recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ds207+, squeezebox=>performanceissues
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDs207+, squeezebox=>performanceissues

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
taz83 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Emne: Ds207+, squeezebox=>performanceissues
    Sendt: 27-Marts-2010 kl. 11:09
Hej alle
Jeg er en glad ejer af squeezebox, Ipeng på Iphone og har for nyligt købt en Ds207+ for at slippe for at have en pc tændt. Det spilller, men ikke max i den forstand at det er r.. langsomt. Hvis jeg bruger squeezebox fjernbetjeningen, reagerer den kun nogle gange på tryk og ofte med 10sec responstid. Hvis jeg bruger Ipeng og vælger en tilfældig kunster, "hænger" serveren i 5-10 sek før den går ind i kunsterens album. Dette var ikke tilfældet da jeg brugte en bærbar til lagring af min musik.

Jeg er opmærksom på at man ikke kan forvente den samme performance med NAS´s da den har væsentlig lavere spec end en bærbar, men jeg synes næsten det er ubrugeligt, hvorfor jeg vil høre, om I kan genkende til ovenstående?

Jeg bruger kabel fra squeezebox til router(Linksys WRT54G) og kabel videre til NASén. Er der en indstilling i min router, som skal ændres eller noget? Routeren er kun 100mbit, men det burde vel ikke gøre noget med det latencyproblem jeg har.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 12:15
Jeg har samme opsætning med en DS207+ og et par Squeezebokse koblet på - det kører fint og med fornuftig responstid. Der kan være nogle sekunders responstid, hvis jeg browser direkte i Music Folder - hvor der skal læses mappeindhold hele tiden - men normalt går jeg også via Artist, Genre eller Year - og dét reagerer som oftest inden for sekundet. Jeg har netop anskaffet en iPod forleden og skal selv til at lege med iPeng - så det ved jeg (endnu) ikke, hvordan det vil køre - men har da store forhåbninger. Netværket er bygget på en Linksys SLM2008 Gigabit switch samt en moddet Linksys WRT54GL router med DD-WRT firmware og Squeezeboksene er på kablet hhv. trådløst (WPA2).

Hvis Squeezebox Server genskanner mens du forsøger at navigere, så går det langsomt - fordi så er din DS207+ presset.
Hvis du presser den helt i bund med filoverførsler, kan det også påvirke performance for Squeezebox Server.
Til top
taz83 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 28-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 15:24
ok tak for info.
Jeg har først fået problemet efter alt mit musik er blevet storet på min NAS server. PT. er den egentlig responsiv nok, men ca hvert minut mister squeezebox forbindelsen til serveren, og så skal man søge efter serveren forfra hvorefter den finder den, mister den igen osv... Er der andre der har oplevet dette?
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 15:54
De problemer du nævner i den anden tråd tyder på at du har nogle issues med NAS'en som nok også smitter af på performance med Squeezeboksen.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu