recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Det er jungle og finde rundt i..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDet er jungle og finde rundt i..

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Thomas rod Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Det er jungle og finde rundt i..
    Sendt: 10-Februar-2010 kl. 10:09
Jeg har seriøst brug for hjælp, og jeg har besluttet mig for at oprette en profil og søge folkes råd på denne eminente side. Smile
 
Vi står i den situation at vores tv i stuen skal skiftes. Førhen havde jeg rimelig godt styr på det hele, men det er jo en jungel, hvor snart ingen kan finde rundt længere. Confused
 
Vores nuværende tv er et samsung Le32r75B.
Det er håbløst forældet, så næsten lige meget hvilket tv vi vælger og skifte til, vil det være en væsentlig forbedring.
 
Det nye tv skal bruges til at se fjernsyn på hovedsageligt DVB-C, DVD/BlueRay og gaming fra vores Wii, måske andet konsol i fremtiden, men ikke aktuelt.
 
Jeg har besluttet mig for at det skal 46" eller der omkring. Prisklassen ligger på max 10.000 MAX. Jeg kan godt lide samsung designet, og har diverse andre ting fra samme producent og regner også med at det skal være producenten af den kommende blueRay afspiller.
 
Jeg har kigget på følgende modeller
 
Samsung UE46b6060 og UE46b7070, men prisen er høj og jeg må indrømme at tykkelsen på tv'et og strømforbruget er ikke så betinget at jeg vil invistere 5000 mere end mit budget.
 
Jeg har også kigget på Sony kdl46w5500 og kdl46v5500, men jeg kan ikke finde ud af hvad den egetlige forskel er eller jo det kan jeg jo læse, men jeg kan ikke rigtig finde hvad og om om det har nogen betydning for mig.
 
Til sidst har jeg kigget på samsungs LE46b755, hvilket jeg egentlig læner mig mest op af. Det er et samsung (så passer det med resten) og så har det umiddelbart de samme features som som de første nævnte LED samsung modeller.
 
Jeg kan overhovedet ikke finde rundt i det så alt hjælp vil jeg sætte pris på. Prisen har meget og sige for mig da vi skal have en lille og pengene skrymper dag for dag..
 
Beklager det lange indlæg, jeg håber i når igennem det og vil hjælpe... Smile
Til top
Irenicus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-December-2009
Status: Offline
Point: 1020
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2010 kl. 10:27
Overvej evt. nogle plasmaskærme fra f.eks. Samsung, LG eller Panasonic. Billedet er bedre og Panasonic'erne er generelt best buy skærme.
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2010 kl. 10:36

Det er ganske simpelt - du skal bare vælge et Panasonic plasma tv. Overvej G modellen fra 2009 der fås i 46" til en ganske favorabel pris.Wink

Til top
Thomas rod Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2010 kl. 10:44
hvad er det der gør, at i siger jeg skal vælge en plasma frem for en lcd. Jeg mangler begrundelser eller argumenter.. når jeg kigger på de de forskellige skærme kan jeg umiddelbart ikke se forskellen, jeg mener når jeg kigger rent fysisk på dem...
 
 
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2010 kl. 12:17

Har du set nogen skærme i hjemlige omgivelser? Tænker her plasma kontra LCD.

Eller udelukkende i butikker?
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2010 kl. 12:25
 
 Du kan ikke regne med et panel når det ses hos forhandleren, de er ofte justeret af pommeren til. Plasma har et, når korrekt indstillet et fantastisk billede, og har en hurtigere opdateringshastighed end LCD, kan efter fleres mening have mere genskin end LCD, men alt andet end lige, et godt valg.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2010 kl. 15:21

Åh Gud, endnu en tråd, hvor personen vil have hjælp til at vælge mellem forskellige LCD, og INGEN svarer på spørgsmålet. Hvad sker der? Dead

Er folk blevet til en flok papegøjer eller får, som ikke kan besvare et enkelt spørgsmål?

Det er så langt ude, at det er lige før manden kan få bedre hjælp i Elgiganten. Dér er i det mindste ingen, der råber PLASMA, så snart han kommer ind ad døren. 

SVAR: både et 755 og W5500 er gode valg. Den sidste lider dog mere af backlight bleeding. 755 har 200Hz, som faktisk gør en forskel ift. 100 Hz. Brug evt. søgefunktionen i forummet. Der er masser af tråde om netop de to.

Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2010 kl. 15:26
Førhen havde jeg rimelig godt styr på det hele, men det er jo en jungel, hvor snart ingen kan finde rundt længere.

Med sådan et statement er det da helt ok at komme med plasmaforslag. Desuden må jeg igen minde om at rigtig mange (de fleste?) på dette forum har Plasma som primært tv, hvorfor man ikke behøves være Einstein for at gætte sig til at de/vi anbefaler plasma.

Der er desuden intet i trådstarters første indlæg der indikerer at man har lagt sig fast på LCD. Det tyder snarere på at det er vanens magt da man har været vant til et LCD tv indtil nu.


Redigeret af Strange - 10-Februar-2010 kl. 15:29
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2010 kl. 15:31
Jeg mener nu også man får mest tv for pengene ved at købe et plasma frem for LCD.
Når nu trådstarter skriver at pengene er et parameter, så vil jeg absolut mene at det skal foreslås så det kan være med i overvejelserne.
Til top
Thomas rod Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2010 kl. 15:42
Tak for det ene svar, og en forfærdelig masse indlæg om plasma, men for at opsumere. Plasma, Nej har aldrig selv haft det, og har altid været stor tilhænger af Lcd, hvorfor ved jeg ikk. Det har nok altid været det nemmeste, men nu hvor jeg har Lcd, ser jeg ingen grund til at skifte til plasma, med mindre jeg kan få flere super gode argumenter for det.
 
Det er stadigvæk samsung le46b755, jeg læner mest til. Det fylder alle mine behov fuldt ud plus jeg er vild med tilslutningsmulighederne og de andre gejlede features der er ved det. For at præge diskutionen lidt vil jeg gerne over mod de modeller jeg har nævnt, men dermed ikke sagt at jeg lukker af for alt andet.
 
mangler de overbevisende argumenter, negative ting er der nok af. Jeg skal have lille så strømforbruget behøves ikke at fordobble hvis vi skal have nyt tv (plasma). Genskind i skærmen bliver nok meget aktuel da vores stue er enorm lys pga beliggendeheden, men ellers fyr løs.
 
Jeg har læst på forummet om de omtalte modeller og læst anmeldelserne på flatpanels.dk, samt andre steder, jeg vil bare gerne være ekstra sikker i min sag.
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2010 kl. 15:50
Oprindeligt skrevet af Thomas rod Thomas rod skrev:

, men nu hvor jeg har Lcd, ser jeg ingen grund til at skifte til plasma, med mindre jeg kan få flere super gode argumenter for det.
 
 
 
Overlegen billedkvalitet.
 
 
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2010 kl. 15:56
Tak for det ene svar, og en forfærdelig masse indlæg om plasma


Med sådan et svar skal du nok ikke forvente alt for mange svar.

Men:

Meget bedre billedkvalitet (både sortniveau og shadow detail) osv. osv. Du har lagt dig fast på lcd så der er ingen grund til at skrive de mange andre fordele.


PS. Det er en misopfattelse at Plasma bruger SÅ meget strøm!!! Lyse scener = mere strøm
Mørke scener = mindre strøm.

LCD = samme strøm hele tiden...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu