recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVDO edge settings?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDVDO edge settings?

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 21:20

Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

hvis samsung boksen sættes til 576i får man ingen glæde af HD kanalerne, jeg har sat min yousee boks til 1080i ud over i min dvdo vp30 scaler og jeg syntes det ser bedst ud både på alm sd kanaler men især på HD kanalerne.

Har en Harmony 895 remote og de nyeste koder til DVDO Edge har givet mulighed for en knap til at skifte fra 576p@50hz til 1080i@50hz så det gør jeg når jeg skifter fra SD til HD kanalerne.

TV2 sport HD mandags kampen står suverænt godt og skarpt, så HD signaler er der ingen problemer med. Det er udelukkende SD kanaler jeg er lidt irreteret over, da de udelukkende var derfor jeg investerede i Edge.

Håber vi får lidt guldkorn frem der kan få mig ind i nirvana - ellers må du jo et smut forbi Bantam



Redigeret af oo27 - 04-August-2009 kl. 22:38
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Har en Harmony 895 remote og de nyeste koder til DVDO Edge har givet mulighed for en knap til at skifte fra 576i@50hz til 1080i@50hz så det gør jeg når jeg skifter fra SD til HD kanalerne.

Nu skriver du koder til DVDO Edge - er dét du vil sige at der er direkte koder til skift mellem 576i og 1080i på Samsung boksen?

Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Har en Harmony 895 remote og de nyeste koder til DVDO Edge har givet mulighed for en knap til at skifte fra 576i@50hz til 1080i@50hz så det gør jeg når jeg skifter fra SD til HD kanalerne.

Nu skriver du koder til DVDO Edge - er dét du vil sige at der er direkte koder til skift mellem 576i og 1080i på Samsung boksen?

Hej Otto.

Nej det er til at skift mellem 576i og 1080i på Edge, har desværre ikke fundet noget til YouSee boxen endnu. Der skal man stadgi manuelt ind i menue på Samsung boxen så vidt jeg er orienteret

Har lige spurgt inde på edgefourm vedr. settings og der var den en der anbefalede at lade min YouSEE box smide 720p til Edge og sætte dens output til Auto for at få 1360x768@60hz!!! Da han mener at jeg ikke udnytter Edge ved at give den et 576i signal - jeg var netop af den opfattelse at et 576i signal ville give det bedste output.

Er jeg helt rundt på gulvet nu?!



Redigeret af oo27 - 04-August-2009 kl. 22:29
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Nej det er til at skift mellem 576i og 1080i på Edge,

Hvad skulle pointen lige være i dét?

Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Har lige spurgt inde på edgefourm vedr. settings og der var den en der anbefalede at lade min YouSEE box smide 720p til Edge og sætte dens output til Auto for at få 1360x768@60hz!!! Da han mener at jeg ikke udnytter Edge ved at give den et 576i signal - jeg var netop af den opfattelse at et 576i signal ville give det bedste output.

Er jeg helt rundt på gulvet nu?!

Det tror jeg, glem dét input.

Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Nej det er til at skift mellem 576i og 1080i på Edge,

Hvad skulle pointen lige være i dét?

For at lade skærmen foretage mindst mulig scaling.

Jeg er efterhånden af den opfattelse af det bedste ville være at lade Samsung boxen smide 576i ud til Edge og lade Edge give Pio skærmen et 576p eller 1080i signal, så derfor jeg prøver frem og tilbage uden et egentlig "breakthroug".

Det er derfor jeg spørger ind til om det kan skyldes min nuværende skærms opløsning der driller, da Edge jo ikke kan outputte en native opløsning til mit 5080XD, hvilket jo ville være løst med en FullHD skærm.

Synes dog ikke lige budgettet er til at skifte skærm lige pt. Bare en smule træls at høre kone etc. mene at billedet på vores P37X10Y i soveværelset står mindst lige så godt som det i stuen med Pio skærm og Edge scaler.

Pt. ser det ud til jeg er den eneste i verden der har kombination af en 8G Pio og en Edge da jeg endnu ikke har fået mange alternativer

LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Har du prøvet at stille på "I-P Mode" på TV'et på det input DVDO'en er koblet til?

Hmm næh, synes ikke umiddelbart jeg er faldet over "I-P Mode" - hvor i menuen er det?

Det findes under: HOME MENU\Picture\Pro Adjust\Others\I-P Mode

Menupunktet er kun aktivt ved et interlaced signal fra kilden (her: DVDO).

Mens du er i gang: Prøv at skifte Film Mode-indstillingen mellem OFF og ADVANCE (evt. STANDARD) under:

HOME MENU\Picture\Pro Adjust\PureCinema\Film Mode

Prøv kombinationer af Film Mode og I-P Mode med et interlaced kildesignal - og evt. blot at ændre på Film Mode ved et progressivt kildesignal.

(Film Mode = Smooth er no go, bruges kun til 60Hz kilder)

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 23:18
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

For at lade skærmen foretage mindst mulig scaling.

Det gør du da netop ikke hvis du sætter Edge'n til 576i?

Jeg er efterhånden af den opfattelse af det bedste ville være at lade Samsung boxen smide 576i ud til Edge og lade Edge give Pio skærmen et 576p eller 1080i signal, så derfor jeg prøver frem og tilbage uden et egentlig "breakthroug".

Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

Det er derfor jeg spørger ind til om det kan skyldes min nuværende skærms opløsning der driller, da Edge jo ikke kan outputte en native opløsning til mit 5080XD, hvilket jo ville være løst med en FullHD skærm.

Du vil formentligt få det bedste resultat med 1080P til skærmen.



Redigeret af AV Precision - 04-August-2009 kl. 23:30
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 23:45
QUOTE]

Du vil formentligt få det bedste resultat med 1080P til skærmen.

[/QUOTE]

og så skifte mellem 576i og 1080i fra YouSEE boxen alt efter SD og HD kanaler?

LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2009 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af oo27 oo27 skrev:

og så skifte mellem 576i og 1080i fra YouSEE boxen alt efter SD og HD kanaler?

Hvis du har mod på det, ja. Hvis du vil have én opløsning ud af boxen, ville jeg personligt vælge 1080i, men hverken 720P eller 1080i er perfekt i den sammenhæng.

Iøvrigt, noget jeg ikke har prøvet med dén box, men med en anden med ret godt resultat: Prøv, hvis du har kablerne alligevel, component udgangen. Jeg ved godt det vil gøre ondt langt ind i sjælen på mange at køre analogt, men på nogle boxe er der altid native opløsning på component udgangen - ved ikke om det gælder denne. I nogle situationer giver det faktisk bedre billede end HDMI, selv om det burde være omvendt - simpelthen fordi HDMI udgangen ikke er optimalt designet.

Jeg har som sagt ikke prøvet det på netop denne box (endnu?), så det er bare et long-shot.

Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 09:29

[/QUOTE]

Iøvrigt, noget jeg ikke har prøvet med dén box, men med en anden med ret godt resultat: Prøv, hvis du har kablerne alligevel, component udgangen. Jeg ved godt det vil gøre ondt langt ind i sjælen på mange at køre analogt, men på nogle boxe er der altid native opløsning på component udgangen - ved ikke om det gælder denne. I nogle situationer giver det faktisk bedre billede end HDMI, selv om det burde være omvendt - simpelthen fordi HDMI udgangen ikke er optimalt designet.

Jeg har som sagt ikke prøvet det på netop denne box (endnu?), så det er bare et long-shot.

[/QUOTE]

Altså componet ud fra Samsung boxen til Edge? Det er da værd at prøve, er sådan set ret så ligeglad med om det er analog eller digital forbindelse, bare det spiller

Spørgsmålet er så bare om jeg stadig har nogle støvede component kabler et sted i gemmeren.

LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 10:36

spørgsmålet er om du overhedet kan se forskel på dine SD kanaler hvis du kører 1080i fra samsung boxen over i edge og derfra videre over i pioneeren i 1080P

Jeg vil ihvertfald mene du bør kunne se forskel på dine HD kanaler hvis du kører 576i over i edgen også 1080P over i skærmen.

Hvorfor den mest optimale indstilling uden man skal skifte opløsning hele tiden på samsung boxen må være 1080i out til edgen også lade egden køre 1080P til skærmen.

Jeg har ikke kunnet se forskel på SD kanalerne hvadenten samsung boxen er i 576i eller 1080i når jeg kører over i min scaler som outputter 1080P, men jeg kan se stor forskel på mine HD kanaler hvis samsung boksen står på 576i istedet for 1080i.

Mvh

René
Til top
kimols Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2009 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

spørgsmålet er om du overhedet kan se forskel på dine SD kanaler hvis du kører 1080i fra samsung boxen over i edge og derfra videre over i pioneeren i 1080P

Jeg vil ihvertfald mene du bør kunne se forskel på dine HD kanaler hvis du kører 576i over i edgen også 1080P over i skærmen.

Hvorfor den mest optimale indstilling uden man skal skifte opløsning hele tiden på samsung boxen må være 1080i out til edgen også lade egden køre 1080P til skærmen.

Jeg har ikke kunnet se forskel på SD kanalerne hvadenten samsung boxen er i 576i eller 1080i når jeg kører over i min scaler som outputter 1080P, men jeg kan se stor forskel på mine HD kanaler hvis samsung boksen står på 576i istedet for 1080i.


HEy Rene...hvad er det for en forskel du kan se når du stiller den til 576i på boxen eller 1080i når du skal køre Hd. altså mener du at det er klart bedst når den er sat til 1080i i Hd?
Mvh KimOlsen
LG G1 77”
LG G1 65”
dmr-ubc90
Integra DRX-8.4
Elac Atmos TS 30.30
Perlisten S7T| S7C|R4S|D12S|MK sound S-150TI ~|Magnetar UDP900| Strømrenser|CSN Kabler/ Nord øst kabler|Wireworld
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu