recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - e-Boks vs mit.dk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

e-Boks vs mit.dk?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2023 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:


Men du får jo stadigvæk post på din e-boks, som du muligvis ikke får på mit.dk eller på Digital Post, så du er stadigvæk tvunget til at tjekke alle tre e-bokseAngry

Det passer ikke.

Hvis du har e-boks eller mit.dk, så får du også al den post, der bliver sendt til Digital Post. 

Du får i øvrigt kun post i mit.dk/eboks fra de virksomheder, som du har valgt at modtage fra. Så du kan bare vælge dem fra, hvorefter du vil få posten på mail i stedet.
Jeg har aldrig valgt at få post fra nogen som helst, på hverken på mit.dk eller Digital Post.
Jeg har fået post på min e-boks, at fremover vil jeg få post på mit.dk eller på Digital Post, men det er ikke noget JEG har valgt.

Jeg kan heller se nogen steder hvor jeg kan melde post fra på mit.dk og Digital Post, så det må du meget gerne forklare hvordan man gør det.
Jo du skal på Borgerservice i din kommune og blive fritaget for digital post. Så kommer breve fra det offentlige i din postkasse i stedet for. Men så kan du heller ikke benytte digitale skriverier, ansøgninger og lign fremover. Og hvis du gør det, blir du automatisk tilmeldt digital post igen LOL
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2023 kl. 14:25
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det bliver ikke sendt videre til mit.dk. Mit.dk og e-Boks kan begge kigge i din Digital Post postkasse.

Digital Post (fra Digitaliseringsstyrelsen ) er den offentlige løsning, og den virker kun til post fra det offentlige.
Korrekt, og den kan altid læses på borger.dk og mit.dk.
Man vælger så selv, om den skal kunne læses i E-boks.

mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2023 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jo du skal på Borgerservice i din kommune og blive fritaget for digital post. Så kommer breve fra det offentlige i din postkasse i stedet for. Men så kan du heller ikke benytte digitale skriverier, ansøgninger og lign fremover. Og hvis du gør det, blir du automatisk tilmeldt digital post igen LOL
Jeg har ikke noget ønske om at blive fritaget digitalpost.
Jeg har det helt fint med kun at modtage digital post, ligesom jeg også kun læser reklamer digitalt.
Jeg ønsker blot at have EN digital postkasse, ligesom at jeg kun har EN postkasse ude ved vejen.

Mvh Jesper
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4266
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2023 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Jo du skal på Borgerservice i din kommune og blive fritaget for digital post. Så kommer breve fra det offentlige i din postkasse i stedet for. Men så kan du heller ikke benytte digitale skriverier, ansøgninger og lign fremover. Og hvis du gør det, blir du automatisk tilmeldt digital post igen LOL
Jeg har ikke noget ønske om at blive fritaget digitalpost.
Jeg har det helt fint med kun at modtage digital post, ligesom jeg også kun læser reklamer digitalt.
Jeg ønsker blot at have EN digital postkasse, ligesom at jeg kun har EN postkasse ude ved vejen.

Så må du skrive til politikerne, det er dem der sætter private udbydere på opgaven.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2023 kl. 16:41
Jeg tror, at du misforstår.

Axlon brokker sig over, at visse private virksomheder kun sender til dig via e-Boks, og andre kun via Mit.dk, så derfor skal han tjekke begge.

Post fra det offentlige kan læses alle tre steder (i tilfældet e-Boks skal man dog give dem lov først).

Redigeret af lunddal - 12-December-2023 kl. 16:42
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2023 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Ja der er der mange der undre sig over.
Jeg forstår det simpelthen heller ikke, hvorfor man skal have tre e-postkasser (e-boks.dk, mit.dk & digital post)
Man har jo heller ikke tre postkasser skruet op ide på vejen.

Jeg går ud fra at det endnu engang er nogle djøffer der har fået en hjerneblødning.
Er det også Djøffer som har fået en hjerneblødning fordi dine venner kan vælge at kontakte dig via SMS, Messenger og mail afhængigt af hvad de har lyst til?

Dét du beder om er, at alle private virksomheder går sammen og bliver enige om hvordan de skal gøre og hvilken udbyder de ønsker at bruge. Koordinerer du den indsats? :) 

(Og som andre skriver: Du blander "Digital Post" sammen med visningsklienter (e-boks og mit.dk))
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2023 kl. 17:39
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

[QUOTE=Axlon]
Er det også Djøffer som har fået en hjerneblødning fordi dine venner kan vælge at kontakte dig via SMS, Messenger og mail afhængigt af hvad de har lyst til?

Dét du beder om er, at alle private virksomheder går sammen og bliver enige om hvordan de skal gøre og hvilken udbyder de ønsker at bruge. Koordinerer du den indsats? :) 

(Og som andre skriver: Du blander "Digital Post" sammen med visningsklienter (e-boks og mit.dk))
Det fungerede jo ganske fint i mange år, da det kun var e-boks.

Med hensyn til SMS, Messenger og mail, bestemmer jeg jo selv om jeg vil benytte dette, ikke mine venner, men det er en djøffer nok ikke klar overLOLLOL


Redigeret af Axlon - 12-December-2023 kl. 17:43
Mvh Jesper
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2023 kl. 19:12
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Jeg ønsker blot at have EN digital postkasse 
...
jeg bruger kun e-boks, så hvad/hvilke firmaer går jeg glip af post fra?? Smile
Mvh. JørgenT
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2023 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:

Jeg ønsker blot at have EN digital postkasse 
...
jeg bruger kun e-boks, så hvad/hvilke firmaer går jeg glip af post fra?? Smile
Det kan du jo sådan set kun selv svarer på, da vi andre ikke har adgang til din mit.dkWink
Mvh Jesper
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2023 kl. 19:37
Det kan jeg så heller ikke svare på, prøvede lige at logge ind, men er aldrig oprettet som bruger. Smile
Så intet svar på hvem der ikke vil sende digital post til e-boks? LOL
Mvh. JørgenT
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2023 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Det kan jeg så heller ikke svare på, prøvede lige at logge ind, men er aldrig oprettet som bruger. Smile
Så intet svar på hvem der ikke vil sende digital post til e-boks? LOL
Hvis det er mit.dk, du mener, skal du ikke oprettes, men blot logge ind med dit MitID.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2023 kl. 20:40
Nogen firmaer er begyndt, at bruge mit.id til lønsedler. 
Så er man tvunget til den tredje digitale postkasse.
Det er skruen uden ende. Hvor skal man kigge efter en gammel post om få år? Der er der sikkert en ny, endnu ukendt udbyder, der vinder udbudsrunden.
Ved nærmere eftertanke er der efterhånden en masse digitale postkasser, jeg nævner i flæng: Sundhedsvæsenet, jobnet, email og sikkert mange flere..


Redigeret af Jespus - 12-December-2023 kl. 20:55
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA2.1 705+200 Ahorn
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu