recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR 1 Problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR 1 Problemer

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
raunow Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér raunow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 18:17
Jeg har haft samme problem siden 11/1på WMC Windows 7 32-bit DVB-T modtagelse på Hauppauge tuner kort.

TV avisen hakker voldsomt. Optagede film og shows på DR1 kører uden problem.
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bobben Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af borema borema skrev:

Samme problem her.
 
Observerede det første gang igår, men det er helt sikkert kommet i forbindelse med skiftet d. 11. januar. TV-Avisen , sporten etc. helt umuligt. Den efterfølgende film var der ingen problemer med.


Film/drama/serier er produsert progressivt.  Siden det er TV det er snakk om så blir slikt innhold i praksis synlig som 25 frames pr. sekund progressivt.  Når slikt innhold sendes så vil H.264 koderen sende mye mindre kompleks data.

Når det sendes live TV så vil det være skutt 50 bilder i sekundet.  Dette gjør at H.264 koderen må sende en mer kompleks datastrøm som krever mer prosessorkraft å dekode.  Er i tillegg innholdet skutt i 720p eller 1080i så blir dataene H.264 koderen sender enda mer kompleks.
Problemet med dekoding er antagelig en "bug" i en kodek eller for svak CPU i PC eller grafikkkort.
Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 19:04
Jeg kan ikke helt se at det kan være et dekoder problem hvis andre software pakker , fx. WinTV v7, TransEdit (DVB-viewer) ikke giver problemet. Det er vel samme codec til alt på samme pc - eller har jeg forstået det med codec forkert?
Til top
stefanb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 452
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stefanb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af Christian_S Christian_S skrev:

Jeg har samme oplevelse med at DR1 live programmer hacker i det - typisk TV avisen, aftenshowet.
Mit setup er Core i5, 2 x HD Homerun dual tuner, gigabit lan, dvb-t.

Jeg har gen-skannet mine kanaler i Windows 7 Media Center, men jeg ved endnu ikke helt om det har hjulpet. DR1 og DR2 har 100% quality i Media Center. De øvrige DR kanaler har 95% quality i media center.

Hvis man ikke viste bedre skulle man tro at DR1 bruger en encoding til Live og en anden encoding til "båndet" materiale.
- Chr
 
Tænkte lidt det samme..
Nu bruger jeg godt nok Mediaportal, men jeg har altid brugt Microsoft DTV-DVD codecs til både lyd og billede til live tv, men det fik ende her d11. Lyden forsvandt på dr1 og dr2 og nu er jeg så gået over til divx codec til lyden.
Måske kunne det være at det var nødvendigt at bruge et andet lyd eller billedcodec i WMC også?


Redigeret af stefanb - 17-Januar-2012 kl. 19:21
Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 19:57
Måske har lyden noget med det at gøre. DR har selv skrevet at de har problemer: http://www.digi-tv.dk/Forbrugerudstyr_og_antenner/dolby_surround.asp 
"DR1 med multikanallyd, men ikke endnu 

Det er planlagt, at DR1 skal benytte samme lydopsætning som DR HD, der er beskrevet nedenfor. I forbindelse med den tekniske MUX1 omlægning fra MPEG2 til MPEG4 har det imidlertid vist sig, at DRs transmissionsudstyr ikke håndterer DR1s 5.1 multikanallyd på en tilfredsstillende måde. Resultatet er, at DR1 derfor i en kortere periode kun vil blive udstyret med HE-AAC stereolyd. "

Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2012 kl. 21:20
Jeg har lige prøve at debugge udsendelsen og finder at Bitrate hele tiden svinger mellem 3 og 9 Mbit, Frame Rate skifter fra 50 til 25 hver gang den hakker i det og der bliver registreret flere Corrupt Frames hver gang den hakker.
 
Er der nogen som ud fra de informationer kan fortælle hvad vi kan gøre ved det ?
Til top
raunow Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-November-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 7
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér raunow Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 10:20
Jeg prøvede at følge lidt med igår på DR1:

- 18.00 - 18.30 Præproduceret program om ambulancer - Ingen problemer
- 18.30 - 19.05 Live TV-Avisen (inkl. omstilling til Aftenshowet inden vejret) - Hakker og lyd falder ud
- 19.05 - 20.00 Live Aftenshowet - Ingen problemer
- 20.00 - 21.00 Præproduceret DR dokumentar - Ingen problemer
- 21.00 - 22.00 Live TV-Avisen - Hakker og lyd falder ud
- 22.00 - 22.45 Præproduceret serie - Ingen problemer

Så hos mig er problemet ikke på al DR1 live TV, men kun på TV-Avisen (inkl magasiner, sport og vejr) . Især bemærkelsesværdigt, at når aftenshowet er inde i TV-Avisen med en teaser, hakker det, men når de selv sender er der ingen problemer ?
Til top
Stub Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 177
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stub Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 18:47
Er der nogen der kan se TV avisen i MC uden at det hakker ???
Er der nogen der har kontaktet DR for at høre om /gøre dem opmærksomme på problemet?
Til top
sirvival3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 168
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sirvival3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2012 kl. 20:15
Jeg bruger dvbviewer og oplever at DR køre kører rimeligt, hvis jeg bruger cyperlinks codeks, men at det hakker, hvis jeg bruger divX. Sjovt nok er det lige omvendt med tv2.
 
Som jeg forstår det, så understøtter divX ikke hardware acceleration, og derfor overvejer jeg et indkøb af coreAVC, som skulle understøtte ha - men om det virker ved jeg ikke (endnu).
Til top
Cossie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 12-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 30
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cossie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 21:18
Jeg har samme problemer TV-Avisen er blevet helt umuligt at se efter skiftet d. 11/1
 
Jeg har før nogen gange haft problemer med at se TV fra DR HD, men ellers aldrig nogle problemer i den her stil.
 
Jeg ser TV via DVB-T, WMCx86 på en Asrock ION 330HT, og en TerraTec T3 tuner
 
Havde troet indtil jeg fandt den her tråd at det var pga for sløv hardware..
 
/Jesper
Til top
johansenit Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 30-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johansenit Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 21:23
do her, præcist det samme Cossie

/per
Til top
Fod Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-November-2009
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fod Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Stub Stub skrev:

Er der nogen der har kontaktet DR for at høre om /gøre dem opmærksomme på problemet?
Jeg har netop sendt følgende til DR Udsendelse (teknikinfo@dr.dk):
Citér Til DR Udsendelse
DR Byen
Emil Holms Kanal 20
0999 København C
 
Efter skiftet 11/1-2012 er der angiveligt benyttet en speciel indstilling ved udsendelser af live-tv på DR1 via DVB-T, der giver problemer:
 
Fejl: Liveudsendelser på DR1 kan ikke afvikles på pc'er med Windows Media Center via DVB-T efter 11/1-2012 uden artefakter i billede og udfald i lyd.
 
Karakteristika:
  • Reproducérbar.
  • Billede stopper ca. hvert/hvert andet sekund, og der er samtidig lydudfald.
  • De ramte brugere oplever samme fejl uafhængigt af modtage-hardware (fejlen er ikke afhængig af tuner eller performance af pc'en)
  • Skyldes ikke modtageforhold: Alle andre kanaler på samme MUX fungerer fint.
  • Ramte brugere har ikke problemer med andre DR-kanaler via DVB-T - heller ikke DR HD.
  • Live-udsendelser rammes hårdere - isæt tv-avisen.
  • En bruger har oplever, at "Bitrate hele tiden svinger mellem 3 og 9 Mbit, Frame Rate skifter fra 50 til 25 hver gang den hakker i det og der bliver registreret flere Corrupt Frames hver gang den hakker."
Omfang: Alle brugere af Windows Media Center, der modtager DR1 via DVB-T.
 
Venligst,
[...]
-- 
Jakob


Redigeret af Fod - 20-Januar-2012 kl. 21:48
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu