recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Divx filer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDivx filer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Figaro01 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Maj-2006
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Emne: Divx filer
    Sendt: 01-Januar-2008 kl. 21:12

Kan de gængse MP3 afspillere (Sony, Ipod, Samsung mfl.) afspiller divx filer - (har lige "opdaget" siden Stage6 hvor en række af mine favorit bands kan downloades i divx format)

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2008 kl. 22:40
Check manualen!!

DivX er MPEG-4 part II ASP. Hvis der kun står MPEG-4 afspilning, er det formentlig kun MPEG-4 part II SP, og det omfatter ikke DivX. PSP kan afspille SP men ikke ASP (DivX), så vidt jeg husker...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
mhp03 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 11:06

Jeg har netop købt en ny iPod Nano (den med farvedisplay på fronten), og den kan afpsille videofiler. Jeg har dog lidt problemer med at få mine .avi filer konverteret til et format, der kan lægges ind i iTunes. Konverteringen går egentlig fint nok, jeg bruger "Free iPod Video Converter" fra Jodix. Filer fra eksempelvis YouTube kan hentes, og konverteres i dette program. Og det fungerer fint. Men problemet opstår med større filer... Konverteringen går tilsyneladende fint, og der oprettes en ny fil i QuickTime format. Men jeg kan ikke ligge filen ind i iTunes, og kan heller ikke afspille den i QuickTime.

Nogen, der kan hjælpe? 

Til top
Figaro01 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Maj-2006
Status: Offline
Point: 166
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2008 kl. 17:15

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Check manualen!!

DivX er MPEG-4 part II ASP. Hvis der kun står MPEG-4 afspilning, er det formentlig kun MPEG-4 part II SP, og det omfatter ikke DivX. PSP kan afspille SP men ikke ASP (DivX), så vidt jeg husker...

Tak - da jeg står i en købssituation er det ikke helt så nemt at checke manualen, men har efterhånden studeret en række specifikationer på nettet og det er kun Creative Zen som positivt nævner DivX - øvrige nævner kun MPEG-4 uden nærmere angivelse. Men DivX kan måske nemt blot koverteres til et andet format.  

Til top
Freddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-November-2005
Status: Offline
Point: 181
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 14:02
Umiddelbart kan man ikke afspille AVI'er på en Ipod uden at konvertere dem...hvilket i sig selv er en meget omstændig proces. En film i god AVI format fylder ca. 700-800 MB og det samme i Ipod's Quicktime format.

Sony's PSP kan ikke endnu, men taget i betragtning af at PS3'eren lige har tilføjet den funktion, kan der vel ikke gå lang tid før den kan.

Et godt og sikkert bud ser ud til at være Creative's Zen Vision W der tager hele molevitten.

Til MHP03: Prøv at lægge filen i en mappe, og derefter "tilføj mappe" istedet for at "tilføje fil"...det virker nogle gange hos mig. Lyder sært, men fungerer som sagt nogle gange.

/ F
Til top
mhp03 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 14:21

Oprindeligt skrevet af Freddy Freddy skrev:

Umiddelbart kan man ikke afspille AVI'er på en Ipod uden at konvertere dem...hvilket i sig selv er en meget omstændig proces. En film i god AVI format fylder ca. 700-800 MB og det samme i Ipod's Quicktime format.

Sony's PSP kan ikke endnu, men taget i betragtning af at PS3'eren lige har tilføjet den funktion, kan der vel ikke gå lang tid før den kan.

Et godt og sikkert bud ser ud til at være Creative's Zen Vision W der tager hele molevitten.

Til MHP03: Prøv at lægge filen i en mappe, og derefter "tilføj mappe" istedet for at "tilføje fil"...det virker nogle gange hos mig. Lyder sært, men fungerer som sagt nogle gange

/ F

Tak for dit svar... Nu har jeg konverteret filen til mpeg4 format med et program, der egentlig er til konvertering til PSP (PSP Video 9). Filen kan nu afspilles af QuickTime. Dog er der ikke noget billede på - kun lyd. Jeg kan godt tilføje filen til mit iTunes musik bibliotek, men ikke til film biblioteket. Jeg har desuden forsøgt at tilføje mappe i stedet for fil - det fungerer desværre heller ikke...!

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu