recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - e-Boks vs mit.dk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

e-Boks vs mit.dk?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6071
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: e-Boks vs mit.dk?
    Sendt: 11-December-2023 kl. 20:45
Jeg har her i dag fundet ud af, at mit.dk findes
Her er en beskrivelse:
e-Boks: Digital Post fra offentlige myndigheder samt post fra virksomheder, fx forsikringsselskab eller bank.
mit.dk: Digital Post fra offentlige myndigheder samt post fra virksomheder, fx forsikringsselskab eller bank.
Men... er det ikke præcis det samme?
Hvad skal vi med det Confused
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2023 kl. 21:28
Ja der er der mange der undre sig over.
Jeg forstår det simpelthen heller ikke, hvorfor man skal have tre e-postkasser (e-boks.dk, mit.dk & digital post)
Man har jo heller ikke tre postkasser skruet op ide på vejen.

Jeg går ud fra at det endnu engang er nogle djøffer der har fået en hjerneblødning.


Redigeret af Axlon - 11-December-2023 kl. 21:30
Mvh Jesper
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2023 kl. 22:02
Både e-Boks og Mit.dk er private udbydere af digital post.

Om du vælger den ene eller den anden, er op til dig selv, men det kan være, at der er virksomheder der ikke leverer digital post i begge løsninger.

Begge kan dog tilgå post sendt fra det offentlige, og det er også det, du kan se på borger.dk.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19210
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2023 kl. 22:45
Hmmm, flere forskellige tankstationer tilbyder at sælge benzin.

Hvad skal vi med det?



Klaus


Redigeret af KlausDM - 11-December-2023 kl. 22:46
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2023 kl. 05:31
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Hmmm, flere forskellige tankstationer tilbyder at sælge benzin.
Hvad skal vi med det?

Klaus
Men der kan vi jo selv vælge at kun at benytte den ENE tankstation.
Mvh Jesper
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1030
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2023 kl. 05:37
Husker ikke hvem som var afsender, men fik en besked om at fremover ville de ikke længere benytte e-boks men mit.dk. Det passer mig i øvrigt fint, syntes e-boks er for bøvlet på min telefon 🙄
Frank 
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2023 kl. 07:53
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Husker ikke hvem som var afsender, men fik en besked om at fremover ville de ikke længere benytte e-boks men mit.dk. Det passer mig i øvrigt fint, syntes e-boks er for bøvlet på min telefon 🙄
Frank 
Men du får jo stadigvæk post på din e-boks, som du muligvis ikke får på mit.dk eller på Digital Post, så du er stadigvæk tvunget til at tjekke alle tre e-bokseAngry

Det svarer til at man var tvunget til at have tre forskellige postkasser opsat der hjemme.

For mit skyld kunne vi have 100 forskellige e-bokse, blot at JEG KUNNE VÆLGE HVILKEN EN jeg ville benytte, og så få al digital post leveret der i.

Vi er jo heller ikke tvunget til at have tre forskellige banker.
Mvh Jesper
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2023 kl. 09:30
Det er jo noget myndighederne har valgt. 

Første gang vandt eboks et udbud og så har man sendt det i udbyd igen efter nogle år og så har etandet firma netcompany vundet.

Det er jo ike til gavn for brugerne, andet end at man sikre det er billigst. 

Problemet er jo lidt med de gamle meddelser og ikke alle følge rmed over

https://blog.e-boks.com/da/nyheder/ny-it-leverand%C3%B8r-valgt-til-offentlig-digital-post

Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 993
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2023 kl. 10:07
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:


Men du får jo stadigvæk post på din e-boks, som du muligvis ikke får på mit.dk eller på Digital Post, så du er stadigvæk tvunget til at tjekke alle tre e-bokseAngry

Det passer ikke.

Hvis du har e-boks eller mit.dk, så får du også al den post, der bliver sendt til Digital Post. 

Du får i øvrigt kun post i mit.dk/eboks fra de virksomheder, som du har valgt at modtage fra. Så du kan bare vælge dem fra, hvorefter du vil få posten på mail i stedet.






Redigeret af longjohn2 - 12-December-2023 kl. 10:08
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2023 kl. 10:28
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:


Men du får jo stadigvæk post på din e-boks, som du muligvis ikke får på mit.dk eller på Digital Post, så du er stadigvæk tvunget til at tjekke alle tre e-bokseAngry

Det passer ikke.

Hvis du har e-boks eller mit.dk, så får du også al den post, der bliver sendt til Digital Post. 

Du får i øvrigt kun post i mit.dk/eboks fra de virksomheder, som du har valgt at modtage fra. Så du kan bare vælge dem fra, hvorefter du vil få posten på mail i stedet.
Jeg har aldrig valgt at få post fra nogen som helst, på hverken på mit.dk eller Digital Post.
Jeg har fået post på min e-boks, at fremover vil jeg få post på mit.dk eller på Digital Post, men det er ikke noget JEG har valgt.

Jeg kan heller se nogen steder hvor jeg kan melde post fra på mit.dk og Digital Post, så det må du meget gerne forklare hvordan man gør det.
Mvh Jesper
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2023 kl. 10:33
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:


Men du får jo stadigvæk post på din e-boks, som du muligvis ikke får på mit.dk eller på Digital Post, så du er stadigvæk tvunget til at tjekke alle tre e-bokseAngry

Det passer ikke.

Hvis du har e-boks eller mit.dk, så får du også al den post, der bliver sendt til Digital Post. 

Du får i øvrigt kun post i mit.dk/eboks fra de virksomheder, som du har valgt at modtage fra. Så du kan bare vælge dem fra, hvorefter du vil få posten på mail i stedet.
Jeg har aldrig valgt at få post fra nogen som helst, på hverken på mit.dk eller Digital Post.
Jeg har fået post på min e-boks, at fremover vil jeg få post på mit.dk eller på Digital Post, men det er ikke noget JEG har valgt.

Jeg kan heller se nogen steder hvor jeg kan melde post fra på mit.dk og Digital Post, så det må du meget gerne forklare hvordan man gør det.


Du har ikke valgt noget. Det valg hjar det offebtlige taget for dig, da de sendte løsningen i udbud og en anden udbyder vandt licitationen. 

Men du kan stadig sætte e-boks op til at den også kan hente fra det offentlige. Men som standard bliver alt fra det offentlige sendt den digital post og så videre til mit.dk 

Det er ikke noget du kan fravælge
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2023 kl. 11:34
Det bliver ikke sendt videre til mit.dk. Mit.dk og e-Boks kan begge kigge i din Digital Post postkasse.

Digital Post (fra Digitaliseringsstyrelsen ) er den offentlige løsning, og den virker kun til post fra det offentlige.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu