recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dilemma
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dilemma

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dilemma
    Sendt: 23-November-2023 kl. 18:29
Hej alle

Jeg har en Panasonic HDD-recorder, men som I måske ved, så er Panasonic stoppet med at tilbyde fjernoptagelse via deres app. Dvs man kan ikke længere via app'en programmere optagelser.
Det er et kæmpe problem for mig, da jeg rejser meget og ser udsendelserne når jeg er tilbage i DK.
Det er en betingelse at jeg kan optage udsendelserne og se dem senere når jeg har tid.

Jeg har Viaplay pakke med Formel 1 samt 3+. Men jeg gik og tænkte lidt over en iptv løsning fra fx Hakuna-tv.com eller IPTV4K med IPTV Smarters Pro app. Nu håber jeg ikke der bliver total shitstorm pga. at jeg nævner dette... Jeg har tænkt mig at beholde mine Viaplay abonnementer, men som sagt, da jeg ikke kan fjernprogrammere optagelserne, så må jeg se efter en anden løsning.

Mit spørgsmål her er, kender I til disse "udbydere"? Jeg tænkte på en Xiaomi box til mit TV ( mit LG B9 kan muligvis også installere apps'ene) men hvordan kan jeg optage?
Alternativt vil jeg også kunne acceptere at optage udsendelserne på min laptop når jeg er ude. Kan VLC optage?
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4263
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2023 kl. 19:23
DR og TV2 har arkiv, så ikke nødvendigt at optage. Jeg ved ikke med Viasat, så den optager du på den bærbare.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2023 kl. 05:19
Hvilke type tv-programmer vil du gerne optage? Udbyderne har jo efterhånden omfattende arkiv, og hvis der er arkivindhold af natur (film, serier, tv-programmer, dokumentarer osv.) så ligger de jo næsten med garanti til streaming et eller andet sted – ingen grund til at være slave af tv-kanalernes programplanlægning.
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2023 kl. 07:51
Det lyder lidt som en lam undskyldning for at få noget billigere (pirat-)TV - TV3+ m.fl. kan du jo optage på distancen via din PC. Og F1 TV har års arkiver og opdateres hele tiden.

Bortset fra det, kan du optage IPTV på din Xiaomi box - og muligvis også på dit LG TV afhængig af hvilke apps, der er tilgængelige. Du bruger appen til at optage. 

SmartIPTV virker fx. på Android/Google TV (og på LG TV, hvis du ændrer opsætningen til et land udenfor Norden)

Du kan jo teste det med nogle af de legale udbydere af gratis IPTV. 

Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2023 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvilke type tv-programmer vil du gerne optage? Udbyderne har jo efterhånden omfattende arkiv, og hvis der er arkivindhold af natur (film, serier, tv-programmer, dokumentarer osv.) så ligger de jo næsten med garanti til streaming et eller andet sted – ingen grund til at være slave af tv-kanalernes programplanlægning.

Jeg er total gammeldags og tænkte ikke i de baner med arkiv. Jeg har bare været vant til at optage det jeg ville. Færdig bum. Arkiver er selvfølgelig en gangbar løsning, dog ville jeg helst bare optage det jeg vil se. Vanens magt. Dengang jeg sidst så noget fra DRs arkiv, var billedkvaliteten elendig og det hakkede. Slet ikke noget der kunne ses på en tv skærm.

Men det kunne da være interessant at høre hvordan I foreslår jeg griber det an med at se tv fra min laptop. Et langt hdmi-kabel? 
Jeg vil fx se en udsendelse fra tyske VOX's arkiv. Jeg er ikke sikker på at deres player tillader at jeg caster billedet over på mit tv. Jeg kan i hvert fald ikke se Chromecast symbolet nogen steder.


Redigeret af Steen F. - 24-November-2023 kl. 22:59
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2023 kl. 00:36
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:


Jeg er total gammeldags og tænkte ikke i de baner med arkiv. Jeg har bare været vant til at optage det jeg ville. Færdig bum. Arkiver er selvfølgelig en gangbar løsning, dog ville jeg helst bare optage det jeg vil se. Vanens magt. Dengang jeg sidst så noget fra DRs arkiv, var billedkvaliteten elendig og det hakkede. Slet ikke noget der kunne ses på en tv skærm.

Men det kunne da være interessant at høre hvordan I foreslår jeg griber det an med at se tv fra min laptop. Et langt hdmi-kabel? 
Jeg vil fx se en udsendelse fra tyske VOX's arkiv. Jeg er ikke sikker på at deres player tillader at jeg caster billedet over på mit tv. Jeg kan i hvert fald ikke se Chromecast symbolet nogen steder.

Der er ikke noget der hakker, når jeg ser noget fra DRs arkiv, så det virker fint.

Du behøver ikke bruge hdmi-kabel for at få billederne fra din laptop over på dit TV. Hvis playeren hos VOX ikke har Chromecastsymbol og den kører i en webbrowser, så kan du med Chromebrowseren sende det til din Chromecast tilsluttet dit TV. 

Det er bare at åbne en side i Chrome, klikke på symbolet for Chromecast og så på din laptop udvide sidevisningen, så den fylder hele skærmen.

Mht VLC - ja, den kan optage, men det kræver jo, at du er tilstede og sætter optagelsen igang på din laptop.
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2023 kl. 20:08
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Der er ikke noget der hakker, når jeg ser noget fra DRs arkiv, så det virker fint.

Du behøver ikke bruge hdmi-kabel for at få billederne fra din laptop over på dit TV. Hvis playeren hos VOX ikke har Chromecastsymbol og den kører i en webbrowser, så kan du med Chromebrowseren sende det til din Chromecast tilsluttet dit TV. 

Det er bare at åbne en side i Chrome, klikke på symbolet for Chromecast og så på din laptop udvide sidevisningen, så den fylder hele skærmen.

Mht VLC - ja, den kan optage, men det kræver jo, at du er tilstede og sætter optagelsen igang på din laptop.

Arkiver er vejen frem Confused
Og så forsøger jeg med Chromecast i browseren.
Mht. den VOX udsendelse jeg gerne vil optage, så er det en udsendelse der bliver sendt 1 gang om ugen, men kun den seneste udsendelse ligger gratis tilgængelig i deres arkiv. Så derfor vil jeg gerne optage den.

Kender du til en afspiller/optager i stil med VLC som kan programmeres til at optage, så jeg kommer lidt tættere på min gamle løsning - som unægtelig var lidt nemmere.



Redigeret af Steen F. - 26-November-2023 kl. 20:11
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2023 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Hej alle

Jeg har en Panasonic HDD-recorder, men som I måske ved, så er Panasonic stoppet med at tilbyde fjernoptagelse via deres app. Dvs man kan ikke længere via app'en programmere optagelser.
Det er et kæmpe problem for mig, da jeg rejser meget og ser udsendelserne når jeg er tilbage i DK.
Det er en betingelse at jeg kan optage udsendelserne og se dem senere når jeg har tid.

Jeg har Viaplay pakke med Formel 1 samt 3+.
.....
Hvordan modtager du signal, coax kabeltv eller???
Fra hvilken udbyder???
Panasonic recorderen er vel kun til antenne/kabeltv Smile
Mvh. JørgenT
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2023 kl. 21:59
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Hvordan modtager du signal, coax kabeltv eller???
Fra hvilken udbyder???
Panasonic recorderen er vel kun til antenne/kabeltv Smile

Jeg har coax kabel via den lokale antenneforening som får signalet fra Stofa.
Ja Pana'en er kabel-versionen.


Redigeret af Steen F. - 26-November-2023 kl. 21:59
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2023 kl. 09:07
Jeg kender ikke Stofa voldsomt, og ved ikke om deres app løsning kan bruges til optagelse?

Ved Yousee kan man logge ind på PC med sit abonnement og sætte og se optagelser i "Skyen", men nok med nogle begrænsninger i udlandet.
Mener man skal betale ekstra for at se TV2  i udlandet. 

Alternativt bruger PC med tuner og DVBViewer som "recorder", hvor browser bruges som programmerings interface, og med rette tilladelser/opsætning kan tilgåes som fjernprogrammering.


Redigeret af JørgenT - 27-November-2023 kl. 09:20
Mvh. JørgenT
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4446
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2023 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvilke type tv-programmer vil du gerne optage? Udbyderne har jo efterhånden omfattende arkiv, og hvis der er arkivindhold af natur (film, serier, tv-programmer, dokumentarer osv.) så ligger de jo næsten med garanti til streaming et eller andet sted – ingen grund til at være slave af tv-kanalernes programplanlægning.

Jeg er total gammeldags og tænkte ikke i de baner med arkiv. Jeg har bare været vant til at optage det jeg ville. Færdig bum. Arkiver er selvfølgelig en gangbar løsning, dog ville jeg helst bare optage det jeg vil se. Vanens magt. Dengang jeg sidst så noget fra DRs arkiv, var billedkvaliteten elendig og det hakkede. Slet ikke noget der kunne ses på en tv skærm.

Men det kunne da være interessant at høre hvordan I foreslår jeg griber det an med at se tv fra min laptop. Et langt hdmi-kabel? 
Jeg vil fx se en udsendelse fra tyske VOX's arkiv. Jeg er ikke sikker på at deres player tillader at jeg caster billedet over på mit tv. Jeg kan i hvert fald ikke se Chromecast symbolet nogen steder.

DRs arkiv er samme eller bedre kvalitet end deres tv-kanaler (op til 1080p og i enkelte tilfælde 4K i arkivet). Det kræver dog, at man bruger en streamingboks. Hvis du ofte optager fra DR så kan jeg anbefale at bruge deres DRTV app. Den er ret god efterhånden og koster ingenting. TV 2 Play appen giver gratis adgang til TV 2 regionerne, og derfra kan man købe TV 2 kanaler i løskøb eller en større pakke.

Hvis arkiv og streaming er en vej, du påtænker at gå, så er det vigtigste først og fremmest at få sig lagt fast på afspilleren og TV-platformen. Her vil jeg anbefale Apple TV 4K boksen.

Det er generelt en dårlig idé at streame via en PC. Dels fordi PC'er som udgangspunkt står til 60Hz output, hvilket får alt dansk (og europæisk) indhold til at hakke, dels fordi streamingtjenester leverer lavere video og lydkvalitet via browseren end de gør via egne apps, bl.a. af hensyn til kopisikring. Og så er det naturligvis ikke særlig brugervenligt at sidde og skulle styre med mus og tastatur på PC'en, frem for en fjernbetjening.
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2023 kl. 10:51
I stedet for at skulle investere i en streamingboks, kan jeg bruge en app på tv'et? Eller måske endda en app på Pana HDD-optageren...

Redigeret af Steen F. - 27-November-2023 kl. 10:52
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu