recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD/HDD recordere og SVHS?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVD/HDD recordere og SVHS?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jens Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: DVD/HDD recordere og SVHS?
    Sendt: 13-December-2003 kl. 14:45

Hej

Det er et utrolig spændende og oplysende forum, jeg her fundet her. TAk til dem der har startet det.

Jeg har for nuværende et SVHS-c videokamera og en SVHS videomaskine begge Panasonic fra 1996. 

I øjeblikket overvejer jeg at investere i en god HDD recorder, dels for at kunne optage fra TV på en nem måde og bruge timeshift, men det er lige så vigtigt for mig, at kunne lave nogle holdbare kopier af videooptagelser. I den forbindelse har jeg en række spørgsmål:

Er det muligt at lave gode kopier af SVHS på DVD, giver det tab af billed- og lydkvalitet?

Er det muligt at redigere i SVHS optagelser, der er overført til DVD?

Er det i det hele taget en god idé, at konvertere SVHS optagelser til DVD?

Hvilken DVD/HDD optager kan i anbefale ud fra ovenstående ønsker? Jeg har selv tænkt meget på Pioneer 5100H ud fra det jeg har læst.

Jeg glæder mig til at høre, om andre har erfaringer med SVHS og DVD

 

hilsen jens

 

 

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2003 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af jens jens skrev:

Er det muligt at lave gode kopier af SVHS på DVD, giver det tab af billed- og lydkvalitet?

Ja, det giver et lille tab på billedkvaliteten.

Oprindeligt skrevet af jens jens skrev:

Er det muligt at redigere i SVHS optagelser, der er overført til DVD?

Ja, med forskellige begrænsninger afhængig af format. Hvis du kun har en DVD-optager, og ingen computer at redigere på, så er DVD+RW formatet det bedste. Har apparatet derimod både en DVD-optager og en harddisk, kan man redigere det der og brænde resultatet ud på DVD bagefter.

Oprindeligt skrevet af jens jens skrev:

Er det i det hele taget en god idé, at konvertere SVHS optagelser til DVD?

Mht. kvalitet, nej.

Mht. plads, tilgængelighed, de mange ekstra muligheder som den digitale verden giver for redigering og distribution ud til flere, ja.

Mht. backup og videre bevarelse af materialet. Tja, måske, svært at sige om DVD mediet holder længere end SVHS båndene. Det kan kun tiden vise.

Oprindeligt skrevet af jens jens skrev:

Hvilken DVD/HDD optager kan i anbefale ud fra ovenstående ønsker? Jeg har selv tænkt meget på Pioneer 5100H ud fra det jeg har læst.

Du kommer længst med et apparat som DVR-5100H. Her får du et væld af muligheder, også for timeshift, faste daglige timer-optagelser oma.

  /Lars

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu