recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dæmpeplader
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dæmpeplader

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juli-2013
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dæmpeplader
    Sendt: 23-Januar-2014 kl. 20:09
Jeg har en hjemmebio, hvor der er trægulv, vandskurede vægge og listelofter.

Mit rum bekræfter reglen om, at alt pænt, er en lydmæssig skod-løsning

På sigt vil jeg have Troldtekt op, men til den tid skal det være sort.....jeg tror bare ikke, at resten af familien vil have et sort loft, da rummet i de næste år også er vores stue!

Derfor er et kompromis, at hænge nogele dæmpeplader op og Alpha akustik laver nogen, men kan man ikke lave dem selv?
Jeg har set en hel del løsninger, bestående af en ramme, glasuld og noget matchende stof udenom.

En ting bekymrer mig, men det ser jeg ud til at være alene om: jeg vil f... ikke have glasuld i min stue. Det er kun et stykke porøst stof imellem mig og 50mm glasuld, eller Rockwool. Man kan også få noget papiruld, men ikke som bats....kun granulat. Det kunne ellers være en løsning.

Jeg kan ikke gennemskue, om det er vigtigt, at lyden har "frit udsyn" gennem isoleringen.
Sagt med andre ord: kan man lægge et lag dampspærre mellem isoleringen og stoffet, eller ødelægger det hele ideen?

Hvs man kan det, er det jo bare med at komme i byggemarkedet efter pinde og isolering, efterfulgt af en tur i Stof 2000 !

Jeg er meget modtagelig over for ideer og inputs.

Mvh. Michael
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 20:16
Ingen dampspær.
Jeg har selv brugt Rockwool i mit rum. Jeg tog selv kontakt med rockwool. Og de sagde at så længe at der ikke er ventileret , er det ikke noget problem.
Brug decomolton fra eks Preibe sceneteknik...billigt og pænt. Og beregnet til formålet. Troldtek loft er jo også åben. Så jeg tror ikke at forskellen på det og en stofløsning, er så forskelligt. JEG vil under ingen omstændigheder bruge glasuld. Jeg har haft rockwool batt i mit rum, i over 2 år. Og det har på ingen måder givet , bare det der ligner problemer.
Så kom du bare igang ;-)
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 20:20
Du kan også bruge "æggebakkeskum" hvis det bare er for at dæmpe de højere frekvenser. Har jeg selv gjort.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juli-2013
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 20:20
Jeg er ikke meget for det......

Hvad har du gjort? 50 mm almindelige bats og beklædt med molton på undersiden....that's it?
Man kunne jo lukke oversiden med plast....
Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juli-2013
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 20:21
Hvad er æggebakkeskum?

Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 20:27
Det grålige skum der blandt andet ses brugt i lydstudier.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 20:32
Han tror det er lavet af æggebakker :-O. Nej det er faconen fra bunden af æggebakker, bare lavet i skummateriale.
Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juli-2013
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 20:34
Så så....jeg er med
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 20:47
jeg har netop lavet akustik paneler til bagvæggen i min hjemmebio som du ka se i min tråd her:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=113062&PID=1144227

pris ca 600,- ( træ , rockwoll bats, stof )

det bedste tweak jeg har lavet..!

Redigeret af strecker - 23-Januar-2014 kl. 20:49
Til top
Dichael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Juli-2013
Status: Offline
Point: 197
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dichael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 20:56
Det ser fint ud og dem kan jeg også sagtens lave.

Eneste anke er stadig, at jeg stritter imod ideen med at have isoleringsmateriale indendør, uden at det er adskilt af en dampspærre....men jeg kommer nok til at indse, at det er sådan, det kommer til at blive.
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 28-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 21:01
Så længe der er stof hele vejen rundt ( også på bagsiden ) så burde det ikke udgøre nogen fare.
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2014 kl. 21:02
25 - 35% af væggene i min bio er mineral uld bag molton, heller ingen problemer her..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu