen og det kan man jo så tænke over.


Redigeret af Kenneth Lund - 27-December-2009 kl. 10:52
Mvh Kenneth WedMore Lund

Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :]
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 11:08
Fatter ikke i hopper på limpinden og gider svare på sådan et åndsvagt emne
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Kenneth Lund Kenneth Lund skrev:


Der er ingen tvivl om at de 4 produkter henvender sig til forskellige brugergrupper - det ville også være forretningsmæssigt selvmord at gøre andet - og derfor er det da helt naturligt at de er gode på hver deres punkter. Nu synes jeg så bare at Sonos er bedst, men I to skal da være velkomne til at argumentere for, hvorfor Squeezebox skulle være bedst - det er da et frit land vi lever i, men I har valgt at argumentere MOD min holdning frem for at argumentere FOR jeres egen og det kan man jo så tænke over.
 
Jeg er ikke nødvendigvis uenig med dig, men: Hvis du ikke vil have modargumenter, hvad skal vi så bruge dit debatindlæg til?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 11:19
Oprindeligt skrevet af Kenneth Lund Kenneth Lund skrev:

@muele: Det er systemerne - eller filosofien / koncpetet - mere end konkrete modeller, jeg sammenligner, så jeg synes nu det giver fint mening.  
 
Problemet er at det ikke fremgår af din blog.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu