recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DSLR til Ghana/Safari tur
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DSLR til Ghana/Safari tur

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2014 kl. 21:20
Sprit er en mild og flygtig væske der kan bruges til alt. Brillerens er sikkert bedre
Til top
piddy Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 236
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér piddy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2014 kl. 01:29
Det må jeg se om jeg kan finde her i Accra. Men vil det påvirke det endelige billede som kameraet tager inden jeg får det renset væk?
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2014 kl. 02:01
Tag eventuelt indersiden af en blød bomulds tshirt og brug den sammen med din ånde hvis du kan få den til at give en anelse dug. Bare vær sikker på der ikke er sandkorn eller lignende!
Jeg ville holde mig langt væk fra ren sprit, da man ikke kan være sikker på om coatingen kan tåle det.

Hvorvidt billederne vil blive påvirket er ikke sikkert, det vil nok også være i modlys der er størst risiko. Ellers kan du hurtigt se det hvis du tager et par testbilleder. Fedtfingre på den forreste linse vil i værste fald give en lidt uskarp/tåget effekt.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2013
Status: Offline
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2014 kl. 03:06
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Sprit er en mild og flygtig væske der kan bruges til alt. Brillerens er sikkert bedre

 
Det er i hvert fald ikke helt rigtigt. Jeg har engang ødelagt matskiven på et manuelt SLR med sprit. Jeg troede ligesom dig at det ikke kunne skade noget. Jeg tog i den grad fejl. Den blev helt mælkehvid og var lige til skraldespanden.
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2014 kl. 10:21
Det var netop coatingen, jeg tænkte på - Der var ingen reaktion IMOD brillerens... Er det anbefalelsesværdigt at bruge?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu