recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DSLR til Ghana/Safari tur
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DSLR til Ghana/Safari tur

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Zulu Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 775
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zulu Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2013 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af piddy piddy skrev:

Jeg havde tænkt på at købe et 64 Gb SDXC kort til. Jeg vil både tage en masse billeder, men også optage video. Jeg har min bærbar med, hvor jeg kan tømme kortet over på.


Jeg ville købe 2-3x 16GB-kort eller måske endda bare 8GB-kort. Det ville være så ærgeligt hvis det eneste kort du har med går i stykker eller bliver væk/ stjålet. Når du har en bærbar med burde 2-3 8GB-kort være fint.
Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-April-2009
Status: Offline
Point: 655
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B-CLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2013 kl. 00:33
Med PC med på turen ville jeg nok købe 64 GB kortet, og så kopiere til PC jævnligt, således, at du har de fleste data begge steder.
Skulle kortet gå i stykker, så kan man også købe nyt i Afrika.
Dit valg af kamera & tilbehør lyder i øvrigt fornuftigt. God tur :-)
Til top
Bconrad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2006
Sted: Ry
Status: Offline
Point: 616
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bconrad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2013 kl. 09:06
Tillykke med kameraet. Har det selv og har ikke haft gang i mit spejlrefleks siden. Kameraet har dog ikke så meget zoom, så du skal nok tæt på løverne... God fornøjelse med det.
Jeg ville overveje at købe et grip også. Kameraet er ret glat, så jeg tænker at du ville gå glæde af et grip på de hullede veje.
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2013 kl. 10:11
Jeg har ledt og ledt efter sony ag-r1 grebet,  som kan sættes på kameraet så man holdet bedre på det. Det er desværre i restordre over det hele. Jeg har ikke kunne finde nogle danske butikker som har det på lager. Jeg rejser d. 12. januar så fandt et sted i England, hvor det var på lager. Betalte lidt mere men så har jeg det inden jeg tager afsted.
Har du nogle gode råd til mig nu hvor du selv har samme kamera? Tænker på opsætning osv. Hvor hurtigt fylder du dit SD kort op?


Redigeret af piddy - 31-December-2013 kl. 10:20
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 13:45
Hej. Please hjælp med et hurtigt svar. Jeg havde allerede købt et Sandisk Extreme dsxc 64 Gb med 45 Mb/s, men var nede i fotobutikken og han sagde at til full hd var et kort med 95 mb/s anbefalet. Er det rigtigt?
Jeg havde ikke noget backup kort så købte et sandisk extreme pro sdhx 16 gb ,ed 95 mb/s.
 
Burde begge være hurtigere nok til full hd video ? eller er det mere still billeder jpeg+raw der trækker data?
 
Svar gerne hurtigt. Jeg rejser nemlig i morgen. .)
 
Tak
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3293
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 15:48
Oprindeligt skrevet af piddy piddy skrev:

Hej. Please hjælp med et hurtigt svar. Jeg havde allerede købt et Sandisk Extreme dsxc 64 Gb med 45 Mb/s, men var nede i fotobutikken og han sagde at til full hd var et kort med 95 mb/s anbefalet. Er det rigtigt?
Jeg havde ikke noget backup kort så købte et sandisk extreme pro sdhx 16 gb ,ed 95 mb/s.
 
Burde begge være hurtigere nok til full hd video ? eller er det mere still billeder jpeg+raw der trækker data?
 
Svar gerne hurtigt. Jeg rejser nemlig i morgen. .)
 
Tak
Læs denne tråd i gennem:
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Svante Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svante Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 19:16
overvejer selv at købe sony rx 100 ,men har set på rx 100 2 med wi fi. hvad siger i til eye find Card som har som kan bruges som til alternativ

Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 19:23
Det ser ud til der ikke er den store forskel på kortene så jeg kan bruge begge to. Rejser i morgen :) Glæder mig så meget. Tusind tak for hjælpen :)
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2014 kl. 20:30
Du vil absolut ingen forskel bemærke på de 2 kort - god tur iøvrigt.
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2014 kl. 18:56
Reminder til en selv - lån ikke sit kamera ud for nu sidder der et fingertryk på lensen. :( 
Er det noget der påvirker billedet ? Og hvordan fjerner jeg det?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2014 kl. 19:24
Sprit
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2014 kl. 20:59
Vil sprit ikke ødelægge overfladen? Jeg ville ikke turde bruge sprit! Måske brillerens? Og så spray dette på en klud, som man får hos optikeren, og køre med cirkulære bevægelser fra centrum af linsen og udad.

Redigeret af turbo2 - 18-Januar-2014 kl. 21:04
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu