recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Egen antenne kontra Yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Egen antenne kontra Yousee

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 15:18
Hej.

Om du kan nøjes med en indendørs antenne kommer an på hvor du bor?
Du kan få en ide om det vil være muligt at modtage med indendørs antenne i dette link:

http://www.dr.dk/php/drmu/kortoverlay/danmarks_radio/html/

Du skal vælge den højre fane for at kunne se kortet for Indendørs/Stue Antenne.

Hilsn Carsten.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af Raskolnikov Raskolnikov skrev:

<p style="margin: 0px; line-height: normal; font-family: Helvetica;">Hej. Jeg overvejer kraftigt at skifte fra Yousee til Boxer. Dels fordi det er billigere, men også fordi vi ikke ser andet end DR og meget kidt TV2. 

<p style="margin: 0px; line-height: normal; font-family: Helvetica;">Nogle der har taget springet? :)

<p style="margin: 0px; line-height: normal; font-family: Helvetica; min-height: 14px;">

<p style="margin: 0px; line-height: normal; font-family: Helvetica;">Jeg har kig på denne indendørsantenne, men mon det er nok? 

<p style="margin: 0px; line-height: normal; font-family: Helvetica; min-height: 14px;">

<p style="margin: 0px; line-height: normal; font-family: Helvetica;">https://www.avxperten.dk/digital-stueantenne/dvt-t2-antenne-ultra-tynd-sort.asp

<p style="margin: 0px; line-height: normal; font-family: Helvetica; min-height: 14px;">

<p style="margin: 0px; line-height: normal; font-family: Helvetica;">Dem der kun har indendørsantenne, oplever I udfald af nogen art? Smile




DR1, DR2, DR3. DR K, DR Ultra, DR Ramasjang, Folketing Kanalen er alle gratis og uden Boxer. Med TV 2 blir det hurtigt dyrt. Men prøv at kigge på det her intro tilbud.

https://www.boxertv.dk/3udaf4?gclid=CMLx5uyOk8sCFeTUcgodxxsEkA&gclsrc=aw.ds
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

 
DR1, DR2, DR3. DR K, DR Ultra, DR Ramasjang, Folketing Kanalen er alle gratis og uden Boxer. Med TV 2 blir det hurtigt dyrt.

Hej.

Eller køb en ChromeCast og se TV2 via TV2 Play.


Så koster EN live TV2 kanal 39 kr om måneden.
og TO TV2 kanaler efter eget valg 59 kr om måneden.

Hilsen Carsten.
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 11:41
Tak for alle indputs. Vi har faktisk et Apple TV4 og TV2 play, men jeg ved ikke om jeg ville kunne leve med kvaliteten på DR kun via streaming. 
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 11:42
Kan desværre se at der "usikker dækning" her med indedørsantenne. Unhappy
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 11:43
Hvorfor ikke en udendørsantenne evt på loftet?
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 12:11
Vi er lejere. Smile
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 12:16

Det i sig selv er ikke et problem. Er også lejer, har både Parabol, og en antenne til hvis anden levering svigter.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Raskolnikov Raskolnikov skrev:

Jeg overvejer virkelig også at prøve at sætte en inddørs antenne op og dermed droppe Yousee. Jeg er dog i tvivl om hvor god billedekvaliteten er med en indørsantenne i forhold til Yousee
Det ser ud som om bitraten er lavere på DVB-T ? 
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1274258458

Jeg synes personligt at kvaliteten er for dårlig på Boxer sammenlignet med YouSee.
Men kan man leve med det, så kan det sikkert fås billigere.

Men har du også tænkt internet adgang ind i det, eller har du en slags bolignet?

YouSee kabel leverer et rigtigt godt alternativ til fiber og man får samtidig webtv med i pakken.
Det samme hastighed og stabilitet kan ikke fås igennem telefonkabler eller 4G netværk.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 13:09
Jeg tog springet fra YouSee til boxer her før jul, og er ganske godt tilfreds.
Vi er flyttet et sted hen, hvor kun IP tv og Boxer er en mulighed.

De første måneder vi boede her, så vi udelukkende tv via TV2 Play, DR netTV og YouSee streaming fra deres app. (med login fra fuldpakke abonnement)
Det kørte faktisk ok, men man bliver hurtigt træt af ventetiden ved feks. kanalskift, og det "bøvl" der er med udfald og periodisk kvalitetstab ved streaming..
Kvaliteten vænnede jeg mig til, og synes egentlig det så ganske fint ud (via Chromecast)

Lige før jul, på et tidspunkt hvor der igen igen var problemer med TV2 Play streamingen, valgte jeg at tegne et Boxer Flex8 abonnement.. (8 valgfrie kanaler + de gratis DR kanaler)
Tagantenne + opsætning og kabeltrækning til 1 tv er gratis, derefter er det bare abonnementet der skal betales, altså ingen "opstartsgebyr" og ingen bindingsperiode.
Så hvorfor ikke gøre det, istedet for at bøvle med en tvivlsom stueantenne ??

Kvaliteten på Boxer overraskede mig faktisk..
Så længe man holder sig til HD kanalerne, så vil jeg mene det ser ligeså godt ud som YouSee kabelTV (og væsentlig bedre kvalitet end streaming)
De har på nuværende tidspunkt 8 HD kanaler, (+DR1 og mener det er DR3) men jeg fik mail forleden, at de fra 5. april udvider med en hel del flere, + Boxer Play til mobil og tablet bliver standard i abonnementet Smile 

Jeg er mega glad for denne løsning, det er altså mere behageligt at sidde med fjernbetjeningen, fremfor at bruge tlf. eller tablet når der skal ses tv og skiftes kanal Smile
Og så er kvaliteten efter min mening MEGET bedre end streaming.


Redigeret af Moulder - 26-Februar-2016 kl. 13:14
Mvh

Moulder
Til top
silverj Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 21
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér silverj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 15:18
hej 
kan kun være enig har også Flex 8 og det virker fint,dejlig man 
kan se alle danske sports kanaler og ikke alle andre 
kanaler som ikke siger mig noget,prisen stiger lidt nu
men man får også flere HD-kanaler. 
Til top
Moulder Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Moulder Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2016 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af silverj silverj skrev:

hej 
kan kun være enig har også Flex 8 og det virker fint,dejlig man 
kan se alle danske sports kanaler og ikke alle andre 
kanaler som ikke siger mig noget,prisen stiger lidt nu
men man får også flere HD-kanaler. 

Ja det stiger til 339,- pr. mdr. Men det bliver så inkl. Boxer Play, som ellers er en tillægsydelse Smile
Og det fede ved Flex8 er, at man fra 5. april selv kan ændre kanaler i sin pakke 1 gang i måneden, uden beregning, og ændringen træder i kraft inden for 48 timer, hvor ændringen idag skal foretages senest d.14 i måneden, og så træder i kraft til den 1.

Jeg valgte så også deres bredbånd, har nu 50/10 mbit til 199,- mdr.
TDC skulle have 279,- for 30/10


Redigeret af Moulder - 26-Februar-2016 kl. 18:28
Mvh

Moulder
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu