recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dæmpeled til DVB-T
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dæmpeled til DVB-T

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 19:37
De der flagknopantenner er altså ikke verdens syvende vidunder. Den kan let være i stykker.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 19:41

Jeg ville nu også bruge almindelige antenner.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 20:04
Det vil også hellere.

Men nu siger lokalplanen hvor jeg bor at der ikke må sættes antenner op. Det er sikkert noget yousee har haft stor indflydelse på.

Jeg har ikke tid til at gå ind i politik og få det ændret. Måske lidt meget at gøre ud af det.

Så derfor prøver jeg at få min flagknop til at fungere.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 20:09

Hvis der er en klausul mod opsætning af antenner, så må det være fordi man skal tilslutte sig det kabelnet der så er, det ville da også være nemmere, du har i Grundpakken de kanaler du selv nedtager samt lidt flere.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 20:27
Er dine stik og samlinger HF-tætte? Jeg har lige kastet en del penge efter at skifte alle mine stik ud med HF-tætte stik - jeg var i årevis plaget af et signal der i ugevis kunne køre uden problemer og så pludselig begynde med store udsving på signalet.

Jeg får DVB-C via fiber, så kabelfejl og fiber var testet igennem og var nærmest perfekt.

Alle mine kabler er 4-skærmet coax, men mine stik var simple f-connectorer til at "twiste" på kablet. Nu har jeg købt sådan nogle her til min 8-ports fordelerboks:
https://www.av-cables.dk/f-connector-stik/high-end-hf-taet-f-connector-metal-han-lte-protected.html og lignende stik til kablerne mellem slutdåser og TV/boks.

Måske kunne noget lignende hjælpe hos dig?
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 20:40
Der er ingen problemer når jeg bruger UHF antennen på loftet.

Så jeg tror ikke det er derfor.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

I perioder har jeg problemer med pixelering.
...
Jeg har smidt en UHF op under loftet. Her ligger styrken på 38%. En gang imellem ryger styrken helt op på 90% meget kort. 
Hvilken type antenne, lille uden særlig retningsbestemt?

Noget kunne tyde på du har en eller anden støjkilde i nærheden?

Har du mulighed/plads for flere passive UHF antenner på loftet?

Mvh. JørgenT
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 21:05
Hvis du vil afprøve teorien om overstyring af TV'et, kan du prøve med et variabelt dæmpeled, fx.: König F-Connector Variabelt dæmpeled. Men hvis det er forstærkeren i antennen som overstyres, hjælper det ikke Smile
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 21:13
Mener det har 12 eller 14 elementer.

Plads er der sådan set nok af.

Jeg har for øvrigt tjekket TV2 øst fra Vordingbrog senderen har styrke på ca. 80 % og at kvaliteten siger 100% helt stabilt. Så jeg overvejer at lægge flagstangen ned og dreje knoppen så signalet bliver svagere fra Hove.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:


Alle mine kabler er 4-skærmet coax, men mine stik var simple f-connectorer til at "twiste" på kablet. Nu har jeg købt sådan nogle her til min 8-ports fordelerboks:
https://www.av-cables.dk/f-connector-stik/high-end-hf-taet-f-connector-metal-han-lte-protected.html og lignende stik til kablerne mellem slutdåser og TV/boks.


Det stik du linker til er ikke et F-stik, men et almindeligt coax, selvom beskrivelsen siger noget andet.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 21:50
Alt efter hvor du bor, kan en alm antenne oppe under loftet tit gøre det.

Skal jeg forstå det som at du har to antenner, der begge modtager UHF, koblet sammen? Det er jeg sku ikke super stærk i, men jeg er da meget i tvivl om man kan det.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2016 kl. 21:52
Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:


Så jeg overvejer at lægge flagstangen ned og dreje knoppen så signalet bliver svagere fra Hove.

Vil det hjælpe? Den type antenne virker vel lige godt fra alle retninger?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu