recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Electrola -lad os få en test ASAP
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketElectrola -lad os få en test ASAP

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 07:47

Hvordan er MCE integreret med DVBviewer?

Er det blot lagt ind i MCE's menu som et ekstra program?

Altså man bevarer MCE gode bruger-interface og så kan man gå over til DVBviewer, hvor kun TV-funktionerne er tilgængelige?

Hvad bruger den til optagelse?
(recording service eller taskscheduling)



Redigeret af avh - 29-April-2008 kl. 08:24
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Electrola Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 08:24

Jeg har aftalt med Lars, at vi om ca. 4 uger er klar med Midi modellen og integreret yousee modtager til anmeldelse.

Til debatten om underteksterne, må jeg sige, at vi ikke har oplevet problemer af nogen art. Eneste problem kan være, at de bliver stående ved kanalskift til en udsendelse uden undertekster eller til optagelse uden ditto. 

Derimod har vi "kæmpet" en del med at finde især DVB-T kort med ordentlige drivere. Hardwaren er ofte præcist den samme (Philips SAA7131 A/V decoder og TDA 10046 demodulator), men drivernes kvalitet er meget varierende. 
På dette punkt er DVBViewer ubamhjertig. Mange uforståelige DVBViewer crash skyldes dårlige drivere. Dette gælder både i Vista og XP.  

Erik Pedersen
Electrola - media center experten
Til top
jb17j Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-Juli-2006
Sted: Aalborg dk
Status: Offline
Point: 453
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 08:51

dette media center ser ud til at kan være lige det jeg kan bruger, men har jeg stofa kabel tv Zaptor kommer der noget til den.

glæder mig til se en test af dette center

mvh Jan b

 

Mvh Jan B
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 10:30

Citat fra artiklen:

"Der kan levers kort til satellit modtagelse for hhv. Canal Digital og Astra. Bemærk dog at muligheden for analog modtagelse forsvinder, når mediecentret udstyres med digital satellit tuner. Tuner til digital kabel-tv koster kr. 1.499,- for Canal Digital og kr. 999,- for Astra."

Er der indgået en aftale med Canal Digital, således at de har godkendt boksen til deres programkort?

Eller bliver det svært at få til at fungere, da Canal Digital "Pairer", dvs. fastlåser deres kort til den Canal Digital godkendte reciever

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 10:43

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Jeg udtaler mig altså KUN om DVBViewer, ikke om diverse DVB-T modtagere!

Det var jo ikke til at vide. Jeg snakkede DVB-T generelt.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af Electrola Electrola skrev:

Til debatten om underteksterne, må jeg sige, at vi ikke har oplevet problemer af nogen art. Eneste problem kan være, at de bliver stående ved kanalskift til en udsendelse uden undertekster eller til optagelse uden ditto. 

Derimod har vi "kæmpet" en del med at finde især DVB-T kort med ordentlige drivere. Hardwaren er ofte præcist den samme (Philips SAA7131 A/V decoder og TDA 10046 demodulator), men drivernes kvalitet er meget varierende. 
På dette punkt er DVBViewer ubamhjertig. Mange uforståelige DVBViewer crash skyldes dårlige drivere. Dette gælder både i Vista og XP.  

Det er korrekt at underteksterne kan hænge, men hos mig sker det aldrig ved kanalskift. Det sker kun hvis jeg ser en kanal med undertekster, og i stifinder dobbeltklikker en optaget udsendelse, der ikke har undertekster. Så hænger underteksten i ca. 55 sekunder.

Det er underligt at i har problemer med at den crasher. Det er en af de ting jeg aldrig har oplevet med DVBViewer. Det kunne godt være der var noget der ikke virkede eller var underligt, men crashe det gør den ikke. Jeg bruger kun Hauppauge DVB-T kort (PVR 900 og PVR 1300) og Technotrend Budget TT-S2 3200 til DVB-S. Kører forøvrigt med DVBViewer version 3.9.2.41 

AVH Spurgte om hvorledes i har integreret DVBViewer. Gætter jeg rigtig hvis jeg antager at det fungerer som to helt selvstændige programmer?  

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 11:15

Problemet er ikke anderledes om det er DVB-T, DVB-C eller DVB-S. Problemet er at DVB i sig selv giver mulighed for enormt mange finesser, stortset som vi kender det fra DVD film mht. undertekster og lyd. Disse finesser er der ikke rigtig nogen som gider/kan finde ud af at udnytte korrekt.

Det gælder alt, lige fra software, drivere, hardware og ikke mindst kanaludbyderne selv.

Et eksempel på hvor galt det er, det er f.eks Cartoon network, der på DVB-C nettet sender forskellige audio ud i henholdsvis højre og venstre kanaler. Og det er på trods af, at de KUNNE gøre det rigtig, ved at benytte DVB streamen, så hardwaren i den anden ende selv vælger audio sprog,

Et andet eksempel er, at Disney Channel sender storfilm i original (oftest engelsk) sprog, på trods af at de kunne have valgt at sende både dansk og original sprog samtidig.

Undertekster har præcis det samme problem. Og for nogle er det åbenbart en rent gåde, hvordan man hiver undertekster ud af en DVB stream, på trods af det sådan set er ret veldokumenteret og forholdvist simpelt.

Det eneste program jeg endnu er stødt på, der kan magte de fleste ting i en DVB stream, det er DVBviewer. Men selv DVBviewer kan eksempelvis ikke klare, når kanaludbyder selv laver rod i det hele.

Disse ting her bliver ikke anderledes, før ALLE begynder at tage DVB standarden seriøs. Det gælder software, hardware og kanaludbyderne.

Jeg ved det ikke med sikkerhed, men jeg tror mht. kanaludbyderne, så er DVB-S lidt anderledes, sikkert fordi det har eksisteret i flere år. Men det er den del jeg endnu ikke har fået testet, da jeg ikke har sattlit herhjemme. Har dog kraftigt overvejet det, ikke mindst fordi, at så kan jeg selv se/mærke, hvor meget udviklingen er længere der.

 

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Jeg ved det ikke med sikkerhed, men jeg tror mht. kanaludbyderne, så er DVB-S lidt anderledes, sikkert fordi det har eksisteret i flere år. Men det er den del jeg endnu ikke har fået testet, da jeg ikke har sattlit herhjemme. Har dog kraftigt overvejet det, ikke mindst fordi, at så kan jeg selv se/mærke, hvor meget udviklingen er længere der.

 

DVB-S er anderledes med hensyn til undertekster. De bruger teletext som leverandør af undertekster.

Du overvejer at prøve med DVB-S. Jeg er bange for at løbet er kørt, idet både Viasat og Canal Digital parrer deres kort til recieveren, og de vil ikke godkende Media Centre. Det er i hvertfald det de skriver, men jeg har ikke prøvet det. Jeg har et gammelt Canal Digital kort som jeg holder fast i med næb og klør

Kom i kådhed til at bestille deres HD boks, men da den ankom viste det sig at jeg skulle bytte mit programkort ud. Jeg returnerede straks box og programkort

 

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

DVB-S er anderledes med hensyn til undertekster. De bruger teletext som leverandør af undertekster.

Det gør DVB-C også, engang imellem. Det ligger i standarden.

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Du overvejer at prøve med DVB-S. Jeg er bange for at løbet er kørt, idet både Viasat og Canal Digital parrer deres kort til recieveren, og de vil ikke godkende Media Centre. Det er i hvertfald det de skriver, men jeg har ikke prøvet det. Jeg har et gammelt Canal Digital kort som jeg holder fast i med næb og klør

Kom i kådhed til at bestille deres HD boks, men da den ankom viste det sig at jeg skulle bytte mit programkort ud. Jeg returnerede straks box og programkort

Hver gang nogen laver dette stunt, så går der ikke længe, så findes der muligheder for at omgå det

Til top
kong Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 14-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 178
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2008 kl. 20:30
Tror der er rigtig mange som gerne vil have et mediacenter,men der er bare ikke ret mange der vil bruge timer på at få skidtet til at køre ordetligt,det skal være lige til at hive ud af æsken tilslutte evt søge kanalerne og ikke mere end det,og jeg tror ikke de får rigtigt meget succes med dem der indtil videre er på markedet i alt fald ikke til Hr og Fru Hansen.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 00:46

Der findes ikke Media Centre som du bare hive ud af skabet og så kører de!

Jo hvis du accepterer laveste fællesnævner: MCE med analog tuner der kan hive det ind du har på din gode gamle UHF antenne.

Så er det PERFEKT.

Havde jeg aldrig hørt om digitalt TV, om sattelit TV  eller DVB-T så havde jeg siddet med en perfekt løsning med mit gamle analoge Hauppauge PVR 500 kort

Det der er så brandærgerligt er, at Microsoft har valgt at se bort fra undertekser på det nye digitale sendenet!

Havde de ikke gjort det, så tror jeg at elektonikforretningerne havde bugnet med Media Centre og at vi inden næste år var oppe på en 30% MCE dækning

 

DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Electrola Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 27-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 09:05

Mange kompetente indlæg - ville ønske jeg havde tid til at deltage, men tiden er meget begrænset i øjeblikket.

MCenterfreaK: Der er absolut vores målsætnnig, at kunne levere media centre, klar til brug "out of the box".
Ang. "Pairing" af parabolkort vender jeg tilbage. Tilbagemeldingerne er meget divergerende. Media centrene er ikke godkendt, men det er noget der vil blive arbejdet på, hvis det kan lade sig gøre.

Kandersen: Jeg er meget enig i dine DVB-betragtninger. 

Erik Pedersen
Electrola - media center experten
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu