recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Eksterne højtalere til fladskærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Eksterne højtalere til fladskærm

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
miig Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-September-2012
Sted: Viby, Danmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Eksterne højtalere til fladskærm
    Sendt: 05-September-2012 kl. 22:03
Jeg har købt et par Sony højtalere brugt og har derfor ikke papirer, så mangler hjælp med tilslutning til en Samsung fladskærm. Højtalere har mulighed for at være trådløse.
Mit spørgsmål er så: Skal der ikke bruges en forstærker som mellemled eller kan højtalerne tilsluttes direkte til tv'et?? Kan jeg bruge en forforstærker?? Eller skal det være en rigtig forstærker og kan i så fald bruge en amplifier der er beregnet til et karaoke system??? :)
 
Mange spørgsmål, men håber at der er nogen der kan hjælpe.... :) 
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2012 kl. 11:36
Der er vist ikke mange fladskærme der har indbygget forstærker til eksterne højttalere. Så der skal nok bruges en forstærker med passende indgang - evt. optisk.
Det nemmeste er at købe aktive højttalere, f.eks. beregnet til pc. Der er en indbygget forstærker, så de kan tilsluttes f.eks. fra hovedtelefon udgangen på tv.

Mvh
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-September-2012 kl. 10:38
Hvad hedder højttalerne, modelnavn?
Til top
miig Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-September-2012
Sted: Viby, Danmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2012 kl. 11:51
Jeg ved desværre kun at det er Sony, der har lavet dem. Jeg købte dem over dba og har ikke gemt nogen af de mails fra salget.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2012 kl. 11:55
Oprindeligt skrevet af miig miig skrev:

Jeg ved desværre kun at det er Sony, der har lavet dem.


Sony har lavet en milliard-million højttalere. Prøv i det mindste at kigge efter et modelnummer på højttalerne.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2012 kl. 18:18
Oprindeligt skrevet af miig miig skrev:

Højtalere har mulighed for at være trådløse.


Hvordan skal det forstås? Er der en trådløs sender eller lignende med?

Alternativt til et typenummer: Tag nogle billeder af alle tilslutningerne og post dem her, så vi har noget at gå ud fra. Hvis der er indbygget forstærker, vil du sikkert kunne forbinde dem til en evt. hovedtelefonudgang på tv'et.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
miig Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-September-2012
Sted: Viby, Danmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 01:51
Har desværre ikke mulighed for at sende billeder :(
 
Model numrene (ved ikke om det er meningen at de skal være forskellige) er:
SS-TS75 (serie nr: 0140830) --> højre og
SA-TS76W (serie nr: 0094561) --> venstre
 
Og ja, der fulgte en trådløs sender med højtalerne (serie nr: 00393076).
 
Forresten ved med sikkerhed at der ikke er et hovedtelefonstik på tv'et. Det er det eneste jeg ved hvordan ser ud sammen med scart og HDMI-stik :)
 
Ved ikke om i kan serie numrene til noget, men nu er der i det mindste :)
 
Håber i kan hjælpe :)
Til top
miig Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-September-2012
Sted: Viby, Danmark
Status: Offline
Point: 6
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 02:13
Hej igen :)
Har lige fundet en brugermanual til et tv lignende mit eget.
 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 03:53

Hej Miig.

Jeg har fundet en Sony manual til et system der bruger dem:

 
Det er rigtigt at dine typenumre er forskellige.
På side 15 vises de som Surround Speaker R og L, L med indbygget IR Receiver.


På side 98 læser jeg:

** The IR transmitter cord is for this system only. You
   cannot use a commercially available extension cord.

Jeg ved ikke hvorfor, så kan vi ikke bede dig om at tage et billed af stikket til IR Transmitteren?

Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 16-September-2012 kl. 03:54
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 03:54
Ser dine højttalere ud om billede 2-3-4-6 & 7 i denne søgning
http://www.google.dk/search?q=sony+dav+hdx900w&hl=en&tbo=d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=UTBVULHpPIXJsgbMq4HoBQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1024&bih=673# ?
Hvis de gør det så er de ikke aktive, dvs de skal tilsluttes en forstærker.
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 03:55
Link til manualen http://www.docs.sony.com/release/DAVHDX900W.pdf
Til top
clausols1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-September-2007
Sted: Hedehusene
Status: Offline
Point: 785
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clausols1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 03:57
Hehe 2 minutter for sent & så på den tid af døgnet LOL
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu