recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dynaudio & Naim
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dynaudio & Naim

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Zegnacre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zegnacre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 12:10
Jo Jesper det det lyder som en god plan :) Har selv tænkt på ideen.

Er der nogen der ved hvad fordelene er ved Naim Superuniti kontra T+A Power.

Jeg ved at T+A Power Plant spiller helt vildt godt med X38erne men T+A er ikke en alt i en maskine, der skal man ud og købe converter og den har ikke indbygget streaming.

Naim Superuniti er en alt i en maskine med indbygget netværk så man sætter jo bare sit netværk kabel deri.

Men jeg har en airport ekspress hvad gør jeg så med den for den kører jo med mit modem. Skal jeg så kører mit netværks kabel fra modem til naim superuniti og droppe min airport ekspress hvis jeg køber en superuniti ?

Ps hvis i ikk har hørt dynaudio excite 38 og T+A power plant så det oplevelsen værd:)
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 14:07
Problemet med Superuniti er jo at der ikke er mulighed for og opgradere den.
Når først dens streamer og dac er ude af trit med tidens trent, så er den jo intet værd.
 
En anden løsning er og købe deres Supernait som efter sigende skulle lyde bedre, (og koster mindre) og så købe en seperat streamer og dac!
 
Supernaiten kan jo også opgraderes (strømforsyning)
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 14:15
Ja, jeg vil da droppe den airport express og bare køre fra router til til SuperUniti.

At Supernait skulle lyde bedre end SuperUniti er da vist stadig kun nogen få der mener det.
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 15:20
Har du overvejet Hegel? De har også forstærkere med indbygget DAC. Desuden er SuperNait ikke meget billigere end SuperUniti - især ikke når du tænker på fleksibiliten i Unitien.

Jeg har selv haft en SuperNait hjemme - dengang kostede den 26.500, men jeg var godt nok skuffet over den ringe byggekvalitet. Det hører ingen steder hjemme på et produkt i den prisklasse. Desuden lød Nait 5i-2, som jeg også havde hjemme sjovere og mere engageret. Jeg har aldrig rigtig været Naim-fan, men jeg synes de laver nogle spændende produkter - især deres Nait 5 (som nu hedder 5si) og Nait XS er sjove at lytte til. Jeg har altid syntes SuperNaiten var en underlig mellemting i Naims sortiment. 
Til top
Zegnacre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zegnacre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 15:57
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Har du overvejet Hegel? De har også forstærkere med indbygget DAC. Desuden er SuperNait ikke meget billigere end SuperUniti - især ikke når du tænker på fleksibiliten i Unitien.

Jeg har selv haft en SuperNait hjemme - dengang kostede den 26.500, men jeg var godt nok skuffet over den ringe byggekvalitet. Det hører ingen steder hjemme på et produkt i den prisklasse. Desuden lød Nait 5i-2, som jeg også havde hjemme sjovere og mere engageret. Jeg har aldrig rigtig været Naim-fan, men jeg synes de laver nogle spændende produkter - især deres Nait 5 (som nu hedder 5si) og Nait XS er sjove at lytte til. Jeg har altid syntes SuperNaiten var en underlig mellemting i Naims sortiment. 


Hej Ukke

Indbygget dac er det, det som man kalder converter ?
Hvis jeg dropper min airport ekspress og kører netværkforbindelse fra modem til Naim Superuniti hvad så med mec min macbook, finder min macbook så internet forbindelsen via Naim Superuniti.

Når en forstærker har indbygget netværksforbindelse er det vel faktisk lidt som en "router" er det ikke ?Så kan man kører sin netværksforbindelse over forstærkeren ?

Men er forbindelsen så god som på airport ekspressen ? Håber ikke det blir for teknisk det jeg skriver.
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 16:15
Jeg mener, at det er en server app der hedder Minimserver, som du skal køre og at du dermed på SuperUniti kan se hvad du har på din Mac.
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 16:29
Hvis du bruger Airport Express til din MacBook nu, så skal du blive ved med det. Kun hvis dit modem har indbygget trådløs router kan du bruge det i stedet.
Venlig hilsen
KB
Til top
Naim Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 30-December-2004
Status: Offline
Point: 415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naim Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 16:32
Meget af det du spørger om kan du med fordel læse om på Naim forummet.

http://forums.naimaudio.com
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special
ZEN MK.II STD

http://www.uwsonline.com/index.php
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 18:45
Du kunne evt. købe brugt. 

Lige nu kan du finde en Naim Nait XS til 7500


PS. Det er ikke min annonce.


Redigeret af Ukke - 18-Maj-2014 kl. 18:46
Til top
Zegnacre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zegnacre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 19:45
Oprindeligt skrevet af Naim Naim skrev:

Meget af det du spørger om kan du med fordel læse om på Naim forummet.

http://forums.naimaudio.com


Jeg vil hellere snakke med jer, det er sku mere spænenden :)
Ej jeg kender godt det forum, det er bare noget andet og snakke med folk fra dk.
Til top
Zegnacre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zegnacre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 19:47
Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Du kunne evt. købe brugt. 

Lige nu kan du finde en Naim Nait XS til 7500


PS. Det er ikke min annonce.


Jeg tror hellere jeg vil have en Naim Superuniti så :)
Ellers tak fordi du har sendt mig annoncen
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2014 kl. 20:40
Oprindeligt skrevet af Zegnacre Zegnacre skrev:

Oprindeligt skrevet af Ukke Ukke skrev:

Du kunne evt. købe brugt. 

Lige nu kan du finde en Naim Nait XS til 7500


PS. Det er ikke min annonce.


Jeg tror hellere jeg vil have en Naim Superuniti så :)
Ellers tak fordi du har sendt mig annoncen

Fair nok. :) 

Køber du den XS og fx. Sonos, har du stadig råd til en god DAC - evt. fra Teddy Pardo. Så har du en god streamingsløsning, og så har du tilmed stadig en hel del penge tilbage. Just saying. 

Ellers overvej den nye Xeo 4 eller 6 fra Dynaudio. Dem kan du jo med fordel lytte til i TC, når de får dem. 


Redigeret af Ukke - 18-Maj-2014 kl. 20:42
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu