recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dvico TviX 6600
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDvico TviX 6600

 Besvar Besvar Side  <12345 16>
Forfatter
Besked
stonecold Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-December-2005
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 15:36
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Men 2500,- er godtnok dyrt når alle de
andre Realtek baserede afspillere som kan nøjagtig
detsamme koster under en tusse.


Hvorfor er det lige man skal betale 1500,- mere fordi
der står Dvico på den istedetfor Asus, Xtreamer, AC
Ryan, eller noget andet ? Den er lidt (eller meget
imho) pænere og har LCD samt plads til større harddisk,
så lidt dyrere skal den selvfølgelig være, men mere end
dobbelt så meget ? og ligeså meget som en C-200 der
stadig er væsentligt kraftigere og har BD licens og alt
muligt ?


Realtek afspillerne er jo såkaldte Turn Key løsninger
- hvilket vil sige at stort set alting laves og leveres
som en færdig pakke af Realtek uden at de enkelte
producenter kan ændre noget særligt ved det andet end
interface billeder/farver. Alle opdateringer og nye
features laves af Realtek som så blot leverer ny
færdig firmware - til dem alle sammen - så de får løbende
de samme opdateringer. Det er lidt ligesom alle NMT
maskinerne der alle benytter samme løsning fra Syabas
blot med lidt forskellig design og kasser. I disse
løsninger er Syabas mellemleddet blot fjernet og det er
chipset producenten selv der leverer den færdige firmware
til de enkelte producenter.



Bemærk at det ikke er Realteks software der er brugt i
Tvixen, DVICo har selv skrevet software til 6600. Har nu
haft min i 2 dage og syntes den er fin og støjsvag.
Afspiller umiddelbart alt den fodres med uden problemer.
Der er BD Lite understøttelse på ved, som pt. virker i
6500 modellen. læs meget mere om modellen på:
http://www.mpcclub.com/forum/forumdisplay.php?f=96

Den er også på lager hos:
http://www.attech.dk/activepage/spares.asp?kt=3&type=114

Vender tilbage når jeg har leget lidt mere med den :-)
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 16:00

Tvix har selv lavet nogle ændringer og tilføjelser ja, men grundliggende er det stadig realteks software. BD lite kommer med næste firmware version ligesom det også gør til de andre der er ved at release ny Realtek firmware. Jeg er dog ikke i tvivl om at det er den bedst fungerende Realtek afspiller pt. og nok fortsætter med at være det, og heller ikke uenig i at den skal koste mere end de andre (den er lidt mere lækker end de andre). Umiddelbart syntes jeg bare 2500,- er lidt i overkanten set i sammenligning med priserne på de andre der ligger helt nede omkring en tudse, men alt er jo relativt. Hvis det virker og løser opgaven udfra de behov man har behøver prisen ikke være det alt afgørende.   

 

 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 17:27

hej

hvilke andre kan afspille en fuld bluray film  og få menu frem så man kan vælge tekst og sprog er det ikke kun twix der kan ???. kan popcorn 200 afspille blu ray med menu.  er der kommet ny software efter den første demo version der kører 100 gange før den skal instaleres igen.

hilsen agger



Redigeret af agger - 13-Oktober-2009 kl. 17:31
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Oktober-2009 kl. 19:53

Den gamle Tvix 6500 kan afspille såkaldt BD lite som ikke er en fuld BD implementation med originale menuer, men en egenudviklet mindre version der giver mulighed for at skifte sprog og undertekster m.m. gennem en egen Tvix menu. se screenshot her

http://img230.imageshack.us/img230/7287/tvixbdlitemenuaudioc z9.jpg

Den nye Tvix 6600 kan ikke, men der tales om at en af de næste firmwares til realtek afspillere som Tvix 6600 vil have support for en lignende slags BD lite version eller alternativt AVCHD, men der er ingen detaljer endnu om det.

Popcorn Hour A-110 har ikke support for BD lite.

C-200 er en fuld BD afspiller der understøtter alle BluRay standarder inkl. BD-live 2.0  - og altså kan afspille disse både fra en retail Bluray skive, såvel som fra en folder på harddisk eller netværk, hvis indholdet af en Bluray skive er rippet direkte. Dvs. en C-200 understøtter ALT hvad der findes på en Bluray, originale menuer, java, ekstramateriale, interaktivt indhold, kapitler, undertekster, forskellige lydspor, kommentar lydspor osv. osv.

Jeg har ingen anelse om hvad du mener med "demo software version der kører 100 gange før den skal installeres igen" ?????



Redigeret af spawn - 13-Oktober-2009 kl. 19:58
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Den gamle Tvix 6500 kan afspille såkaldt BD lite som ikke er en fuld BD implementation med originale menuer, men en egenudviklet mindre version der giver mulighed for at skifte sprog og undertekster m.m. gennem en egen Tvix menu. se screenshot her

http://img230.imageshack.us/img230/7287/tvixbdlitemenuaudioc z9.jpg

Den nye Tvix 6600 kan ikke, men der tales om at en af de næste firmwares til realtek afspillere som Tvix 6600 vil have support for en lignende slags BD lite version eller alternativt AVCHD, men der er ingen detaljer endnu om det.

Popcorn Hour A-110 har ikke support for BD lite.

C-200 er en fuld BD afspiller der understøtter alle BluRay standarder inkl. BD-live 2.0  - og altså kan afspille disse både fra en retail Bluray skive, såvel som fra en folder på harddisk eller netværk, hvis indholdet af en Bluray skive er rippet direkte. Dvs. en C-200 understøtter ALT hvad der findes på en Bluray, originale menuer, java, ekstramateriale, interaktivt indhold, kapitler, undertekster, forskellige lydspor, kommentar lydspor osv. osv.

Jeg har ingen anelse om hvad du mener med "demo software version der kører 100 gange før den skal installeres igen" ?????

hej spawn

der har du fejl, min 6500 kan vise den rigtige menu  med setup sprog og hvad der ellers er i den rigtige menu.  det får du frem hvis du trykker menu knappen på tvix 6500 , det tror jég også 6600 kan. den menu du skriver om er tvix menu du får frem ved tryk på subtitle eller function knappen ,der kan man vælge en minni menu. men lægger du den specielle  bdfirmware  ind, er det total som om du afspiller fra en almindlig blu ray afspiller. jeg bruger det meget. den der demo software  er den man ligger ind på sin tvix 6500, det er en firmware skrev forkert så kan den gøre 100 % hvad en blu ray afspiller kan den virker 100 gage så skal man fikse noget så virker den igen.

hilsen agger



Redigeret af agger - 14-Oktober-2009 kl. 10:51
Til top
popcorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 316
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 11:42

Tvix 6500 understøtter ikke JAVA, så det kan ikke lade sig gøre at loade originale BD menuer der er lavet i JAVA på den - det er muligt du kan loade original menuer der ikke er lavet i JAVA

ok - med hensyn til firmwaren, ja denne særlige BD understøttelse er kun noget der findes i en beta firmware på test basis, og det er så muligvis denne beta firmware der skal reinstalleres for at blive ved med at virke ?

Tvix 6600 understøtter ingen form for "BD menu" endnu, hverken almindelige BD menuer, Tvix menuer, AVCHD eller andet.

 

Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job)
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af popcorn popcorn skrev:

Tvix 6500 understøtter ikke JAVA, så det kan ikke lade sig gøre at loade originale BD menuer der er lavet i JAVA på den - det er muligt du kan loade original menuer der ikke er lavet i JAVA

ok - med hensyn til firmwaren, ja denne særlige BD understøttelse er kun noget der findes i en beta firmware på test basis, og det er så muligvis denne beta firmware der skal reinstalleres for at blive ved med at virke ?

Tvix 6600 understøtter ingen form for "BD menu" endnu, hverken almindelige BD menuer, Tvix menuer, AVCHD eller andet.

 

hej har du en tvix .

jeg har prøvet mange mange fulde blu ray film og den eneste der indtil nu ikke har virket er wall-e, der kan jeg kun få kommentator lyd frem . afspiller jeg den på pc via menuen  så virker den så det er lidt mystisk.



Redigeret af agger - 14-Oktober-2009 kl. 14:09
Til top
kfcofir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Holbæk
Status: Offline
Point: 635
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2009 kl. 14:09
Så kom den SQ allerede..   kommer lidt info mm senere.. og et pic eller 2
En masse HiFi ( Bip biiiip) jeg ikke har tid til at sætte mig ind i :O(
Til top
KSandris Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 09:35

Hej

Jeg overvejer at købe Tvix 6600N.

Jeg har lige nogle spørgsmål som jeg håber, at der er nogen der kan svarer på herinde.

Jeg skal primært bruge den til DVD.

1: Jeg har en Synology DS-207+ som jeg vil bruge sammen med Tvix 6600N via kabel, virker de sammen?

2: Hvordan er menuen til DVD? Er det trådmenu eller er det som med windows 7 mediacenter, med et lille tilføjelsesprogram,  at man kan vælge ikonvisning og så se coverart og få info/handlingen om filmen?

  

 

Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 10:11
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:


Må jeg give dig den opgave at melde tilbage mht til blæseren/larmen ?

Er interesseret i at høre om din mening...

:-)


Selvfølgelig! Den skulle gerne ankomme indenfor de næste 2 dage - så det er bare at vente i spænding


Jeg modtog den i går - og fik den lige hurtigt sat op.  Ved boot går blæseren i gang (formentlig for at teste), hvorefter den slukker. Den er ikke gået i gang siden - så den er HELT lydløs .

Den har dog udelukkende været brugt til at afspille DVD-materiale over kablet ethernet. Der er heller ikke monteret harddisk i- så ingen varmeafgivelse derfra. Jeg formoder derudover at HD-afspilning kræver noget mere CPU-kraft og dermed moderat blæseraktivitet. Så langt er jeg bare ikke kommet endnu.

Alt i alt meget lovende indtil videre - og i øvrigt er den meget mere responsive end 6500. Boot-tiden er også mærkbart forbedret.
Til top
agger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 19:16

Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Oprindeligt skrevet af Pade2204 Pade2204 skrev:


Må jeg give dig den opgave at melde tilbage mht til blæseren/larmen ?

Er interesseret i at høre om din mening...

:-)


Selvfølgelig! Den skulle gerne ankomme indenfor de næste 2 dage - så det er bare at vente i spænding


Jeg modtog den i går - og fik den lige hurtigt sat op.  Ved boot går blæseren i gang (formentlig for at teste), hvorefter den slukker. Den er ikke gået i gang siden - så den er HELT lydløs .

Den har dog udelukkende været brugt til at afspille DVD-materiale over kablet ethernet. Der er heller ikke monteret harddisk i- så ingen varmeafgivelse derfra. Jeg formoder derudover at HD-afspilning kræver noget mere CPU-kraft og dermed moderat blæseraktivitet. Så langt er jeg bare ikke kommet endnu.

Alt i alt meget lovende indtil videre - og i øvrigt er den meget mere responsive end 6500. Boot-tiden er også mærkbart forbedret.

hej og tillykke

men tror du ikke den er  total lydløs fordi du ikke har hd i ?????.

hilsen agger

Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 20:20
Oprindeligt skrevet af agger agger skrev:

hej og tillykke

men tror du ikke den er  total lydløs fordi du ikke har hd i ?????.

hilsen agger



En harddisk i sig selv er jo ikke 100% lydløs - så jo, det hænger sammen. Men da jeg streamer alt indhold fra NAS, så er der ingen grund til at have en disk i. Det havde jeg heller ikke i min 6500, så sammenligningsgrundlaget er OK .
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 16>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu