recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dårlig service, eller? Hjælp!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDårlig service, eller? Hjælp!

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Emne: Dårlig service, eller? Hjælp!
    Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 21:12
Hej,

Søger lige jeres vurdering på dette...

Jeg (var så dum) at købe en iPhone 4 hos Telia den 18. august 2010.

På de snart to måneder der er gået nu, har jeg fået to ting der generer mig:

1. Det der minder om en død pixel (mikro begatel pixel, men den er der) midt i skærmen, og den generer mig ret meget, for jeg ser den, selvom andre ikke ser den.

2. Tænd/sluk knappen sidder løst og rasler når man ryster med den. Den virker fint og sidder ikke løst, men den rasler bare når man ryster med den. Jeg har lært at leve med det, men det er vel stadig en fejl?!

For ca. tre uger siden var jeg oppe med telefonen for at klage over den pixelfejl. De godkendte fejlen i Telia Shoppen og sendte den ind. En uge efter kom den tilbage, med den besked om at værkstedet ikke kunne finde fejlen, og det kostede mig nu 225 kr. i undersøgelsesgebyr, hvilket de lige havde glemt at indformere mig om Angry Jeg klagede så, og kom så til at snakke med det der skulle være "chefen" for den afdeling.
Vi gik ind bagved, og han foretog nogle opkald. Han kunne så fortælle mig at Apples pixelpolitik er at der må være op til 3-5 døde pixels i skærmen, så derfor kunne de ikke hjælpe mig. Fair nok. Jeg klagede over jeg skulle betale de 225 kr. igen, men de ville ikke give sig, så jeg bed det i mig og betalte 225 kr. af mine surt tjente penge.

Jeg undrer mig bare over, at folk på amerikanske forums skriver, at de får byttet deres iPhone til en ny ved den mindste pixelfejl, men de ser måske anderledes på det i Amerika? Confused

I sidste uge snakkede jeg så med en af mine kammerater. Han havde samme problem med sin tænd/sluk knap som jeg, og han havde så leveret sin iPhone 4 hos 3, hvor han havde købt den. Der fik han at vide, at det var slet ikke den første telefon de havde fået med den "fejl" og de godkendte med det samme fejlen, og sendte en ind. Der gik præcis 6 dage, og han fik en SPRIT NY iPhone 4 tilbage, KUN pga. den tænd/sluk knap rasler når man man ryster telefonen.

Jeg tænkte "fedt, så vil jeg sgu da også lige prøve med min".. Jeg gik så ned i Telia Shoppen igen i dag, og fortalte dem min tænd/sluk knap rasler når man ryster telefonen, og om de havde hørt det før. Han kiggede på den, og sagde at det havde de aldrig hørt om, men de ville gerne sende den ind for mig. Jeg fortalte så historien om min kammerat, men jeg kunne ikke få dem til at sige "god" for fejlen, og hvis deres værksted ikke ville finde nogle fejl, så skal jeg stadig betale 225 kr. IGEN for undersøgelsesgebyr. Det valgte jeg så at lade være med i første omgang, og ville lige spørge her først om hvad I synes jeg bør gøre.

Er det bare mig der er sippet, eller skal jeg gå ned og få den sendt ind? En jeg kender fra en Telenor afdeling siger, at jeg bare skal blive ved med at presse på, for det kan ikke passe at en telefon i den prisklasse skal have fejl, men jeg har heller ikke råd til at betale 225 kr. hver gang, for jeg kan jo ikke få dem til at betale for undersøgelsen.

Nogle forslag?
          
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 21:28
Du SKAL have oplyst en pris for undersøgelse på forhånd!
 
M.v.h.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 21:43
Ja, også det jeg tænkte! Men det mente de jeg havde fået at vide, så det var påstand mod påstand, og det gad jeg ikke bruge tid på i denne omgang, men hvad synes du jeg skal gøre nu? Tage chancen og sende den ind, for jeg tænker bare, at 3 og Telia må da yde samme service ang. den tænd/sluk knap?
          
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 21:44
Fisk!?
 
Jeg holder mig bl.a. af samme grund helt fra æble-produkter...
 
M.v.h.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 21:46
Ja, det er sgu en lukket (korrupt) verden... Men tak for dit svar alligevel Smile
          
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 21:51
Apple plejer at være gode til at bytte deres produkter, i hvert fald med den aftale vi har der hvor jeg arbejder.

Når du sender din telefon ind, mener jeg dog at du skriver under på at du kan blive faktureret 225,- kr. hvis de ikke finder fejl.

Hos os plejer det også at være således at der kan markeres i et felt, at den ansatte har set fejlen.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 21:53
Hvis du føler du har købt et defekt produkt, og forhandleren ikke vil hjælpe. Så er der kun Forbrugerklagenævnet!
 
Det andet får du ikke en disse ud af, andet end de griner deres røv i laser...
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Hvis du føler du har købt et defekt produkt, og forhandleren ikke vil hjælpe. Så er der kun Forbrugerklagenævnet!
 
Det andet får du ikke en disse ud af, andet end de griner deres røv i laser...


Jeg ved ikke om jeg føler jeg har købt et defekt produkt, men i og med, at der er en pixelfejl og den løse tænd/sluk knap, så synes jeg godt, at de kunne se på den uden at kræve de penge.

Men der er jo ikke andet for end at prøve at sende den ind og se hvad der sker.

Hvad vil du så gøre, hvis jeg nu sender den ind, og jeg ikke får den lavet/erstattet, når min kammerat fik den erstattet hos 3? Så skal jeg vel klage til andre steder?
          
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 22:13
Jamen det nytter jo ikke noget hvis de ikke anerkender "fejlen" inden den sendes ind. Du får garanteret bare lov at betale igen. Derfor min bemærkning med at de griner deres røv i laser. Jeg har selv prøvet det med en nyindkøbt stationær komputer, hvor skærmen gik i sort midt i det hele. Jeg indleverede det hele til forhandleren, der ikke kunne finde fejlen og bon'ede mig for 250 krDead
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 22:20
Problemet er bare, at selvom de anerkender fejlen, inden den sendes ind, så skal jeg stadig betale 225 kr. hvis værkstedet ikke finder fejlen Confused

Der synes jeg 3 gjorde det godt ved min kammerat. De lovede ham nemlig at de ville dække omkostningerne hvis fejlen ikke blev fundet på værkstedet, da de havde godkendt fejlen inden de sendte den ind. Så det er da til at brække sig over, at Telia ikke vil gøre det på samme måde.
          
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 22:25
Har du fortalt Telia om servicen hos 3? Og hvad siger de til den?
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2010 kl. 22:44
Jamen de sagde jo, at de ikke kunne garantere noget, og at jeg ligemeget hvad ville blive opkrævet et gebyr på 225 kr. hvis værkstedet ikke fandt noget... Så derfor gad jeg ikke sende den ind i dag, men undrer mig bare over at 3 kan yde den service så... Tror jeg prøver en anden Telia butik i næste uge...
          
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu