recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > TV-stationer og kanaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Discovery Channel og skalering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDiscovery Channel og skalering

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Emne: Discovery Channel og skalering
    Sendt: 20-August-2009 kl. 21:29
Er jeg den eneste der har problemer med Discovery channel? Hvis jeg sætter TV'et til 16:9, så har jeg sorte bjælker foroven og forneden. Hvis jeg sætter den til "auto", så zoomer den ud så halvdelen af Discovery logoet mangler og den nederste del af underteksten er klippet over. Heller ingen af de 3 zoom funktioner rammer et fuldt billede med undertekster.

Det skal siges at det er det analoge YouSee signal og jeg kan ikke huske hvordan det var på digital, men jeg vil så gerne se Mythbusters og det er belastende at skulle mangle halvdelen af den nederste undertekst, hvis man gerne vil have et 16:9 billede og jeg er slet ikke sikker på, at uanset hvad jeg vælger, at det er så er et 16:9 billede, da det er den eneste kanal jeg har oplevet, som opfører sig sådan.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 21:53

 

 Discovery sender i 16:9, så hvorfor den ikke er det i DK udgaven eller hvorfor der ikke er 16:9 flag på ved jeg ikke, men når TVet selv retter til i AUTO, så er der en Overscan som du beskriver det. UK udgaven har korrekt AR.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 22:08
Det var netop "overscan" jeg sad og ikke kunne komme på
Jeg kunne huske at jeg havde hørt om problemet før, da min nabo havde fortalt, at det var et problem på visse kanaler med den gamle YouSee HD boks, bl.a. 3+ gjorde det vist med den boks.

Men når den gør det analogt, er det så YouSee problemet ligger ved eller?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 22:14

 

 Det er samme resultat ved Digital modtagelse, der er som skrevet ikke 16:9 signal på. Så kanalen udsendes sikkert ikke i det format i DK.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 22:22
Nu må Discovery lige få spændt hjelmen lidt ind, det kan ikke være rigtigt at man har en interessant kanal og så ødelægger den 
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2009 kl. 22:33

 

 Det har du ret i, sidder lige nu og ser på UK udgaven, og der er korrekt AR, udsendelsen er delvist i Pillar box, da der er noget materiale der er i 4:3, men Mythbusters og meget andet er i ægte 16.9. Det meste sendes sideløbende på deres HD udgave.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu