recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dynaudio vs. B&W
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dynaudio vs. B&W

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Zegnacre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zegnacre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 19:27
Det er også rigtigt så bare der stod pr stk. Se vedhæftning det står lidt dumt
Prisen er angivet:     Pr. stk. Sælges sætvis medmindre andet er nævnt.
Anyway er lidt bekymret - vil det virkelig spille godt med focus xd og streame det fra en ipad / iPhone fra en AirPort ekspress? Vil lyden blive god ? Skal man så ikke også have en netværks harddisc ?
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 19:47
Jeg har som udgangspunkt valgt en Sonos Connect og bruge digital coax ud med volume til fixed.
Der kan jeg så høre alt det fra NAS i Flac jeg har og jeg vil tegne et prøveabb på Wimp hifi.
Jeg har så købt en USB til coax digital dims til PCen jeg så vil afspille SACD med, problemet med alle SACD afspillere er at når man hører 24 bit lyd er der intet digitalt signal ud af afspilleren grundet kopi beskyttelse.

Men nu skal jeg lige have dem først jo.
SVP03
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af Zegnacre Zegnacre skrev:

dynaudio xd er også ret peberet 39499 pr stk. Er der andre mærker der gør det på højde med dynaudio ?


I prisklassen? Nej!

Ej heller hvis du køber højttalersæt/forstærker til den pris.

M.v.h.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 21:47
Oprindeligt skrevet af Zegnacre Zegnacre skrev:

Hej Otto tusind tak for dine ord og råd. Når du skriver afspiller hvad mener du så præcist ? En Reciever ?

Nej, du har ikke brug for noget med forstærker i. Bare en afspiller, dvs. ligesom en CD-afspiller, bare med netværk i stedet for. Sonos som nævnt, eller noget tilsvarende. Jeg vil ikke pege på én bestemt, da der er fordele og ulemper mellem de enkelte muligheder, og det handler meget om hvad du helt præcist vil opnå, og hvordan. "Streaming" er mange ting.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:


Oprindeligt skrevet af Zegnacre Zegnacre skrev:

Hej Otto tusind tak for dine ord og råd. Når du skriver afspiller hvad mener du så præcist ? En Reciever ?


Nej, du har ikke brug for noget med forstærker i. Bare en afspiller, dvs. ligesom en CD-afspiller, bare med netværk i stedet for. Sonos som nævnt, eller noget tilsvarende. Jeg vil ikke pege på én bestemt, da der er fordele og ulemper mellem de enkelte muligheder, og det handler meget om hvad du helt præcist vil opnå, og hvordan. "Streaming" er mange ting.

Problemet er lidt at ingen hardware producenter har tænkt på løsningen til den type højtaler som Dynaudio har opfundet.
Når signalet er digitalt PCM eller DSD er der vel kun gitter der kan ødelægge signalet eller hvis der bliver pillet ved det.
Jeg kunne godt bruge en enhed som Marantz 8005 netværksafspiller eller Cambridge i HFK. Men kan ikke få afklaret om nogen af dem kan/må sende 24 bit lyd ud af coax digital. Hvis de ikke kan, og Sonos ikke piller ved signalet er den jo det bedste bud nu for mig, og jeg har den i forvejen alligevel.
SVP03
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af Zegnacre Zegnacre skrev:


Anyway er lidt bekymret - vil det virkelig spille godt med focus xd og streame det fra en ipad / iPhone fra en AirPort ekspress? Vil lyden blive god ? Skal man så ikke også have en netværks harddisc ?
[/QUOTE]

Vil lyden blive god? Ja. Er det den absolut bedste løsning? Nej, men i den store sammenhæng er det i petitesse-afdelingen. Der skal i virkeligheden ikke ret meget til, da langt størstedelen af opgaven varetages af højttaleren. Hvis bare du bruger ordentligt kildemateriale, og på den ene eller den anden måde afleverer et digitalt signal der ikke er "pillet" i til højttaleren, så klarer højttaleren resten. Men man kan naturligvis altid tweake på tingene, og Airport Express afskærer dig f.eks. fra ægte 24 bit. Men musikken skal ikke nødvendigvis igennem iPad'en. Med Sonos, Bluesound eller noget lignende (eller for den sags skyld en Naim afspiller, som jeg antager at de laver uden at jeg ved det), så er iPad'en kun fjernbetjening.

Om du skal have en netværks harddisk, afhænger som sagt igen af hvad du forsøger at opnå. Men det har ikke så meget med højttaleren at gøre, du skal bare finde en afspilningskæde der udfører dén opgave du vil. Hvis du vil afspille din eksisterende musiksamling, så 

Mht. prisen, så er det væsentligt at forstå at Focus XD ikke har ret meget til fælles med den passive Focus. Det er ikke bare en aktiv Focus, enhederne i XD er bedre. Dertil skal så lægges fordelene ved aktiv deling og DSP styringen. Men man må skrive til mig privat hvis man vil have min ærlige mening om lyden - jeg gider ikke flere diskussioner om at jeg bare skamroser ting jeg selv sælger.
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 22:14
Du må da gerne skamrose dem, jeg henter nemlig mit sæt på mandag, så kom bare med det hele   
SVP03
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

 
Problemet er lidt at ingen hardware producenter har tænkt på løsningen til den type højtaler som Dynaudio har opfundet.
Når signalet er digitalt PCM eller DSD er der vel kun gitter der kan ødelægge signalet eller hvis der bliver pillet ved det.
Jeg kunne godt bruge en enhed som Marantz 8005 netværksafspiller eller Cambridge i HFK. Men kan ikke få afklaret om nogen af dem kan/må sende 24 bit lyd ud af coax digital. Hvis de ikke kan, og Sonos ikke piller ved signalet er den jo det bedste bud nu for mig, og jeg har den i forvejen alligevel.

Sonos kan jo slet ikke afspille 24 bit. Jeg ved ikke med de specifikke modeller du nævner, men der er masser af afspillere der kan aflevere 24 bit på coax udgangen. Så jeg ved ikke helt om jeg er enig i at hardware producenterne ikke har tænkt på løsningen, der er ikke forskel på at fodre Focus XD, og at fodre en DAC eller en forstærker med digitalt input. Så en hvilken som helst løsning som du kan tilslutte en DAC eller en digital forstærker, kan du også tilslutte Focus XD.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 22:20
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Du må da gerne skamrose dem, jeg henter nemlig mit sæt på mandag, så kom bare med det hele   

Du har jo allerede fået skamrosen i pb Wink

EDIT: Iøvrigt har vi ikke fået vores 600XD i butikken endnu, vi må nøjes med 200XD lidt endnu Smile Det bliver sjovt at høre den store i vante omgivelser.


Redigeret af Otto J - 12-November-2014 kl. 22:24
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:


Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

 
Problemet er lidt at ingen hardware producenter har tænkt på løsningen til den type højtaler som Dynaudio har opfundet.
Når signalet er digitalt PCM eller DSD er der vel kun gitter der kan ødelægge signalet eller hvis der bliver pillet ved det.
Jeg kunne godt bruge en enhed som Marantz 8005 netværksafspiller eller Cambridge i HFK. Men kan ikke få afklaret om nogen af dem kan/må sende 24 bit lyd ud af coax digital. Hvis de ikke kan, og Sonos ikke piller ved signalet er den jo det bedste bud nu for mig, og jeg har den i forvejen alligevel.


Sonos kan jo slet ikke afspille 24 bit. Jeg ved ikke med de specifikke modeller du nævner, men der er masser af afspillere der kan aflevere 24 bit på coax udgangen. Så jeg ved ikke helt om jeg er enig i at hardware producenterne ikke har tænkt på løsningen, der er ikke forskel på at fodre Focus XD, og at fodre en DAC eller en forstærker med digitalt input. Så en hvilken som helst løsning som du kan tilslutte en DAC eller en digital forstærker, kan du også tilslutte Focus XD.
korrekt at Sonos kun er 16 bit, hos mig bliver det så FLAC 16 bit på den samt HIFI streaming Wimp eller Deezer.
Men tager du Oppo og smider en SACD i kommer der ikke noget ud af digital udgangen, men det ryger ud med HDMI. Hvis vi så tager Naim, Cambridge eller en anden netværksafspiller, kan man der få kopi brskyttet HD audio ud, så må du da gerne skrive det her. Så er der rippet HD audio. Men hvordan ripper man en SACD ?
Så ved vi jo at en PC og USB til coax digital det virker jo.
Men det kræver en del afprøvning for at tjekke det.
SVP03
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:



Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Du må da gerne skamrose dem, jeg henter nemlig mit sæt på mandag, så kom bare med det hele   


Du har jo allerede fået skamrosen i pb Wink

EDIT: Iøvrigt har vi ikke fået vores 600XD i butikken endnu, vi må nøjes med 200XD lidt endnu Smile Det bliver sjovt at høre den store i vante omgivelser.

jep, men de andre må vel også høre det.

Mine lander fredag, så hvis jeg er hurtig kan jeg nå det der, lørdag er jeg ipå arbejde.
Bliver spændende og se hvorledes de spiller i kælderen som du har set/hørt.
SVP03
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 22:32
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

 
Men tager du Oppo og smider en SACD i kommer der ikke noget ud af digital udgangen, men det ryger ud med HDMI. Hvis vi så tager Naim, Cambridge eller en anden netværksafspiller, kan man der få kopi brskyttet HD audio ud, så må du da gerne skrive det her. Så er der rippet HD audio. Men hvordan ripper man en SACD ?

Indrømmet, jeg havde ikke rigtigt SACD i tankerne. Du kan grundlæggende ikke rippe en SACD. Hvad der skal til for at hive 24/192 ud af dét, det skal jeg lige grave i.

Hvad tænker du konkret på når du siger "kopibeskyttet HD Audio"? Jeg er ikke sikker på at jeg har noget.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu