recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVD streaming til Samsung D8005
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVD streaming til Samsung D8005

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
helmbaek Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Maj-2010
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helmbaek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVD streaming til Samsung D8005
    Sendt: 29-Januar-2013 kl. 01:50
Hej!

Mine forældre har købt på min anbefaling et 55" D8005 og det er jo virkelig lækkert.
De har nogle DVD'er som de gerne vil se på TV'et og de ønsker ikke at have en DVD maskine fremme i stuen.

Så jeg leder efter en løsning hvor jeg kan fra min fars bærbar i kontoret kan streame DVD via netværket til TV'et.

Nogen der har gjort det, eller har en anelse om hvordan det kan lade sig gøre?

Så vidt jeg husker at det noget knas med DVD eftersom det jo er copyright materiale, så man ikke bare sådan lige kan broadcaste det.

Ellers tænker jeg de følgende programmer kan anvendes på bærbaren:
Samsung Allshare
VLC

Forudsat at der er en afspiller/app på TV'et som kan afspille fra netværket?

Håber I kan hjælpe mig

Venligst
Philip
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 15:29
 
 Intet problem hvis det er i MP4 format Streamer selv videoer fra PC via All Share fra You Tube i det format. 
DVDerne kan også ribbes til en HDD i deres normale .VOB format, og afspilles derfra.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
helmbaek Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Maj-2010
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helmbaek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 15:45
Udfordringen er jo bare at det skal helst være så brugervenligt som muligt for mine aldrende forældre, så de ikke skal ud og ripper eller andet.

Det skulle helst bare fungere således at de sætter en DVD i bærbaren og trykker play og så kan de streame den fra en app på TV'et.

All Share virker ikke med DVD på den måde desværre så vidt jeg husker.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 15:54
 
 All Share læser Billed og Videofiler som er på HDDen, derfor skal de rippes enten til den i PCen, eller til en extern som tilsluttes TVet og læses direkte derfra. Tror ikke der anden måde at gøre det på, udover fra en afspiller.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu