recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DR live stream uden undertekst på danske udsendels
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DR live stream uden undertekst på danske udsendels

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DR live stream uden undertekst på danske udsendels
    Sendt: 11-Januar-2024 kl. 10:21
Ved flow TV bruges TTV s.888 til undertekster. Men nu hvor jeg streamer live TV, er det ikke muligt at få undertekster fra min apple TV. På TV2 er der altid mulighed for undertekster.

Så jeg skal vælge arkiv udgaven af live TV udsendelsen på DR for at få undertekstet. Og her tænker jeg ikke på nyheder og andre direkte udsendelser, hvor undertekster ikke giver nogen hjælp.

Nogen der oplever samme begrænsning, og er det kun relateret til apple TV?


Redigeret af Munch - 14-Januar-2024 kl. 17:12
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2024 kl. 11:29
Nå, du er begyndt at kunne se ulemperne ved streaming😊. Jeg kender ikke svaret, men der må være en løsning.

Flemming 
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2024 kl. 11:41
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Nå, du er begyndt at kunne se ulemperne ved streaming😊. Jeg kender ikke svaret, men der må være en løsning.

Flemming 
Der er da ingen ulemper, kun udfordringer der kan løses. For et par år siden skulle du huske flere forskellige TTV sider på DR for at få undertekster, det er fortid. Men TV2 flow TV har stadigvæk flere forskellige sider med undertekster. 

På streaming er det lige omvendt. Her er TV2 automatisk med undertekster på alle kanaler, mens DR totalt mangler. Kom nu igang DR! Tongue
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2024 kl. 11:42
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ved flow TV bruges TTV s.888 til undertekster. Men nu hvor jeg streamer live TV, er det ikke muligt at få undertekster fra min apple TV. På TV2 er der altid mulighed for undertekster.

Så jeg skal vælge arkiv udgaven af live TV udsendelsen på DR for at få undertekstet. Og her tænker jeg ikke på nyheder og andre direkte udsendelser, hvor undertekster ikke giver nogen hjælp.

Nogen der oplever samme begrænsning, og er det kun relateret til apple TV?
undertekster på danske udsendelser? Eller kun på udenlandske? For jeg har ikke oplevet udfordringer på udenlandske udsendelser. Kører så også Android tv
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2024 kl. 11:46
Det kommer nok aldrig til at lykkes, med at få DR i gang...

Men, jeg husker da, hvordan det var på Kabel-TV - YouSee med undertekster. Da jeg ville se noget på SVT1, og ville have undertekster på det, så kom jeg til at vælge undertekster fra SVT2 i stedet for!!LOL Undertekster fra SVT2 kom så ind på SVT1-udsendelsen...


Redigeret af mnielsen - 11-Januar-2024 kl. 11:47
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2024 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ved flow TV bruges TTV s.888 til undertekster. Men nu hvor jeg streamer live TV, er det ikke muligt at få undertekster fra min apple TV. På TV2 er der altid mulighed for undertekster.

Så jeg skal vælge arkiv udgaven af live TV udsendelsen på DR for at få undertekstet. Og her tænker jeg ikke på nyheder og andre direkte udsendelser, hvor undertekster ikke giver nogen hjælp.

Nogen der oplever samme begrænsning, og er det kun relateret til apple TV?
undertekster på danske udsendelser? Eller kun på udenlandske? For jeg har ikke oplevet udfordringer på udenlandske udsendelser. Kører så også Android tv
Ja jeg tænker kun på undertekster på danske film og udsendelser. Alt udenlandsk er jo på forhånd tekstet.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2024 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Det kommer nok aldrig til at lykkes, med at få DR i gang...

Men, jeg husker da, hvordan det var på Kabel-TV - YouSee med undertekster. Da jeg ville se noget på SVT1, og ville have undertekster på det, så kom jeg til at vælge undertekster fra SVT2 i stedet for!!LOL Undertekster fra SVT2 kom så ind på SVT1-udsendelsen...
DR hænger i hvertfald i bremsen når det gælder de tekniske udfordringer, det er tydeligt!
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2024 kl. 13:21
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ved flow TV bruges TTV s.888 til undertekster.


Trykker man ikke bare på knappen til undertekster på ens fjernbetjening?
Jeg har ikke brugt TTV i 15 år, ej heller til tekstning.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2024 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ved flow TV bruges TTV s.888 til undertekster.


Trykker man ikke bare på knappen til undertekster på ens fjernbetjening?
Jeg har ikke brugt TTV i 15 år, ej heller til tekstning.

Klaus


Yousee har fået dem på som dvb-undertekster, så man skal ikke huske på ttv-sidetal.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2024 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ved flow TV bruges TTV s.888 til undertekster.


Trykker man ikke bare på knappen til undertekster på ens fjernbetjening?
Jeg har ikke brugt TTV i 15 år, ej heller til tekstning.

Klaus
Nej!
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4265
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2024 kl. 17:31
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Ved flow TV bruges TTV s.888 til undertekster.


Trykker man ikke bare på knappen til undertekster på ens fjernbetjening?
Jeg har ikke brugt TTV i 15 år, ej heller til tekstning.

Klaus


Yousee har fået dem på som dvb-undertekster, så man skal ikke huske på ttv-sidetal.
Ja jeg tror underteksterne var sådan på DVB-T i tidernes morgen inden digitaliseringen og Boxer.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 230
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Januar-2024 kl. 11:47
Hos mig er der undertekster på DR app'en på Apple TV, altid ! Jeg skal da lige undersøge, hvordan mit LG Oled TV har det med sin DR app. Melder tilbage.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu