recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - e-Boks vs mit.dk?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

e-Boks vs mit.dk?

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2023 kl. 20:56
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Hvis det er mit.dk, du mener, skal du ikke oprettes, men blot logge ind med dit MitID.
Ikke korrekt, efter login med mit.id møder jeg dette og skal oprette bruger/profil 





Redigeret af JørgenT - 12-December-2023 kl. 20:59
Mvh. JørgenT
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2023 kl. 21:03
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Hvis det er mit.dk, du mener, skal du ikke oprettes, men blot logge ind med dit MitID.
Ikke korrekt, jeg møder dette og skal oprette bruger/profil 


Ok, det er ret længe siden, jeg loggede ind første gang, så har glemt alt om det.
Men kommer der noget med oprettelse bagefter eller er du ikke bare logget ind?
Det er som e-boks, hvor man også selv skal oplyse kontaktoplysninger til mail og SMS.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2023 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Nogen firmaer er begyndt, at bruge mit.id til lønsedler. 
Så er man tvunget til den tredje digitale postkasse.
Det er skruen uden ende. Hvor skal man kigge efter en gammel post om få år? Der er der sikkert en ny, endnu ukendt udbyder, der vinder udbudsrunden.
Ved nærmere eftertanke er der efterhånden en masse digitale postkasser, jeg nævner i flæng: Sundhedsvæsenet, jobnet, email og sikkert mange flere..
Sundhedsvæsnet sender via offentlig Digital Post og kan altid læses på borger.dk, uanset evt. skift af leverandør af visningsklient.
Email har aldrig været en del af Digital Post/e-boks/mit.dk.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2023 kl. 23:39
Oprindeligt skrevet af Axlon Axlon skrev:


Jeg ønsker blot at have EN digital postkasse, ligesom at jeg kun har EN postkasse ude ved vejen.
[/QUOTE]

Jeg har besluttet, at jeg kun har en digital postkasse, nemlig e-boks som jeg har brugt siden den mulighed kom.
I e-boks får jeg beskeder fra det offentlige og fra private virksomheder.

Da Mit.dk kom, valgte jeg at jeg ikke ville støtte den virksomhed, og har derfor valgt følgende:

Det står en virksomhed frit, at benytte Mit.dk men så kan de ikke sende digital post til mig - skulle de insistere, så får den virksomhed besked på, at jeg ikke længere er kunde hos dem.

Så nemt er det at bestemme selv, hvor mange postkasser man vil have.

Ingen leverandør har til dato meddelt mig, at de ikke ville bruge e-boks, så problemet er nok minimalt.
Til top
Jespus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2015
Sted: Gelsted
Status: Offline
Point: 238
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jespus Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2023 kl. 01:57
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Nogen firmaer er begyndt, at bruge mit.id til lønsedler. 
Så er man tvunget til den tredje digitale postkasse.
Det er skruen uden ende. Hvor skal man kigge efter en gammel post om få år? Der er der sikkert en ny, endnu ukendt udbyder, der vinder udbudsrunden.
Ved nærmere eftertanke er der efterhånden en masse digitale postkasser, jeg nævner i flæng: Sundhedsvæsenet, jobnet, email og sikkert mange flere..
Sundhedsvæsnet sender via offentlig Digital Post og kan altid læses på borger.dk, uanset evt. skift af leverandør af visningsklient.
Email har aldrig været en del af Digital Post/e-boks/mit.dk.


Ordkløveri. Prøv at finde medicinkortet på borger.dk eller en aftale med din læge, hint: SEB platformen.
Desuden kommer der masser af post fra firmaer via email og ikke andre elektroniske postkasser.
Alt er afhængigt af hvor og til, man skal bruge personlig post og gider faktisk ikke uddybe det yderligere.


Redigeret af Jespus - 13-December-2023 kl. 02:07
LG oled, Nvidia Shield, Primare I22 dac, Rega CD, Bluesound Node, SA2.1 705+200 Ahorn
Til top
Axlon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Axlon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2023 kl. 07:06
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:

Jeg har besluttet, at jeg kun har en digital postkasse, nemlig e-boks som jeg har brugt siden den mulighed kom.
I e-boks får jeg beskeder fra det offentlige og fra private virksomheder.

Da Mit.dk kom, valgte jeg at jeg ikke ville støtte den virksomhed, og har derfor valgt følgende:

Det står en virksomhed frit, at benytte Mit.dk men så kan de ikke sende digital post til mig - skulle de insistere, så får den virksomhed besked på, at jeg ikke længere er kunde hos dem.

Så nemt er det at bestemme selv, hvor mange postkasser man vil have.

Ingen leverandør har til dato meddelt mig, at de ikke ville bruge e-boks, så problemet er nok minimalt.
Kunne være jeg skulle følge dit eksempel og sige mit job op, og stoppe mine børns behandling på privathospitaletConfused
Mvh Jesper
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2023 kl. 07:10
Oprindeligt skrevet af Jespus Jespus skrev:

Ordkløveri. Prøv at finde medicinkortet på borger.dk eller en aftale med din læge, hint: SEB platformen.


Det kan vel næppe kategoriseres som post.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2023 kl. 10:38
Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:



Jeg har besluttet, at jeg kun har en digital postkasse, nemlig e-boks som jeg har brugt siden den mulighed kom.
I e-boks får jeg beskeder fra det offentlige og fra private virksomheder.

Da Mit.dk kom, valgte jeg at jeg ikke ville støtte den virksomhed, og har derfor valgt følgende:

Det står en virksomhed frit, at benytte Mit.dk men så kan de ikke sende digital post til mig - skulle de insistere, så får den virksomhed besked på, at jeg ikke længere er kunde hos dem.

Så nemt er det at bestemme selv, hvor mange postkasser man vil have.

Ingen leverandør har til dato meddelt mig, at de ikke ville bruge e-boks, så problemet er nok minimalt.


Det er jo bare ikke valg du kan tage fuldt ud, medmindre du helt fravælger digital post.

Alt fra det offentlige bliver sendt til Digital post og så videre til mit.dk. Det er den virksomhed, som det offenbtlige har indgået en aftale med. Du kan så også tilvælge at post fra det offentlige også bliver sendt til e-boks. Men det er et tilvalg. 

Alt den post du får fra det offentlige vil ligge i din postkasse i din digitale postkasse og MIT.DK, for du har en postkasse der.
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2023 kl. 11:33
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:



Jeg har besluttet, at jeg kun har en digital postkasse, nemlig e-boks som jeg har brugt siden den mulighed kom.
I e-boks får jeg beskeder fra det offentlige og fra private virksomheder.

Da Mit.dk kom, valgte jeg at jeg ikke ville støtte den virksomhed, og har derfor valgt følgende:

Det står en virksomhed frit, at benytte Mit.dk men så kan de ikke sende digital post til mig - skulle de insistere, så får den virksomhed besked på, at jeg ikke længere er kunde hos dem.

Så nemt er det at bestemme selv, hvor mange postkasser man vil have.

Ingen leverandør har til dato meddelt mig, at de ikke ville bruge e-boks, så problemet er nok minimalt.


Det er jo bare ikke valg du kan tage fuldt ud, medmindre du helt fravælger digital post.

Alt fra det offentlige bliver sendt til Digital post og så videre til mit.dk. Det er den virksomhed, som det offenbtlige har indgået en aftale med. Du kan så også tilvælge at post fra det offentlige også bliver sendt til e-boks. Men det er et tilvalg. 

Alt den post du får fra det offentlige vil ligge i din postkasse i din digitale postkasse og MIT.DK, for du har en postkasse der.
Grundlæggende har du ret, der er blot en enkelt, men meget vigtig detalje:
Digital Post bliver ikke videresendt nogen steder, men kan ses via borger.dk, mit.dk (og e-boks efter tilmelding).
Men selve posten ligger stadig kun et sted.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2023 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Oprindeligt skrevet af Erik K Erik K skrev:



Jeg har besluttet, at jeg kun har en digital postkasse, nemlig e-boks som jeg har brugt siden den mulighed kom.
I e-boks får jeg beskeder fra det offentlige og fra private virksomheder.

Da Mit.dk kom, valgte jeg at jeg ikke ville støtte den virksomhed, og har derfor valgt følgende:

Det står en virksomhed frit, at benytte Mit.dk men så kan de ikke sende digital post til mig - skulle de insistere, så får den virksomhed besked på, at jeg ikke længere er kunde hos dem.

Så nemt er det at bestemme selv, hvor mange postkasser man vil have.

Ingen leverandør har til dato meddelt mig, at de ikke ville bruge e-boks, så problemet er nok minimalt.


Det er jo bare ikke valg du kan tage fuldt ud, medmindre du helt fravælger digital post.

Alt fra det offentlige bliver sendt til Digital post og så videre til mit.dk. Det er den virksomhed, som det offenbtlige har indgået en aftale med. Du kan så også tilvælge at post fra det offentlige også bliver sendt til e-boks. Men det er et tilvalg. 

Alt den post du får fra det offentlige vil ligge i din postkasse i din digitale postkasse og MIT.DK, for du har en postkasse der.
Selvfølgeligt er det et valg jeg kan tage fuldt ud.
Jeg bestemmer helt selv, hvilken app jeg vil bruge til at læse digital post. Det er jo ligegyldigt, at post fra det offentlige ligger et andet sted, så længe jeg kan se den.
Det er rigtigt at posten kan tilgås på flere måder, men hvis jeg ikke modtager post fra private virksomheder, der kun vil bruge Mit.dk, så behøver jeg kun, at læse post i e-boks, som jeg har valgt som reader-app.
Da jeg har besluttet ikke at anvende virksomheder, der kun vil bruge Mit.dk, så får jeg mulighed for at læse al min digitale post i e-boks.


Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2023 kl. 17:50
Erik K: Det er godt nok imponerende at du tilrettelægger så stor en del af dit liv blot for at undgå en ekstra app på din telefon. 
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 29-November-2020
Status: Offline
Point: 264
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2023 kl. 00:09
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Erik K: Det er godt nok imponerende at du tilrettelægger så stor en del af dit liv blot for at undgå en ekstra app på din telefon. 

Tilrettelægger en stor del af mit liv??????

Jeg tilrettelægger ikke noget som helst i den forbindelse. Jeg har bare valgt at læse min digitale post i e-boks.
Jeg har principielt ikke noget imod en ekstra app, men jeg prøver at undgå unødvendige apps for oversigtens skyld.

Du har måske en god forklaring på, hvorfor du ville spilde din tid på 2 apps, hvis du kan nøjes med 1?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu