recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dørhøjtalere - hvad gør jeg med tweeters
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dørhøjtalere - hvad gør jeg med tweeters

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dørhøjtalere - hvad gør jeg med tweeters
    Sendt: 23-Oktober-2012 kl. 21:13
Jeg solgte min rare 186hk DE mazda 3, og kører for tiden i Konens gamle Clio II 100hk.
 
Det er ikke lige "den fede bil" men jeg er lidt usikker på pendler afstand, så venter med at købe ny bil, til jeg er sikker på dette.
 
og så savner jeg BOSE anlægget fra Mazdaen, så vil opgradere Clio´en uden at pille for meget i den.
 
jeg har bestilt en ny Headunit for at få Iphone + BT streaming, så det er løst.
 
Men højtalerne driller mig, jeg vil ikke til at skille bilen af, og heller ikke have store huller, og irriterende højtalere i hatte hylden, så jeg skifter ud i selve bilen, det er også let nok.. der ryger nok en 4xJBL GTO528 i.
 
Problemet er følgende, Bilen har 2 tweetere og 4 højtalere, hvilket er fint.
 
Tweeteren kan jeg ikke røre ved da denne kræver jeg river hele instrument bordet ud...
 
så er det jeg tænker, jeg kan ikke se sensitiviteten på mine nuværende dørhøjtalere, da de er helt blank for tekst.
 
Og hvis så JBL´erne har mere modstand, så vil Tweeteren jo banke igennem med for meget volume, iforhold til 130mm enheden.
 
1. vil jeg kunne ændre ledningerne i stikket, så jeg kan parre dem med baghøjtalerne? så bare droppe at opgradere disse, og så bruge faderen, til at få tweeter til at passe med forhøjtalere?
 
2. nogle måde at dosere dem på ellers, uden for meget arbejde?
 
andre råd?
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2386
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2012 kl. 00:06
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Og hvis så JBL´erne har mere modstand, så vil Tweeteren jo banke igennem med for meget volume, iforhold til 130mm enheden.

De har opfundet noget rimeligt nyt, kun omkring 60-70 år gammelt, hvor du har mulighed for at justere mængden af bas og diskant hver for sig, det er ret fikst.. Wink
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu