recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Derfor er Sonos bedre end Squeezebox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDerfor er Sonos bedre end Squeezebox

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 11:22
Præcist, det er total overflødigt emne i dette forum.
 
Det passer sikkert fint ind på et sonos forum, hvor man kan sidde og klappe hinanden på ryggen mens man nedgører konkurrenterne, som tilsyneladen henvender sig til et andet publikum, men det forhindrer alligevel ikke i at nedgøre dem alligevel.
Til top
Kenneth Lund Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 11:24
Jeg vil da rigtig gerne have modargumenter - at jeg svarer på de argumenter der kommer, er jo netop udtryk for at jeg forholder mig til dem :)

Jeg synes bare ikke misforståede argumenter, som bygger på at man ikke har læst mit indlæg, hører hjemme. 

Det er mit indtryk herinde, at alle gerne vil have for og imod forskellige produkter - det er vist den overskyggende del af forummets eksistensberettigelse - og jeg tror tror nogle gange at man glemmer, at vores indlæg er subjektive. Min blog handler om min holdning - ikke den objektive sandhed, hvor begge sider af et emne rises og roses lige meget for at læseren selv kan tage stilling.
Mvh Kenneth WedMore Lund

Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :]
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Kenneth Lund Kenneth Lund skrev:

Min blog handler om min holdning - ikke den objektive sandhed
 
Hvis du virkelig mener det, så synes du skulle ændre titlen på emnet for den antyder da at her kommer den skinbarlige objektive sandhed "Derfor er Sonos bedre end Squeezebox"
 
Den lægger bare op til flamewar og det er sgu´ undskyld udtrykket for dumt.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af Kenneth Lund Kenneth Lund skrev:

Jeg vil da rigtig gerne have modargumenter - at jeg svarer på de argumenter der kommer, er jo netop udtryk for at jeg forholder mig til dem :)

Jeg synes bare ikke misforståede argumenter, som bygger på at man ikke har læst mit indlæg, hører hjemme. 
 
Undskyld, men - der STÅR jo stort set ikke noget i dit indlæg? Hvordan skal man kunne forholde sig til at du omtaler konceptet og ikke det enkelte produkt, når du intet skriver om det i dit indlæg? Du skriver f.eks. som en generisk kommentar "den har touchskærm". Det har min ikke. Du skriver "squeezebox lyder ikke  lige så godt som Sonos", uden yderligere begrundelse - det tror jeg at ejere af en Transporter vil være ret uenig i. For mange knapper - min Duet controller har færre knapper end dén Sonos controller du har et billede af på din blog. Jeg kunne forstå dine argumenter hvis det var en direkte sammenligning mellem de specifikke produkter Sonos S5 (som jeg ikke har hørt) og Squeezebox Radio, men det siger du jo at det ikke er.
 

Oprindeligt skrevet af Kenneth Lund Kenneth Lund skrev:

Det er mit indtryk herinde, at alle gerne vil have for og imod forskellige produkter - det er vist den overskyggende del af forummets eksistensberettigelse - og jeg tror tror nogle gange at man glemmer, at vores indlæg er subjektive. Min blog handler om min holdning - ikke den objektive sandhed, hvor begge sider af et emne rises og roses lige meget for at læseren selv kan tage stilling.
 
Derfor må den jo godt være velbegrundet. Det er ikke fair at opstille nogle uholdbare argumenter, og så kritisere andre for at de ikke selv kan komme med nogle holdbare argumenter.
 
Jeg mener afgjort at der er fordele ved Sonos frem for Squeezebox, generelt betragtet. Stabilitet og betjeningshastighed er, i hvert fald i mit system, ringere end det jeg har oplevet fra Sonos. Men der er også fordele ved Squeezebox - den mest åbenlyse er prisen, Sonos SKAL være bedre, det koster det dobbelte. Controlleren til Squeezebox er mindre, lettere og lettere at betjene med én hånd. At man kan bruge en iPhone i stedet tæller ikke, når vi sammenligner Sonos vs Squeezebox' egne systemer. Så der kan sagtens siges for og imod, problemet er at din kritik er overfladisk og usammenhængende. Du kritiserer nogle specifikke egenskaber for Squeezebox Radio, men siger så at det er systemet og ikke den specifikke model du kritiserer. Det  hænger ikke sammen.
Til top
AndyK Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 05-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 324
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 12:02
Jeg kunne godt tænke mig lidt dokumentation. Du skriver at squeezebox konverterer mellem analog og digital flere gange. Selv hvis vi ser bort fra det rent lydmæssige, giver det ingen mening: Flere konverteringer betyder flere ADC/DAC kredsløb, og flere kredsløb betyder større ICer/chips som igen betyder højere pris. Og... hvis der er én ting som producenter af forbrugerelektronik jagter mere end alt andet, så er det lav pris.
Til top
opzouten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 907
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 12:53
Kan du ikke lige linke til en dobbelt-blind test der afgør hvilket system der lyder bedst?

I modsat fald burde du fjerne udsagn på din blog omkring hvilket system der lyder bedst. 

Det er fint nok at du synes Sonos lyder bedre, men det kan resten af verden ikke bruge til noget som helst. 
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 13:02
Oprindeligt skrevet af opzouten opzouten skrev:

Kan du ikke lige linke til en dobbelt-blind test der afgør hvilket system der lyder bedst?

I modsat fald burde du fjerne udsagn på din blog omkring hvilket system der lyder bedst. 

Det er fint nok at du synes Sonos lyder bedre, men det kan resten af verden ikke bruge til noget som helst. 
 
Det synes jeg nu er lige groft nok, man har lov til at dele sin mening uden at det behøver være den fulde objektive sandhed. Men det ville klæde blog-indlægget hvis det fremgik mere tydeligt om der er tale om at S5 lyder bedre end Squeezebox Radio, eller om Sonos som system lyder bedre end Squeezebox som system. Det er to _ret_ forskellige ting, da forskellen i lydkvalitet mellem S5 og Squeezebox Radio ikke har særligt meget med netværks-systemet at gøre, og derfor er det særdeles unfair at bedømme systemerne generelt på basis af disse to produkter. Squeezebox har såvel det billigste og lydmæssigt ringeste, som det dyreste og lydmæssigt bedste produkt af de to, derfor kan man ikke bare sammenholde systemerne som helhed, ud fra et par bestemte produkter.
Til top
Kenneth Lund Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 13:10
Sjovt som nogle af jer hysser løs - mit blogindlæg er ikke hverken værre eller bedre end de tusindvis af indlæg herinde, hvor folk giver udtryk for at det og det fladskærms tv er bedre end det og det andet fladskærmstv også uden at de afkræves blindtest eller links til videnskabelige afhandlinger Clap

Hvis vi skulle kræve dén justits herinde, tror jeg at mange af alle tråde kunne fjernes igen. Jeg kan i hvert fald se mange tråde, hvor man udråber den ene universalremote til at være bedre end den anden og uendeligt mange tråde der diskutterer plasma kontra LCD, Panasonic kontra Samsung, dyre kabler kontra billige kabler osv. 

Sus da også lige ind i dé tråde og leg webpoliti, nu I er i gang Evil Smile

Jeg må jo lige have trykket på rigtige knapper, hvilket er super, for det var netop hensigten - jeg kan se på min webserver at det har givet en hel del Wink


Redigeret af Kenneth Lund - 27-December-2009 kl. 13:11
Mvh Kenneth WedMore Lund

Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :]
Til top
Kenneth Lund Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af AndyK AndyK skrev:

Jeg kunne godt tænke mig lidt dokumentation. Du skriver at squeezebox konverterer mellem analog og digital flere gange. Selv hvis vi ser bort fra det rent lydmæssige, giver det ingen mening: Flere konverteringer betyder flere ADC/DAC kredsløb, og flere kredsløb betyder større ICer/chips som igen betyder højere pris. Og... hvis der er én ting som producenter af forbrugerelektronik jagter mere end alt andet, så er det lav pris.

"We never bring it into the analog domain like Squeezebox and Bose, which move sound from digital to analog to digital to analog. That creates a lot of artifacts." says Sonos senior engineering manager Chris Kallai


Vi kan bare arkivere det under "løgnagtigt spin der KUN er ude på at tilsvine Squeezebox" - eller vi kan jo afkræve ham dokumentation og dobbelt-blindtest (hvilket Logitech og Bose nok ville gøre, hvis det var det pure opspind) ? Clown



Redigeret af Kenneth Lund - 27-December-2009 kl. 13:20
Mvh Kenneth WedMore Lund

Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :]
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 13:22
Oprindeligt skrevet af Kenneth Lund Kenneth Lund skrev:


Vi bare skal arkivere det under "løgnagtigt spin der KUN er ude på at tilsvine Squeezebox" - eller vi kan jo afkræve ham om dokumentation og dobbelt-blindtest ? Clown
 
Eller vi kunne spørge Squeezebox. Det drejer sig om forstærkerteknik. Dén beskrivelse er en meget populær måde at få en klasse D forstærker med analogt input (f.eks. ICE power) til at lyde som en kæmpe omvej. At benytte klasse D i en forstærker, er IKKE det samme som at konvertere mellem analog og digital, men det ligner. Det behøver ikke lyde ringere af dén grund, hvis S5 lyder bedre end SB Radio, er det formentligt primært på grund af højttaleren. Og derudover taler vi stadig om et specifikt produkt, ikke om systemet som helhed. Jeg kører digitalt ud af en SB Duet, og det ville jeg også gøre hvis jeg havde Sonos. Jeg vil gerne se beviser for at jeg i dét setup har lyden konverteret til analogt nogen steder i Squeezebox systemet.
 
EDIT: Det er iøvrigt lodret forkert at sige at man aldrig bringer lyden i det analoge domæne. Hvis man ikke gjorde dét, så kunne vi ikke høre den. En digital forstærker konverterer digital lyd til analog, men gør det på en måde så det kan drive en højttaler. Det er der ikke kun fordele ved. Eksempelvis kan der - uden at squeezebox nu gør det - være en fordel ved at have volumenkontrollen i det analoge domæne.


Redigeret af AV Precision - 27-December-2009 kl. 13:26
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af Kenneth Lund Kenneth Lund skrev:

Sjovt som nogle af jer hysser løs - mit blogindlæg er ikke hverken værre eller bedre end de tusindvis af indlæg herinde, hvor folk giver udtryk for at det og det fladskærms tv er bedre end det og det andet fladskærmstv også uden at de afkræves blindtest eller links til videnskabelige afhandlinger Clap
 
Two wrongs don't make one right. Du kan jo starte med at hæve niveauet ved at forholde dig til den konkrete og seriøse modspil du har fået, i stedet for at snakke udenom.
Til top
Kenneth Lund Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2009 kl. 13:29
Det er heller ikke det, han siger, Otto - han siger at de ikke konvertere flere gange mellem analog og digital, ud over at det i sagens natur ER digitalt når det kommer ind og i sagens natur er analogt når det kommer ud.

Du kan være en million procent sikker på, at han ikke udtaler sådan, hvis det er forkert. Det ville give sager på halsen fra både kæmpe Logitech og kæmpe Bose og det tror jeg ikke, i den henseende, lille og økonomisk sårbare Sonos er det mindste interesserede i.......

Skulle du have misset det i min blog, kan jeg oplyse at jeg i 18 år har arbejdet som producer i et lydstudie og det er overhovedet ikke ualmindeligt at lyden "bounces" mellem analog og digital form flere gange i udstyr. Nogle ting gør man bedst analogt, andre ting digitalt, men selve skiftene mellem analog og digital vil altid være bedst at holde så få, som mulige, med mindre man bruger ekstremt gode convertere.



Redigeret af Kenneth Lund - 27-December-2009 kl. 13:31
Mvh Kenneth WedMore Lund

Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :]
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu