recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dvb-C eller/og  HD selector box fra TDC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDvb-C eller/og HD selector box fra TDC

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thomas BJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Dvb-C eller/og HD selector box fra TDC
    Sendt: 04-November-2007 kl. 21:08

Hej.

Jeg har kabel tv fra TDC og har mellem pakke og selector (sagem 60) fra TDC, og har med stor interesse læst herinde på sitet omkring muligheden for digital tv fra tdc...

Jeg skal ud at købe lcd og har næsten besluttet mig for at det enten skal være sony kdl40w2000 uden dvb-c eller sony kdl40d3500 med dvb-c. Jeg har forstået det sådan, at med sidstnævnte model kan jeg mod at købe CA modul modtage mine kanaler i HD format.

så har jeg læst, at hvis tdc kommer med ny selector box til februar, så vil den være med hdmi udgang. Hvis man køber sådan én, har man så stadig brug for dvb-c i sin fladskærm? eller kan man med den nye box få "rigtig HD" ved blot at forbinde til hdmi i fladskærm? (men kommer til at skal bruge 2 fjernbetjeninger ikk?)

er der nogen, der har et bud på om et fjernsyn uden dvb-c giver nogen form for begrænsninger, hvis jeg alligelvel køber den nye box fra tdc, når den kommer?

(der er ca 3000 kr i forskel på de to skærme, og jeg har i forvejen ingen hd optager, så hvis jeg alligevel skal ud at købe en sådan kunne man måske spare dvb-c 'en ved så at købe den nye box?

VH Thomas

 

 

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 21:14

 

 Der vil ikke være nogen grund til at anskaffe et TV med DVB-C, de nye bokse fra You See vil komme i Februar, kan naturligvis modtage HD, og den ene model har PVR, så du derved sparer at købe en Recorder.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Thomas BJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 22:16

mange tak for hjælpen..

og en endnu dyre model fra sony med hd digital tuner vil heller ikke (ud over det nok er en bedre og nyere model) heller ikke give "bedre muligheder" end med den nye box fra tdc?

 



Redigeret af Thomas BJ - 04-November-2007 kl. 22:34
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 13:58
Generelt er indbyggede løsninger lige pt. kortvarige løsninger da både Stofa og Yousee hele tiden kommer med nye tiltag som vil kræve deres boks løsninger:

1. Yousee bruger f.eks. ikke en standard EPG løsning, den vil du mangle
2. Både Yousee og Stofa har mange nye funktioner på vej som f.eks. video on demand, interaktivt tv, netværksrecordere etc. - alt sammen noget som vil kræve en ekstern boks.

jeg har skrevet det før men jeg mener man skal betragte sin skærm som en skærm der får et input - ganske som man betragter sin pc skærm som en skærm, den har heller ikke indbygget pc'ere. Så kan man købe en god skærm og opgradere boksene som de kommer frem. Nogle vil sige man får en mere elegant løsning hvis man har det indbygget, en fjernbetjening etc. - det kan man altså godt opnå med en multiremote og samtidig har de fleste vel også en video/dvd/blu-ray/hddvd/spil konsol stående anyway.
Til top
fish Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 11-August-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 13:59

Husk lige at det er væsentlig nemmere hvis DVB modtageren er indbygget i TVet. Så kan du betjene det hele fra TVets fjernbetjening. Dvs. at programvælger, tekst TV, programoversigt mm. kan styres fra TVets fjenbetjening.
Med en box fra TDC skal du sidde og fumle med to forskellige fjernbetjeninger. Jeg modtager DVB-T på et Sony med indbygget DVB tuner. Når jeg besøger venner og bekendte som har DVB-T eller DVB-C løsninger med set top boxe glæder jeg mig over at jeg er fri for at betjene TVet to forskellige steder fra.

Foruden Sony, har jeg også et Philips TV. DVB tuneren i Sony TVet er markant bedre, den er langt mere tolerant overfor signaler som ikke er helt perfekte. Jeg vælger Sony næste gang der skal købes nyt TV.

Til top
THX2K Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af fish fish skrev:

Husk lige at det er væsentlig nemmere hvis DVB modtageren er indbygget i TVet. Så kan du betjene det hele fra TVets fjernbetjening. Dvs. at programvælger, tekst TV, programoversigt mm. kan styres fra TVets fjenbetjening.
Med en box fra TDC skal du sidde og fumle med to forskellige fjernbetjeninger. Jeg modtager DVB-T på et Sony med indbygget DVB tuner. Når jeg besøger venner og bekendte som har DVB-T eller DVB-C løsninger med set top boxe glæder jeg mig over at jeg er fri for at betjene TVet to forskellige steder fra.



Du har fuldstændig ret. Det er nemmest og rarest med én fjernbetjening, men er det ikke et problem, der nemt kan løses med en universal fjernbetjening?

Hvordan vil du så takle det at skulle optage en digital udsendelse? Sony fjernsynet har jo ikke, ligesom f.eks. Loewe, en indbygget harddisk.
Glem først og fremmest ideen med bare at få endnu et programkort. Der er ingen rabat at hente, da TDC og andre vil kræve fuld pris (man kunne jo f.eks. give kortet til naboen).
Løsningen? Man skal tage programkortet ud af fjernsynet, klaske det i ens Selector hvor man så kan optage fra. Hvor mange gange skal man lige gøre det før det bliver trættende?

Selvfølgelig hvis man aldrig optager er det ikke et problem, men ellers vil jeg nu mene Samsung boksen med HDD er værd at vente på. Så kan jeg godt overskue at have to fjernbetjeninger - man har jo også to hænder




Redigeret af THX2K - 05-November-2007 kl. 14:28
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Og til Mike S, så fungerer EPG'en fint.

Kan du via den se, hvad der kommer på ARD på søndag kl. 19:20?
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 16:52
Oprindeligt skrevet af HeartWare HeartWare skrev:

Oprindeligt skrevet af ChrisJJ ChrisJJ skrev:

Og til Mike S, så fungerer EPG'en fint.

Kan du via den se, hvad der kommer på ARD på søndag kl. 19:20?


Det er der vist ingen TDC kunder som kan...
(via informationer leveret over kabel-TV).
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-November-2007 kl. 20:31
EPG også "nu og næste" er to helt forskellige ting.

F.eks. med Stofas samsung boks følger en rigtig god multifjernbetjening som gør betjening af både tv og boks en leg. Tekst-tv er via STB'en anyway og drønhurtigt. Det er kun når jeg skal skrue lyden op på fjernsynet jeg skal trykke en ekstra knap men det har jeg løst med andre koder.

Jeg syntes da også det hele indbygget "er lækkert" men det er ikke holdbart i længden og hvis man ser på verdens markedet, US etc. - så er eksterne bokse altså bare måden man gør det på.

Lad os antage at alle kanaler om 3-4 år er mpeg4 så er der masser af fjernsyne der skal have externe bokse - både DVB-T og DVB-C


Redigeret af Mike S. - 05-November-2007 kl. 20:34
Til top
Thomas BJ Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2007 kl. 21:16

Hej

Tak for jeres besvarelser. Jeg har købt sony kdl40w2000, og venter så bare på den nye boks...

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu