recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DViCO TViX 6500A V2 billedserie.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDViCO TViX 6500A V2 billedserie.

 Besvar Besvar Side  <12345 9>
Forfatter
Besked
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 13:08

Oprindeligt skrevet af ----OR---- ----OR---- skrev:

Super, så er den bestilt hos CDON.

Tillykke med den lille ny. Håber du bliver glad for den.

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 14:07
Uha, jeg tror jeg hopper på NMT-vognen alligevel. Der kommer snart nogen nye PCH og har lige læst en tråd på mpcclub at de nye v2 modeller af 6500'eren også har problemer.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 14:13

Hvad er det for nogle problemer?

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
Callie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2005
Sted: Vestamager
Status: Offline
Point: 563
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 14:14

Ja, kan du ikke komme med en kildehenvisning?

Til top
popcorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 316
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 14:16
Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job)
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af popcorn popcorn skrev:

Måske denne ?

http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=view topic&t=16823#128218

Den ene har formodenligt en defekt enhed (blæseren lader ikke til at fungere korrekt). Det er ikke et generelt problem som andre (incl Hi-Jack)også skriver.

En anden skriver han har oplever fejl med en langt ældre firmware end boksen er født med - Hvad forestiller han sig?

En tredie skriver at boksen's blæser kører rundt lidt tid ekstra efter han har slukket den. Det gør min også og jeg betragter det som en god ting at boksen får kølet processoren ordenligt ned før den tager strømmen.

En fjerde skriver at når han sætter kølerhastigheden på slow, så skruer den ind imellem op og så ned igen. Kører den på normal så kører den konstant - Sådan skal den sgu da virke hvis enheden er ved at blive for varm.

Der er en der brokker sig over hans MKV filer ikke duer og kun afspiller 15/20 minutter. Jeg har gentagne gange bedt folk om at sende mig filnavne på dem de ikke kan få til at fungere uden at få respons. Jeg oplever ingen af de ordenligt konstruerede MKV filer der ikke fungerer 100%.

Jeg har efterhånden meget svært ved at tage halvdelen af disse seriøst. Jeg oplever ingen af disse problemer og boksen er kontinuerligt blevet bedre for hver firmware revision siden jeg købte den. Som eksempel kan jeg faktisk ikke finde en MKV fil hvor danske tegn ikke fungerer perfekt efter den nye .52 firmware.

 

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 14:57
Jeg kan kun forholde mig til brugernes erfaringer og der lader til at være flere negative end positive pt.  Desuden ser de kommende Popcorn Hour produkter rigtig attraktive ud og det lader til at de kommer allerede i Juni måned.  Men som sagt, så vurderer jeg såmænd bare risikoerne for at jeg skal til at bøvle for meget med at fikse problemerne eller sende enheder retur osv.
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 16:14

Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Jeg kan kun forholde mig til brugernes erfaringer og der lader til at være flere negative end positive pt. 

Hvor mange poster normalt positive kommentarer iforhold til positive? Jeg syntes egentligt tråden er temmeligt lille i forhold til at de har udskiftet et produkt hos hundrede hvis ikke tusinde normalt temmeligt vokale brugere.

Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Desuden ser de kommende Popcorn Hour produkter rigtig attraktive ud og det lader til at de kommer allerede i Juni måned. 

Nu er Popcorn Hour A-100 lige netop en af de NMT enheder jeg ikke har, men den skulle mig bekendt netop have varme problemer pga. en manglende blæser, så det vil jeg da håbe på at de har valgt at gøre noget ved i den nye model.

Har du et link til hvor man kan se dem beskrevet for jeg har ikke kunne finde noget som helst materiale om dem andet at der måske kommer en ny model med noget indbygget wireless. Jeg syntes ikké jeg har kunne finde noget specielt interessant materiale om dem de sædvanlige steder.

Jeg ville dog være en anelse skeptisk overfor at bruge wireless til HD materiale.

Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Men som sagt, så vurderer jeg såmænd bare risikoerne for at jeg skal til at bøvle for meget med at fikse problemerne eller sende enheder retur osv.

Jeg syntes ikke det er fair at gøre det til noget negativt at en en virksomhed vælger at ombytte et produkt - tværtimod syntes jeg egentligt de skal have lidt plus point for at ombytte alle enhederne til nye. Det her koster dem en bondegård og er bestemt ikke noget der har været en nem beslutning. Alle enheder hos danske forhandlere skulle være af v2 typen, så du skal ikke til at skifte den ud.

Jeg har 2 stk TViX og 5 stk NMT baserede bokse. Hvor TViX var oppe at køre på 5 minutter og pånær firmware opgraderinger har de kørt siden, så har jeg brugt lang tid på at fedte med NMT boksene - Flere af problemerne bunder i en langsom implementering af SMB (Windows netværk) og det giver en dårlig afspilning af MKV filer med en høj bitrate (typisk 1080p filer).

Men også ISO'er har giver problemer. Med opsætningen af en NMT fandt jeg flere ISO'er der ikke virkede den første dag end jeg havde oplevet med TViX over en måned.

Derudover gav HDMI tilslutningen mig alvorlige kvaler næsten alle steder jeg forsøgte at bruge den, men det skulle vist være rettet i den nyere firmware end den der er tilgælgelig til Istar Mini - igen ingen kvaler med TViX.

Jeg tvivler ikke på at der bliver solgt flere NMT baserede enheder og det berettiger selvf til flere mennesker der oplever problemer, men tråden med folks problemer med NMT føles kilometer lang i forhold til tilsvarende tråde om TViX.

Kunne egentligt være sjovt at se en afstemning om folk ejede en TViX eller en NMT.

 

Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 16:20

Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Jeg kan kun forholde mig til brugernes erfaringer og der lader til at være flere negative end positive pt.  Desuden ser de kommende Popcorn Hour produkter rigtig attraktive ud og det lader til at de kommer allerede i Juni måned.  Men som sagt, så vurderer jeg såmænd bare risikoerne for at jeg skal til at bøvle for meget med at fikse problemerne eller sende enheder retur osv.

Husk iøvrigt i forbindelse med dit køb af en NMT, at tage højde for hvad der skal dekode eventuelle DTS lydspor for dig.

I forbindelse med DVD ISO'er er der jo normalt et AC3 lydspor, men på langt de fleste MKV filer jeg kommer i kontakt med er der DTS lyd. En hurtig søgning siger, at der er 6-7 gange så mange MKV filer med DTS lydspor end med AC3 lydspor.

Men det kommer jo i høj grad an på hvad man skal afspille og om man selv laver dem mm.

Jeg havde ikke selv researched det godt nok og det kom som en overraskelse for mig da jeg købte de første NMT bokse, da jeg var vant til at TViX selv kunne gøre det.

 



Redigeret af hedberg - 22-Maj-2008 kl. 16:27
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 17:09

Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Hvor mange poster normalt positive kommentarer iforhold til positive? Jeg syntes egentligt tråden er temmeligt lille i forhold til at de har udskiftet et produkt hos hundrede hvis ikke tusinde normalt temmeligt vokale brugere.

Good point. Men jeg er bare ikke helt tryg ved at der først var et problem med Tvix der var så stort at en ombytning blev aktuel - og at der så i den nye v2 umiddelbart også er lignende problemer.

Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Nu er Popcorn Hour A-100 lige netop en af de NMT enheder jeg ikke har, men den skulle mig bekendt netop have varme problemer pga. en manglende blæser, så det vil jeg da håbe på at de har valgt at gøre noget ved i den nye model.

Det har der vist også været delte udmeldinger om. Det kommer så vidt jeg kan læse mig frem til...an på den harddisk man smider i PCH.

Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Har du et link til hvor man kan se dem beskrevet for jeg har ikke kunne finde noget som helst materiale om dem andet at der måske kommer en ny model med noget indbygget wireless. Jeg syntes ikké jeg har kunne finde noget specielt interessant materiale om dem de sædvanlige steder.

Jeg ville dog være en anelse skeptisk overfor at bruge wireless til HD materiale.

http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=view topic&t=16940

Specielt Mini-ITX versionen ser ganske interessant ud.

Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Jeg syntes ikke det er fair at gøre det til noget negativt at en en virksomhed vælger at ombytte et produkt - tværtimod syntes jeg egentligt de skal have lidt plus point for at ombytte alle enhederne til nye. Det her koster dem en bondegård og er bestemt ikke noget der har været en nem beslutning. Alle enheder hos danske forhandlere skulle være af v2 typen, så du skal ikke til at skifte den ud.

Jeg synes da på en måde det er negativt at det var *nødvendigt* at ombytte alle Tvix 6500A maskiner i verden. At de så er gode til damage control er bestemt et plus.

Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Jeg har 2 stk TViX og 5 stk NMT baserede bokse. Hvor TViX var oppe at køre på 5 minutter og pånær firmware opgraderinger har de kørt siden, så har jeg brugt lang tid på at fedte med NMT boksene - Flere af problemerne bunder i en langsom implementering af SMB (Windows netværk) og det giver en dårlig afspilning af MKV filer med en høj bitrate (typisk 1080p filer).

Men også ISO'er har giver problemer. Med opsætningen af en NMT fandt jeg flere ISO'er der ikke virkede den første dag end jeg havde oplevet med TViX over en måned.

Så vidt jeg ved kan der da benyttes NFS til NMT boksene?  Men ok jeg har nok ikke så "store" krav til boksen som mange andre. Har et Pioneer 428XD tv som så ikke er FullHD så 720p eller 1080i filer er fint med mig.

Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Jeg tvivler ikke på at der bliver solgt flere NMT baserede enheder og det berettiger selvf til flere mennesker der oplever problemer, men tråden med folks problemer med NMT føles kilometer lang i forhold til tilsvarende tråde om TViX.

Prisen er netop også en faktor her når Tvix'en næsten er dobbelt så dyr.  Men det kunne da være rart hvis man havde et bedre overblik over hvilke codecs/standarder osv. der fungerer bedst på enten NMT eller Tvix.

Generelt er jeg en anelse i tvivl om opbygning af Tvix'en siden den ikke kører Syabas. Har man de samme muligheder, features etc.  Nu har jeg endnu ikke prøvet Tvix GUI Builder men umiddelbart virker Jukebox featuren på NMT nemmere og mere overskuelig for eksempel.

 

Til top
petrucci Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Brugeranmelder

Oprettet: 09-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Husk iøvrigt i forbindelse med dit køb af en NMT, at tage højde for hvad der skal dekode eventuelle DTS lydspor for dig.

I forbindelse med DVD ISO'er er der jo normalt et AC3 lydspor, men på langt de fleste MKV filer jeg kommer i kontakt med er der DTS lyd. En hurtig søgning siger, at der er 6-7 gange så mange MKV filer med DTS lydspor end med AC3 lydspor.

Men det kommer jo i høj grad an på hvad man skal afspille og om man selv laver dem mm.

Jeg havde ikke selv researched det godt nok og det kom som en overraskelse for mig da jeg købte de første NMT bokse, da jeg var vant til at TViX selv kunne gøre det.

 

Iflg linket i sidste indlæg står der følgende:

"In all options DTS decoding may be included for a small cost (This has NOT been confirmed)"

Så man kan jo håbe :)

(Desuden så kan min Surround-receiver fint decode DTS så umiddelbart ingen problemer her)



Redigeret af petrucci - 22-Maj-2008 kl. 17:29
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2008 kl. 18:31
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Good point. Men jeg er bare ikke helt tryg ved at der først var et problem med Tvix der var så stort at en ombytning blev aktuel - og at der så i den nye v2 umiddelbart også er lignende problemer.

De mig bekendt udslagsgivende problemer var varme, USB always-on og en motherboard fejl der gjorde at uret aldrig gik rigtigt.

Uret er jeg bedøvende ligeglad med og det kunne være fikset med at den altid spurgte en NTP server om hvad klokken var ved opstart.

USB always-on oplevede jeg aldrig selv.

Varmeproblemer havde jeg ingen af, men jeg fulgte også rådet om at montere en fake harddisk så luftcirkulationen fungerede bedre fra starten af.

Det er dog dokumenteret at processoren blev varm og det ville gå ud over holdbarheden i det lange løb. Så ligesom de andre fabrikanter har de monteret en heatsink.

Derudover klager nogle over støj. Man kan høre den når alt andet er slukket, men jeg mener ikke den larmer mere end andre enheder med en lille blæser (som f.eks eGreat). Nogle havde håbet på at blæseren blev skiftet med en anden type - Det er den ikke blevet og jeg forstår egentligt godt DViCO.

Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Det har der vist også været delte udmeldinger om. Det kommer så vidt jeg kan læse mig frem til...an på den harddisk man smider i PCH.

Absolut. Jo mindre varmeudvikling fra disken jo bedre for sådanne små lukkede kabinetter. Det gælder alle sammen uanset om der står TViX eller NMT på dem.

Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

http://www.mpcclub.com/modules.php?name=Forums&file=view topic&t=16940

Specielt Mini-ITX versionen ser ganske interessant ud.

Du har ret i at specielt Mini-ITX versionen ser spændende ud. Til f.eks at lave noget hjemmebyg med alternative kabinetter. Håber de i så fald vil understøtte et display i kabinettet. Med introduktionen af en HDMI 1.3 enhed kan også håbe på at firmwares til HDMI 1.3 begynder, at komme samtidigt med dem til HDMI 1.1 og ikke mindst at de vil tilbyde bitstream af HD lyd formaterne.

Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Jeg synes da på en måde det er negativt at det var *nødvendigt* at ombytte alle Tvix 6500A maskiner i verden. At de så er gode til damage control er bestemt et plus.

Jævnfør de problemer jeg har oplevet tror jeg egentligt heller ikke det var nødvendigt at udskifte dem alle, men jeg oplever dem som en professionel leverandør som ønsker at bevare deres gode navn i det lange løb. Som jeg husker nogle indlæg fra dem er de faktisk over hvor få der har meldt sig til at få udskiftet deres enhed.

Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Så vidt jeg ved kan der da benyttes NFS til NMT boksene?  Men ok jeg har nok ikke så "store" krav til boksen som mange andre. Har et Pioneer 428XD tv som så ikke er FullHD så 720p eller 1080i filer er fint med mig.

Jow det kan der. Men det besvær og ekstra udgifter det måtte give til eventuelle licenser. Men til NMT er NFS absolut at foretrække - for SMB er temmeligt langsomt på NMT bokse.

Jeg kører selv med et 110" lærrede og en 1080p projektor, så jeg vælger altid FullHD hvor jeg kan. Jeg tror aldrig jeg er stødt på noget 1080i indhold til disse maskiner.

Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Prisen er netop også en faktor her når Tvix'en næsten er dobbelt så dyr.  Men det kunne da være rart hvis man havde et bedre overblik over hvilke codecs/standarder osv. der fungerer bedst på enten NMT eller Tvix.

Det har jeg absolut forståelse for. Men de fleste NMT enheder koster nu omkring 1500-2100 og TVix 6500 er nede i 2600,-

Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Generelt er jeg en anelse i tvivl om opbygning af Tvix'en siden den ikke kører Syabas. Har man de samme muligheder, features etc.  Nu har jeg endnu ikke prøvet Tvix GUI Builder men umiddelbart virker Jukebox featuren på NMT nemmere og mere overskuelig for eksempel.

Jeg har ikke prøvet nogle af dem, så jeg skal ikke udtale mig om dem.

Personligt foretrækker jeg en directory liste da det typisk er hurtigere at browse i. Det ville dog være dejligt hvis de kunne lave et IMDB opslag på directory/fil navnet ligesom f.eks XboxMediaCenter (XMBC) og MediaPortal kan gøre.

 



Redigeret af hedberg - 22-Maj-2008 kl. 18:34
Med venlig hilsen,
Thomas
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu