recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DIY TV bord a'la Clic/Frislev
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDIY TV bord a'la Clic/Frislev

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
twilight Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af martinbf martinbf skrev:

Har selv tænkt på at lave et TV møbel, men er dog ikke kommet igang endnu.
Har fundet denne her hjemmeside med alt i hængsler osv.
http3gs2F/www.beslaFaFa>

Trykmagnetlås:
http://www.beslagskassen.dk/shop/product_info.php?products_id=43&osCsid=3b8d42dcf15dbec77c552327b9c18581
http://www.beslagskassen.dk/shop/product_info.php?products_id=41&osCsid=211b3604bf223dad3a3fb31a6f16235b

Hængsel:
http://www.beslagskassen.dk/shop/product_info.php?cPath=54_92_147&products_id=909&osCsid=57ea7988fd7f58aa9f0be297db07b0be


Fin side! Smile
Når du vil montere hængslet, så kan du bruge et forstnerbor
http://www.harald-nyborg.dk/d-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6125&n=10
til at lave (jeg mener det er ø35 mm) centreringshullet.
De borer fint i MDF plade, og så er man fri for at lave et plørehul til hængslet.

Edit: Husk bagpladen til hængslet
http://www.beslagskassen.dk/shop/index.php?cPath=54_302&amp;osCsid=e2501e1e73f2eb990979b49b150c3eaf


Redigeret af twilight - 21-Marts-2010 kl. 20:33
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2010 kl. 19:37
Ud fra dine tegninger får du så ikke problemer med at hænge skabet op på vægen. Synes ikke rigtigt du har noget at bore fast i væggen med, da du har et hulrum pga. ventilationsrummet. Så har du kun siderne på skabet der er i kontakt med vægen. 
Med forstærker, center, afspiller skal skabet nok kunne bære op til min. 40 kg måske mere afhængigt at udstyr.
Så skal man have nogle "klodser" i hver side af skabet og bore ind eller har jeg overset noget. 

Ellers fedt projekt.

Ellers skulle man have en "liste" i bunden af skabet man borer ind i vægen som skabet delvis hænger på + evt. i kombination med "klodserne"

Jeg har ikke prøvet noget lignende men tror også selv jeg ville sådan et skab, men ved da god planlægning i forvejen og sved, blod og tårer så kan alt lykkes.

Men jeg får helt lyst til at lave mit eget skat. Hvis jeg skulle købe et blev det nok:

og så skelettet med 2 skabe. Det kunne man så evt. hænge op på vægen. Men så har du jo problemet med udluftning. Så en DIY løsning tror jeg nok er bedst.

Til top
Firebird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2195
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2010 kl. 20:14
Du kan også bore nogle huller i bunden til at få kold luft ind nedefra, og bore nogle huller i toppen af siderne så du kan få den varme luft ud. På den måde får du en god og konstant cirkulation. Det er nok sådan jeg selv gør det med mit næste DIY TV møbel.
Venlig hilsen Firebird {;-)

Lytter til en del til 3 Doors Down, AC/DC, Billy Idol, Bruce Springsteen, Daughtry, Dire Straits, Evanescence, ZZ Top, og Within Temptation.

JVC X3
?
?
?
?
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2010 kl. 20:51
Super nice tråd! Har ledt efter de beslag der og har ikke kunnet finde dem på nettet nogle steder.

Mit DIY hifi-møbel projekt starter engang i næste uge. Regner med at lave det i gennemfarvet sort mdf som så bliver behandlet med noget skibslak. Ventilation har jeg lavet ligesom frislev gør det med huller i bunden og så en blæser i. Ved godt varm luft stiger op ad men bare luftcirkulation gør altså alverden.

http://picasaweb.google.com/Brian.fro/DIYHifiMBel#5483817020226875666

Angående ophæng så regnede jeg med at købe de beslag frislev eller clic bruger medmindre jeg finder noget andet... kan dog ikke lige finde ud af hvor meget de rent faktisk kan holde til.

Redigeret af Briam - 17-Juni-2010 kl. 20:53
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2010 kl. 21:00
Folk på hifi4all siger man lige så godt kan skære en planke i to i en vinkel, og bruge disse til at sætte op på væggen. Det skulle holde mindst lige så godt. Frislev's kan tage 50 kg.

Jeg fik dem fremvist i en butik, hvor de gav sig lidt for meget da jeg lænede mig op af en af dem. Det kan godt holde udstyr i den lette ende af skalaen, men til mine DIY effekter på 20 kg. stykket ville jeg ikke turde hænge det op.

Briam, et godt råd: tag af få det skåret ud i  byggemarkedet og betal de par hundrede ekstra. Det sparer SÅ meget tid ikke at skulle stå med stållinial, tommelstok, målebåd, blyant, savklinge og et stykke træ for at sikre lige snit. Det kan nemt tage lang tid..
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2010 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Folk på hifi4all siger man lige så godt kan skære en planke i to i en vinkel, og bruge disse til at sætte op på væggen. Det skulle holde mindst lige så godt. Frislev's kan tage 50 kg.
Jeg fik dem fremvist i en butik, hvor de gav sig lidt for meget da jeg lænede mig op af en af dem. Det kan godt holde udstyr i den lette ende af skalaen, men til mine DIY effekter på 20 kg. stykket ville jeg ikke turde hænge det op.
Briam, et godt råd: tag af få det skåret ud i  byggemarkedet og betal de par hundrede ekstra. Det sparer SÅ meget tid ikke at skulle stå med stållinial, tommelstok, målebåd, blyant, savklinge og et stykke træ for at sikre lige snit. Det kan nemt tage lang tid..


Forstå ikke helt det med planken... kan du forklare det på en anden måde?

Jeg har bestemt overvejet at få det skåret ud men tror måske min svigerfar kan klare opgaven. Har heller ikke besluttet mig for om der skal skæres i smig eller ej endnu det får han også lov at bestemme :)
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2010 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Folk på hifi4all siger man lige så godt kan skære en planke i to i en vinkel, og bruge disse til at sætte op på væggen. Det skulle holde mindst lige så godt. Frislev's kan tage 50 kg.
Jeg fik dem fremvist i en butik, hvor de gav sig lidt for meget da jeg lænede mig op af en af dem. Det kan godt holde udstyr i den lette ende af skalaen, men til mine DIY effekter på 20 kg. stykket ville jeg ikke turde hænge det op.
Briam, et godt råd: tag af få det skåret ud i  byggemarkedet og betal de par hundrede ekstra. Det sparer SÅ meget tid ikke at skulle stå med stållinial, tommelstok, målebåd, blyant, savklinge og et stykke træ for at sikre lige snit. Det kan nemt tage lang tid..


Forstå ikke helt det med planken... kan du forklare det på en anden måde?

Jeg har bestemt overvejet at få det skåret ud men tror måske min svigerfar kan klare opgaven. Har heller ikke besluttet mig for om der skal skæres i smig eller ej endnu det får han også lov at bestemme :)

øverste del på møblet, nederste del skrues på vægen..



En skrue for hver 10-15 cm og det kan holde til en del. Det eneste som er galt med denne er at det er meningen den skal skrues i toppladen, hvilket giver unødigt stress og fleks i denne. Så mit råd vil være at foretage snittet længere nede og skrue den i bagpladen. Det sætter dog krav til en rimelig godstykkelse på bagpladen.
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2010 kl. 22:02
Så fatter jeg det. Lyder til at være en meget fornuftig måde at lave det på og så spare jeg penge til beslag.

Vil nok helst undgå at bruge bagpladerne som bærende element da det var min plan de skal kunne tages ud og kun sidde fast med nogle magneter eller ligende. Kan være jeg skal overveje nogle støtte plader der går bag bagpladen fra top til bund.
Til top
ivan.rene Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 21-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2010 kl. 23:13
Jeg er også igang med overvejelser om at bygge selv, har du overvejet at lave dit design med 3 rum, så du evt. i fremtiden har plads til en center højtaler ;-)

Mvh Ivan
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2010 kl. 00:05
Det har han også såvidt jeg kan se - 3 rum i det midterste.
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2010 kl. 07:46
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Det har han også såvidt jeg kan se - 3 rum i det midterste.


Trådstarters har kun 2
http://picasaweb.google.com/mypublicprojects/Project2DIYTVBord#5450646175544645922
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Status: Offline
Point: 722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2010 kl. 09:36
fan controller, se her:
vildt billig og simpel konstruktion og den virker bare perfekt,
du kan indstille temperatur punktet hvor blæseren skal stoppe,
og jo varmere det bliver over setpunktet, jo hurtigere køre blæseren.
ideen er at dette er helt selv regulerence når det er monteret korrekt samt indstillet korrekt,
 
Alle ved at alt elektronik grej lever dobbelt så længe for hver 6 grader du kan gøre temperaturen lavere, samt 4 gange så langtid hvis du kommer 12 grader ned, osv
selv ganske lidt luft flow vil netop gøre dette for dig !
Det smarte ved at blæseren stopper når der ikke er behov for at køle, er at du spare på støv
der bliver flyttet rundt.
Lav det sådan at du blæser i den naturlige retning, dvs op !
blæseren kan være en stor diameter, dvs så vil den dreje langsomt rundt = lav støj
papst er et kendt mærke for lav støjs typer, deres fluid lejer larmer mindre end kuglelejerne,
samtiding bør de monteret blødt, ikke skrues direkte fast i store træplader som larmer mere.
 
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu